Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Нед 09 дек 2007 1:08


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:46, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 09 дек 2007 1:29


airjohn написа: Искам само да допълня,че при случай на прегряване на двигателя по някаква причина е добре да не се гаси,а да се остави да работи без натоварване до нормализиране на температурата.

И аз да допълня, че не винаги е така!
Аз прегрях, защото скъсах ремък на водна помпа+хидравлика.
Тогава и да работи мотора, и парно да пуснеш... се тая! Няма циркулация


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Нед 09 дек 2007 1:40


kam_tod написа:
group® написа:при 6. когато натиснеш спирачката преди дупка или нещо такова колата ляга напред и свива пружина и амортисьор. Тоест няма какво да обере дупката и т.н.
при 7. нека автора си каже какво е имал предвид ...

Когато преминаваме през неравности (говоря за сериозни, като дупки, лежащи полицаи, изровени трамвайни релси и прочие), винаги трябва или да изключим на неутрална предавка или (за да пестим време) да натиснем съединителя. Защо? Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.

тук не си прав:ако угасне колата какво става?(още по голям проблем)минава се без съединител и на ниска предавка с равномерна скорост или по4ти без газ
евала за темата-а ако някои използва и нещо от писаното ще има полза :idea:


Потребителски аватар
Maki
Мнения: 82
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 1:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: около Луната

Мнениеот Maki » Нед 09 дек 2007 1:48


Важна е причината довела до прегряване на двигателя!!!
Ако е поради изкачване на наклон или яко ръчка или нещо друго,но всички системи и агрегати работят разбераемо е ,че НЕ се гаси мотора.
Но ако прегряването е следствие от повреда/водна помпа,ремък,пробив в охладителната система.../ се гаси мотора.
Ако ли пък не,той сам ще угасне,споко mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Dobromirski » Нед 09 дек 2007 8:16


Да добавя, преднамереният, но много лош навик на някой да ускоряват, когато видят в огледалата, че някой ги изпреварва :a boi de Обикновенно спонтанното решение не е съобразено с обстановката и се създават сериозни предпоставки за ПТП. Оставете да ви изпреварят, а като сте толкова ербап, после си го издухайте.


Потребителски аватар
Birdie
Мнения: 798
Регистриран на: Съб 24 юли 2004 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ, Младост-1
Контакти:

Мнениеот Birdie » Нед 09 дек 2007 9:41


Не знам дали някой вече не го е споменал, но много важно според мен е:
"Не давай на други да ти карат колата често-често", особено на....сещате се :wink: .
Е при някакви извънредни обстоятелства да - ама иначе :no-no гаранция ще си удължите експлоатационния живот на автомобила


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот buller » Нед 09 дек 2007 10:26


Поздравявам kam_tod за добрата тема! Мисля, че много от нас ще имат полза от подобни теми.
Според мен при първоначален старт на колата (в особена степен това важи за дизеловите автомобили, които имат нужда от по-силен стартов ток) с натиснат съединител първо елиминираме вероятността да сме оставили колата на скорост, оттук колата да подскочи и да се ударим в това, което се намира пред или зад нас. И, второ, натиснатият съединител елиминира скоростната кутия и на акумулатора му е много по-лесно да завърти само двигателя :)
Понеже във Дизеловия раздел многократно е казвано, но тук все още никой не го е споменал: при автомобили с турбина колата е хубаво да се остави да работи на място за няколко минути, ако непосредствено преди това е карана на високи обороти, което е повишило температурата на маслото, а оттам и вътре в турбината.

Последна промяна от buller на Нед 09 дек 2007 11:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Нед 09 дек 2007 11:34


Винаги трябва да се изчаква 2-3 мин след първото запалване сутрин за да се разнесе маслото из двигателя. Даже ако може да се чака докато колата позагрее ще е най-добре за двигателя и разхода на гориво :!: Ако все пак неможете да чакате да загрее то поне не вдигайте високи обороти отначало. За всеки е различно но аз лично на студена кола повече от 2500 гледам да не вдигам.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Нед 09 дек 2007 12:19


group® написа:
kam_tod написа: Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.


:dontknow: нещо пак не схващам какво става :roll:
искаш да кажеш, че вибрацията се предава по тоя ред ли? ако да, то не виждам как с изключена предавка ще спасиш :roll: и кое по-точно щадиш така ... двигателя ли?
... абе нещо пак несхванах :roll:

Не става втпрос за вибрации, а за механичните удари, които се предават от колелата към съответните компоненти, когато са под напрежение. Не един и два диференциала са строшени именно поради рацерски прояви в дупки.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Нед 09 дек 2007 12:23


niks76 написа:
kam_tod написа:
group® написа:при 6. когато натиснеш спирачката преди дупка или нещо такова колата ляга напред и свива пружина и амортисьор. Тоест няма какво да обере дупката и т.н.
при 7. нека автора си каже какво е имал предвид ...

Когато преминаваме през неравности (говоря за сериозни, като дупки, лежащи полицаи, изровени трамвайни релси и прочие), винаги трябва или да изключим на неутрална предавка или (за да пестим време) да натиснем съединителя. Защо? Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.

тук не си прав:ако угасне колата какво става?(още по голям проблем)минава се без съединител и на ниска предавка с равномерна скорост или по4ти без газ
евала за темата-а ако някои използва и нещо от писаното ще има полза :idea:

Не говорим, когато минаваме ж.п. прелез или натоварена трамвайна линия, които обикновено са на 'било'. Тогава няма как да минеш с натиснат съединител. Говоря за неравности по принцип, а в София вече има доста ж.п. и трамвайни линии, които не се използват.
Ако колата случайно угасне на ж.п. прелез - има стар шофьорски трик - включваш първа и въртиш стартера докато изтеглиш колата от релсите и платното за движение.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Мнениеот group® » Нед 09 дек 2007 12:47


да допуснем, че е възможно макар да не съм убеден(което не е важно), но не мисля че това е решението.
по-скоро никс е прав според мен(минаване с бавна постоянна скорост), а и през релси е незаконно, неправилно, опасно да се сменят, изключват и т.н. скорости :idea: :!:

1.В тая връзка ... не сменяйте скорости и не пипайте съединителя в завои, особенно при мокро, замръзнало и т.н. :!:

2.Когато приближавате светофар или нещо такова и виждате, че трябва да спирате, не натискайте леко спирачката и да спирате 300метра, а на по-силни тласъци натискате - отпускате. Иначе загрявате много дискове и накладки и съответно им скъсявате живота. Не е лоша идея да си помагате със скоростите :idea:

3. При скорост над 60км/ч е задължително държането на волана с 2 ръце(попринцип винаги е ... но сме все гъзари, но поне с висока скорост дръжте, че ... )


Потребителски аватар
ittso
Мнения: 154
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 23:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ittso » Нед 09 дек 2007 13:10


Нещо което отдавна е казано и напълно подкрепям:

Ако дадена кола не издържа на моето каране, това не е моята кола!


Потребителски аватар
Stef4o
Мнения: 1532
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
Автомобил: Golf V
Двигател: BKD
Местоположение: София

Мнениеот Stef4o » Нед 09 дек 2007 13:21


Аз мога да добавя, държането на съединителя(с включена 1-ва) на светофар, дори когато горе на брояча остават доста секунди до зелено......забелязвам, че много шофьори го държат, в което не виждам никакъв смисъл....освен по-къс живот на съединителя :?

Последна промяна от Stef4o на Нед 09 дек 2007 13:25, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Anelia
Мнения: 360
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 18:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот Anelia » Нед 09 дек 2007 18:36


Поздравления колега kam_tod. :да: :applause:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Нед 09 дек 2007 19:08


Сещам се за още един много лош навик - шофиране при много силна музика, при която, освен че си увреждаме необратимо слуха, не чуваме абсолютно нищо от окръжаващата ни среда. Бях свидетел как по Вапцаров един младеж не пропусна линейка, защото хондата му чак подскачаше от баса. Осъзнавам, че това е едно спонтанно и емоционално състояние (и решение), когато чуем по радиото парче, което ни кефи, но аз бих го допуснал само ако съм на извънградско и около мен няма сериозно движение.
Освен всичко друго, не можем да чуем каквито и да е шумове от автомобила, които иначе биха ни подсказали, че имаме проблем с колата.
Другото, което е недопустимо за мен, е каране в градски условия и говорене по ГСМ-а, особено при коли без автоматик - крайно безотговорно поведение, което за съжаление все по-често се забелязва, дори и при жени, за които се говори, че като цяло са по-отговорни шофьори от мъжете.
Третото нещо, което ми прави лошо впечатление, е шофьор - пушач, който търси пепелника, за да си тръсне цигарата. Така един приятел изпусна ляв завой и с една баничарка направи 'родео' за гъби.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта