Подгряване двигател - на място или в движение ?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Съб 22 ное 2008 9:32


dude написа:
тръба написа:
pas1.8mi написа:Защо реши,че на студено оборотите са ниски?
1000-1500 оборота са си ниски. :D Стигнах до този извод, защото колата ми го казва и не само моята, ами всичките машини, които съм карал, а те са доста-особено важи за зимата. :D Питал съм и професионални шофьори, които са на същото мнение.


колега, ниски високи, аз съм си мерил с мултицет напрежението на зареждане е едно и също, то не е ли това идеята на реле регулатора
:gruebel :dontknow:Не вярвам. Идеята на реле-регулатора наистина е това, но този уред изобщо не е толкова прецизен, колкото ни се иска. Освен това има четки, колектори и лагери на динамото, кабели..., дето могат да правят нерви. Десетина коли съм гледал и всичките са давали разлика в различните обороти, както при пуснати, и загасени фарове. И моя гроб е така, уж с перфектна инсталация.




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Съб 22 ное 2008 10:46


Определено, тракането на място повече от 2 ~ 3 минути е напълно излишно, но смятам че имено тези 2 ~ 3 минути са особенно задължителни, когато говорим за студен старт (да се разбира, колата не е карана повече от 12 часа.

Я си представете, лягате си вечер и в 7:00 сутринта влизам в стаята с викове и крясъци, будя ви, изкарвам ви вън на студено и ви карам да пускате спринтове по пижами..... не е особенно здравословно, нали?

Нещо подобно е и с един студен двигател.


Потребителски аватар
luboveliki
Мнения: 1257
Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот luboveliki » Съб 22 ное 2008 11:57


просто да не се форсира двигателя много докато се движи колата,като загрее газ кой колко може.................


Mladenski
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mladenski » Вто 25 ное 2008 10:38


Колеги, а според вас каква е оптималната работна температура на Пасат Б3, 1800 РП? Защото на моята й трябва доста време, преди да достигне 90 градуса.

И друго нещо: преминавам от бензин на газ автоматично на 2200 оборота. Това значи ли, че за да не се износва двигателя, ще трябва да си карам само на бензин, докато достигне оптимална работна температура, и чак тогава мога да й вдигна малко оборотите, за да превключи на газ?


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Вто 25 ное 2008 11:40


morfei1 написа:Я си представете, лягате си вечер и в 7:00 сутринта влизам в стаята с викове и крясъци, будя ви, изкарвам ви вън на студено и ви карам да пускате спринтове по пижами..... не е особенно здравословно, нали?

Нещо подобно е и с един студен двигател.


Обаче мотора не е човек!! Ти ако стоиш цяла нощ на -10 не шамари, не спринтове, дори и да те напикам няма да отлепиш. Аз също чакам една минута на място, но сигурно щеше да е същото и ако чаках 10 секунди.


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Сря 26 ное 2008 13:58


зависи донякъде и от колата
- дизел/бензин
- със/без турбо
- автомат/ръчка

бензин ръчка, без турбо - най-много 1 минута на място и то при минусови температури /без форсиране!/, след това се твъгва без много газ /около 2000-2500об/... за дизел същото но по-ниски обороти - около 1500.

автоматиците на повечето фирми "искат" да поработи 2-3 минути и повече на място - лично не съм имал, но го знам от специалисти...

двигателите с турбо е добре да поработят 1 минута на място при под 10С и 2-3 минути при минусови т. това е за да се подсигури смазването на турбината... За тях е важно и след големи натоварвания /например каране по магистрала, по-дълго и стръмно изкачване или теглене на ремарке да се оставят 1-3 минути да работят на празен ход преди да се загаси мотора!
Типичен пример за последния случай е "спортно" каране по магистралата и спиране на бензиностанция... Аз винаги връщам газта 2-3 км по-рано и дори пускам по инерция... Също така изчаквам дад дойде бензинджията преди да загася... Така турбото успява да се поухлади преди изгасянето на мотора на колонката...


Потребителски аватар
mopowah
Мнения: 324
Регистриран на: Пон 04 авг 2008 10:19
Автомобил: 2021 VW ID3 Pro Performance Max
Двигател:
Местоположение: DK

Мнениеот mopowah » Съб 29 ное 2008 11:54


Добре де, а ако си подгрял двигателя с печка, до някаква температура над 50 градуса, пак ще трябва да поработи минутка на място, за да се раздвижи маслото.. или е излишно?


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Мнениеот kristianatanasov » Нед 30 ное 2008 10:56


Според мен всичко е както се казва "Теория на конспирацията",причината според мен е много по дълбока -екологията!!!Само ще ви питам защо евросъюза отпуска кредита "енергийна ефективност"?Зада можеш на по ниска да си санираш къщата следователно,по малко енергия за отопление,следователно по малко ресурси за отопление,следователно по малко замърсяване на природата........Така и при колите-по малко газове=по чиста природа.......
Много колеги нагоре казаха палиш,чакаш 10-20сек. и тръгваш като се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. Е аз ще попитам защо тогава колата има смукач???И кое е по полезно за колата-да изчакаш на място(3-4мин.max) смукача да си свърши работата или да тръгнеш веднага и да караш хем на смукач хем да се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. ?
Колегата Tougi се изказа за дядовските съвети за коня с чула и за Лада1300......самоче ако се разходи по селата ще види че дядовците с Ладите и Москвичите 8ци и 12ци. още си ги карат!!!!!Нищо че чакат по половин час да загряват зимата......Мога да му пожелая и неговия Тоарек след 30години да е все още в движение........И с какво толкова принципа да двигателя на Тоарега и Лада1300 е по различен???От както е изобретен двигателя с вътрешно горене принципа на работа си е един и същ,нищо че Тоарега има фул екстри,датчици и т.н. принципа на работа на двигателя му с нищо не се различава от двигателя на Лада 1300....
Така че аз изчаквам смукача да си свърщи работата(една цигара време) и тогава тръгвам и по този начин не ми се и налага да си бърша стъклата с кърпа докато карам......
Като се дават примери с хора,ще дам и аз-Предполагам ше повечето колеги сте се занимавали с някакъв спорт....винаги преди тренировка се прави загрявка......защото в противен случай контузийте са неизбежни.......Айде с здраве :)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 30 ное 2008 11:03


Tedo- написа:двигателите с турбо е добре да поработят 1 минута на място при под 10С и 2-3 минути при минусови т. това е за да се подсигури смазването на турбината...


другото добре, ама това е пълна дивотия.
няма такива шехерезади... :lol:


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Пон 01 дек 2008 11:23


vaskoto1 написа:
Tedo- написа:двигателите с турбо е добре да поработят 1 минута на място при под 10С и 2-3 минути при минусови т. това е за да се подсигури смазването на турбината...


другото добре, ама това е пълна дивотия.
няма такива шехерезади... :lol:


виждам, че ги разбираш нещата... :lol: :lol: :lol:
вземи прочети малко упътвания на коли с турбо...


chavo
Мнения: 76
Регистриран на: Пет 18 апр 2008 19:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот chavo » Съб 13 дек 2008 13:46


Действително загряваш преди тичане, но с по леко тичане! Колата не се състои само от двигател. Добре е всички системи да се "развижат" в "екип", а това може да стане в движение с разумно натоварване в първите минути и км. В едно книжле на BP/Бритиш петролениу/ дават подобни препоръки, които се покриват с някои от споделените мнения-Загряване в движение.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Съб 13 дек 2008 13:58


В движение или на място зависи от едно основно нещо - къде се кара. Ако си в дъното на квартала и имаш половин километър малки равни улички, където се кара бавно - няма проблем - загряване в ниски обороти. Но аз примерно живея на булевард и там не можеш да караш под 50-60. Не върви да спъна цялото движение и да карам с 30. Същото е и ако си на баир. Това си е натоварване за студен двигател и по добре 30секунди - минута да загрее на място. Точно колкото да си сложа колана, радиото, хендсфрии-то, да измия предния джам и да си намеря песен. Когато е под нулата пък го паля и си чистя леда от стъклата. Освен всичко друго по-бързо идва парното така.

Разбира се говориме за умерено подгряване на място - до минута лятото и до 2-3 в студа. Има хора които по 15 минути подгряват на място - това вече е е безсмислено.


Потребителски аватар
toschomacher
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 23 ное 2008 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Мнениеот toschomacher » Съб 13 дек 2008 21:59


Според мен е полезно за двигатела да се загрява на място до 30сек-1 мин макс. особенно съвременните двигатели и то когато е вече под 10 С. Причината и според мен са хлабините които има изстинал двигател. Всеки знае че металите се свиват под ниска температура и разширяват на висока. От каквито и сплави да са правени съвременните двигатели за да се минимизира този ефект, той все пак ще съществува. Добре е също така маслото да се разкара колкото може по-равномерно из мотора преди да започне да се натоварва. Дори едно обикновенно тръгване дори без газ на прав път само на първа товари определени части на двигатела достатъчно, че ако не са добре смазани да увеличи износването с поне 200-300%. Макар и за кратко време този момент го има. Съгласен съм с колегата по-горе, че по-стегнатото състояние въпреки по-големите хлабини се дължи именно на маслото. При тези вече ненормални хлабини едно форсирване би накарало буталата освен нагоре надолу да започнат и да бият в страни. На къде точно един господ знае :) Това може да се отрази след време на компресията, ще започне да кусва повечко масълце и т.н. Иначе хората които карат винаги нови коли и след 100 000 км има няма ги хвърлят не им дреме. Те палят и настъпват. Ядовете ще ги берат следващите собственици. Така че може само да се надявате на колкото и км да ви е колата то поне броят на студените запалвания да е по-малък


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 14 дек 2008 0:10


toschomacher написа:При тези вече ненормални хлабини едно форсирване би накарало буталата освен нагоре надолу да започнат и да бият в страни. На къде точно един господ знае :)


Колега, да не говорим случайно за двигател на трабант 601? Сериозно ли си мислиш, че когато ти е студен мотора, буталото се мандахерца наляво-надясно? Производителите са описали как трябва да се поддържа двигателя, всичко останало е свободно съчинение на неспециалисти на тема "Двигатели с вътрешно горене".


Tedo- написа:
vaskoto1 написа:
Tedo- написа:двигателите с турбо е добре да поработят 1 минута на място при под 10С и 2-3 минути при минусови т. това е за да се подсигури смазването на турбината...


другото добре, ама това е пълна дивотия.
няма такива шехерезади... :lol:


виждам, че ги разбираш нещата... :lol: :lol: :lol:
вземи прочети малко упътвания на коли с турбо...


А ти сериозно ли мислиш, че Vaskoto1 не е чел? Направи си труда първо ти да попрочетеш из форума кой кой е и за какво се бори и тогава давай неуместни съвети :idea:


Потребителски аватар
Tougi
Мнения: 281
Регистриран на: Пет 13 юли 2007 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Tougi » Нед 14 дек 2008 0:59


kristianatanasov написа:Според мен всичко е както се казва "Теория на конспирацията",причината според мен е много по дълбока -екологията!!!Само ще ви питам защо евросъюза отпуска кредита "енергийна ефективност"?Зада можеш на по ниска да си санираш къщата следователно,по малко енергия за отопление,следователно по малко ресурси за отопление,следователно по малко замърсяване на природата........Така и при колите-по малко газове=по чиста природа.......
Много колеги нагоре казаха палиш,чакаш 10-20сек. и тръгваш като се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. Е аз ще попитам защо тогава колата има смукач???И кое е по полезно за колата-да изчакаш на място(3-4мин.max) смукача да си свърши работата или да тръгнеш веднага и да караш хем на смукач хем да се стремиш да не надвишаваш 2-2500обр. ?
Колегата Tougi се изказа за дядовските съвети за коня с чула и за Лада1300......самоче ако се разходи по селата ще види че дядовците с Ладите и Москвичите 8ци и 12ци. още си ги карат!!!!!Нищо че чакат по половин час да загряват зимата......Мога да му пожелая и неговия Тоарек след 30години да е все още в движение........И с какво толкова принципа да двигателя на Тоарега и Лада1300 е по различен???От както е изобретен двигателя с вътрешно горене принципа на работа си е един и същ,нищо че Тоарега има фул екстри,датчици и т.н. принципа на работа на двигателя му с нищо не се различава от двигателя на Лада 1300....
Така че аз изчаквам смукача да си свърщи работата(една цигара време) и тогава тръгвам и по този начин не ми се и налага да си бърша стъклата с кърпа докато карам......
Като се дават примери с хора,ще дам и аз-Предполагам ше повечето колеги сте се занимавали с някакъв спорт....винаги преди тренировка се прави загрявка......защото в противен случай контузийте са неизбежни.......Айде с здраве :)


Щом даваш за пример Туарега, ще ти отговоря със същото. Него и един час да го грееш на място е все тая, стрелката няма да отлепи. И въпроса тук изобщо не е в екстрите, датчиците и лампичката в пепелника. От времето на изобретяване на двигателя с вътрешно горене мина много време и много път. Да, европейските директиви за намаляване на замърсяването от двигателите играят основна роля за непрекъснатия стремеж на фирмите да направят двигателя колкото се може по-ефективен. Всяка година за това се харчат не милиони, а милиарди и сравняването на двигател от преди 50 години със съвременен такъв не е много уместно. Нито материалите са същите, нито конструкцията, нито точността на изработка, пък да не говорим за електрониката. Единственото общо е принципа на работа.

И още, на новите двигатели няма смукач и натискането на педала за газта при палене е противопоказано :)
.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта