Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:46, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19708
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
airjohn написа: Искам само да допълня,че при случай на прегряване на двигателя по някаква причина е добре да не се гаси,а да се остави да работи без натоварване до нормализиране на температурата.
И аз да допълня, че не винаги е така!
Аз прегрях, защото скъсах ремък на водна помпа+хидравлика.
Тогава и да работи мотора, и парно да пуснеш... се тая! Няма циркулация
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
kam_tod написа:group® написа:при 6. когато натиснеш спирачката преди дупка или нещо такова колата ляга напред и свива пружина и амортисьор. Тоест няма какво да обере дупката и т.н.
при 7. нека автора си каже какво е имал предвид ...
Когато преминаваме през неравности (говоря за сериозни, като дупки, лежащи полицаи, изровени трамвайни релси и прочие), винаги трябва или да изключим на неутрална предавка или (за да пестим време) да натиснем съединителя. Защо? Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.
тук не си прав:ако угасне колата какво става?(още по голям проблем)минава се без съединител и на ниска предавка с равномерна скорост или по4ти без газ
евала за темата-а ако някои използва и нещо от писаното ще има полза

- Maki
- Мнения: 82
- Регистриран на: Пет 16 ное 2007 1:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: около Луната
Важна е причината довела до прегряване на двигателя!!!
Ако е поради изкачване на наклон или яко ръчка или нещо друго,но всички системи и агрегати работят разбераемо е ,че НЕ се гаси мотора.
Но ако прегряването е следствие от повреда/водна помпа,ремък,пробив в охладителната система.../ се гаси мотора.
Ако ли пък не,той сам ще угасне,споко

Ако е поради изкачване на наклон или яко ръчка или нещо друго,но всички системи и агрегати работят разбераемо е ,че НЕ се гаси мотора.
Но ако прегряването е следствие от повреда/водна помпа,ремък,пробив в охладителната система.../ се гаси мотора.
Ако ли пък не,той сам ще угасне,споко



- Dobromirski
- Мнения: 1582
- Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: ARL 150+ hp
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
Да добавя, преднамереният, но много лош навик на някой да ускоряват, когато видят в огледалата, че някой ги изпреварва
Обикновенно спонтанното решение не е съобразено с обстановката и се създават сериозни предпоставки за ПТП. Оставете да ви изпреварят, а като сте толкова ербап, после си го издухайте.

- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Поздравявам kam_tod за добрата тема! Мисля, че много от нас ще имат полза от подобни теми.
Според мен при първоначален старт на колата (в особена степен това важи за дизеловите автомобили, които имат нужда от по-силен стартов ток) с натиснат съединител първо елиминираме вероятността да сме оставили колата на скорост, оттук колата да подскочи и да се ударим в това, което се намира пред или зад нас. И, второ, натиснатият съединител елиминира скоростната кутия и на акумулатора му е много по-лесно да завърти само двигателя
Понеже във Дизеловия раздел многократно е казвано, но тук все още никой не го е споменал: при автомобили с турбина колата е хубаво да се остави да работи на място за няколко минути, ако непосредствено преди това е карана на високи обороти, което е повишило температурата на маслото, а оттам и вътре в турбината.
Според мен при първоначален старт на колата (в особена степен това важи за дизеловите автомобили, които имат нужда от по-силен стартов ток) с натиснат съединител първо елиминираме вероятността да сме оставили колата на скорост, оттук колата да подскочи и да се ударим в това, което се намира пред или зад нас. И, второ, натиснатият съединител елиминира скоростната кутия и на акумулатора му е много по-лесно да завърти само двигателя

Понеже във Дизеловия раздел многократно е казвано, но тук все още никой не го е споменал: при автомобили с турбина колата е хубаво да се остави да работи на място за няколко минути, ако непосредствено преди това е карана на високи обороти, което е повишило температурата на маслото, а оттам и вътре в турбината.
Последна промяна от buller на Нед 09 дек 2007 11:44, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Винаги трябва да се изчаква 2-3 мин след първото запалване сутрин за да се разнесе маслото из двигателя. Даже ако може да се чака докато колата позагрее ще е най-добре за двигателя и разхода на гориво
Ако все пак неможете да чакате да загрее то поне не вдигайте високи обороти отначало. За всеки е различно но аз лично на студена кола повече от 2500 гледам да не вдигам.

group® написа:kam_tod написа: Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.
нещо пак не схващам какво става
![]()
искаш да кажеш, че вибрацията се предава по тоя ред ли? ако да, то не виждам как с изключена предавка ще спасиши кое по-точно щадиш така ... двигателя ли?
... абе нещо пак несхванах![]()
Не става втпрос за вибрации, а за механичните удари, които се предават от колелата към съответните компоненти, когато са под напрежение. Не един и два диференциала са строшени именно поради рацерски прояви в дупки.
niks76 написа:kam_tod написа:group® написа:при 6. когато натиснеш спирачката преди дупка или нещо такова колата ляга напред и свива пружина и амортисьор. Тоест няма какво да обере дупката и т.н.
при 7. нека автора си каже какво е имал предвид ...
Когато преминаваме през неравности (говоря за сериозни, като дупки, лежащи полицаи, изровени трамвайни релси и прочие), винаги трябва или да изключим на неутрална предавка или (за да пестим време) да натиснем съединителя. Защо? Защото всяка неравност се поема от задвижващите колела и оттук тръгва нагоре - карета, диференциал, съединител, скоростна кутия, двигател.
тук не си прав:ако угасне колата какво става?(още по голям проблем)минава се без съединител и на ниска предавка с равномерна скорост или по4ти без газ
евала за темата-а ако някои използва и нещо от писаното ще има полза
Не говорим, когато минаваме ж.п. прелез или натоварена трамвайна линия, които обикновено са на 'било'. Тогава няма как да минеш с натиснат съединител. Говоря за неравности по принцип, а в София вече има доста ж.п. и трамвайни линии, които не се използват.
Ако колата случайно угасне на ж.п. прелез - има стар шофьорски трик - включваш първа и въртиш стартера докато изтеглиш колата от релсите и платното за движение.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
да допуснем, че е възможно макар да не съм убеден(което не е важно), но не мисля че това е решението.
по-скоро никс е прав според мен(минаване с бавна постоянна скорост), а и през релси е незаконно, неправилно, опасно да се сменят, изключват и т.н. скорости
1.В тая връзка ... не сменяйте скорости и не пипайте съединителя в завои, особенно при мокро, замръзнало и т.н.
2.Когато приближавате светофар или нещо такова и виждате, че трябва да спирате, не натискайте леко спирачката и да спирате 300метра, а на по-силни тласъци натискате - отпускате. Иначе загрявате много дискове и накладки и съответно им скъсявате живота. Не е лоша идея да си помагате със скоростите
3. При скорост над 60км/ч е задължително държането на волана с 2 ръце(попринцип винаги е ... но сме все гъзари, но поне с висока скорост дръжте, че ... )
по-скоро никс е прав според мен(минаване с бавна постоянна скорост), а и през релси е незаконно, неправилно, опасно да се сменят, изключват и т.н. скорости


1.В тая връзка ... не сменяйте скорости и не пипайте съединителя в завои, особенно при мокро, замръзнало и т.н.

2.Когато приближавате светофар или нещо такова и виждате, че трябва да спирате, не натискайте леко спирачката и да спирате 300метра, а на по-силни тласъци натискате - отпускате. Иначе загрявате много дискове и накладки и съответно им скъсявате живота. Не е лоша идея да си помагате със скоростите

3. При скорост над 60км/ч е задължително държането на волана с 2 ръце(попринцип винаги е ... но сме все гъзари, но поне с висока скорост дръжте, че ... )
- Stef4o
- Мнения: 1532
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 19:24
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD
- Местоположение: София
Аз мога да добавя, държането на съединителя(с включена 1-ва) на светофар, дори когато горе на брояча остават доста секунди до зелено......забелязвам, че много шофьори го държат, в което не виждам никакъв смисъл....освен по-къс живот на съединителя 

Последна промяна от Stef4o на Нед 09 дек 2007 13:25, променено общо 1 път.
Сещам се за още един много лош навик - шофиране при много силна музика, при която, освен че си увреждаме необратимо слуха, не чуваме абсолютно нищо от окръжаващата ни среда. Бях свидетел как по Вапцаров един младеж не пропусна линейка, защото хондата му чак подскачаше от баса. Осъзнавам, че това е едно спонтанно и емоционално състояние (и решение), когато чуем по радиото парче, което ни кефи, но аз бих го допуснал само ако съм на извънградско и около мен няма сериозно движение.
Освен всичко друго, не можем да чуем каквито и да е шумове от автомобила, които иначе биха ни подсказали, че имаме проблем с колата.
Другото, което е недопустимо за мен, е каране в градски условия и говорене по ГСМ-а, особено при коли без автоматик - крайно безотговорно поведение, което за съжаление все по-често се забелязва, дори и при жени, за които се говори, че като цяло са по-отговорни шофьори от мъжете.
Третото нещо, което ми прави лошо впечатление, е шофьор - пушач, който търси пепелника, за да си тръсне цигарата. Така един приятел изпусна ляв завой и с една баничарка направи 'родео' за гъби.
Освен всичко друго, не можем да чуем каквито и да е шумове от автомобила, които иначе биха ни подсказали, че имаме проблем с колата.
Другото, което е недопустимо за мен, е каране в градски условия и говорене по ГСМ-а, особено при коли без автоматик - крайно безотговорно поведение, което за съжаление все по-често се забелязва, дори и при жени, за които се говори, че като цяло са по-отговорни шофьори от мъжете.
Третото нещо, което ми прави лошо впечатление, е шофьор - пушач, който търси пепелника, за да си тръсне цигарата. Така един приятел изпусна ляв завой и с една баничарка направи 'родео' за гъби.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта