Кой е по-надежден?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Вто 18 яну 2005 15:15


Сега понеже някой ще се запитат веднага - да уточня! Самият нагренаж не е особено скъп - 250-300лв. е. ОБАЧЕ има 4 или 6 обтяжни ролки (различните TDi-та), които от своя страна са по 220лв. Има 2-3 амортисьора (по 100тина лв.) за успокояване вибрациите на мотора, за да можете да казвате "ама виж как мърка - по-тихо от бензинка!". Задължително се предписва смяна на водната помпа с всеки ангренажен ремък - тя е около 500-800лв. (в зависимост от модела). Имаме и разни други дреболии като консумативи по обслужването на мотора, както и другите ремъци - и те са 200-300лв... и т.н. и т.н. Само от едно обслужване с консумативи (не говорим да се чупи колата - говорим за належащи текущи смени) може да си назад от дизел в сравнение с бензин около 2-3.000лв. Ходи избивай после от икономия на гориво! :wink: Което както казах е на цената на бензина, ама поне гори по-малко количество.

*Тези данни и цифри не си ги измислям, отидох да питам в Unitrade и още 1-2 специализирани сервиза - за AUDI A8 2,5TDi - смяна ангренажен ремък с труда - около 3-3.500лв. ми казаха навсякъде!




Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 18 яну 2005 15:18


Еми от последното мнение си правя следния извод :
Ако карам кола от 2001 дизел и ми замине воднага помпа и ангренажа - 5700. Ако пък карам бензинова от същата година и ми замине водната помпа и ангренажа тези неща едва ли не без пари ще ми ги сменят (или може би там ги няма :wink: ).
Хайде стига сте се изхвърляли вече.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Вто 18 яну 2005 15:23


Кое е изхвърляне - иди в Юнито и питай като не вярваш! Или ти ще си поддържаш А6цата или А8цата при бай Пешо гаражния майстор?! Това, че вие сте свикнали с ремък от 18лв. да карате 1 живот, не значи че при новите коли е така!
Бензинките нямат толкова ролки, нямат амортисьори, ремъците им са мааалко по-евтини. Иначе за водната помпа и при тях е желателно да се сменя... цената е сходна! САМО че същото обслужване на 2,4 бензин примено би струвало около 1.500лв. (ако държите да ви изкарам подробно цените), а не 2,500-3,500лв.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 18 яну 2005 15:36


Vento написа:Кое е изхвърляне - иди в Юнито и питай като не вярваш! Или ти ще си поддържаш А6цата или А8цата при бай Пешо гаражния майстор?! Това, че вие сте свикнали с ремък от 18лв. да карате 1 живот, не значи че при новите коли е така!
Бензинките нямат толкова ролки, нямат амортисьори, ремъците им са мааалко по-евтини. Иначе за водната помпа и при тях е желателно да се сменя... цената е сходна! САМО че същото обслужване на 2,4 бензин примено би струвало около 1.500лв. (ако държите да ви изкарам подробно цените), а не 2,500-3,500лв.

На бай Пешо гаражния майстор услугите за сега не ползвам, ремонтирам си сам нещата ако ми се наложи. Един единствен път отидох в "Юнито" и после си получих колата без закачени макучи за обратната нафта и това го разбрах след като си бях излял нафтата по булеварда, така че и "Юнито" отпада. А пък и да ти кажа на бай Пешо (ако стоя и го гледам в ръцете) бих му имал много повече доверие отколкото на Юнито дето не те пускат да видиш какво и "сервизират" на колата. Цените няма да ги коментирам защото не съм запознат, но и не смятам да полвам услугите на сервиз, който ще ми сменя водната помпа при смяна на ангренаж "защото е проръчително" (просто не виждам връзка между двете неща).

А по принцип не смяташ ли, че доста отместихме основната тема.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Вто 18 яну 2005 16:08


Мисля, че доста се отплеснахте от темата.
Според мен "по-надежден" двигател няма. Всичко опира до условия, пробег, поддръжка и тн. Също зависи и от точния модел кола и двигател!!!
С риск да подразня всички, от моторите на VW най-грозния е 1.9Тд . Досега съм видял над 30 такива със счупен вал. Ако пък имат и клима - гаранция за ремонт. :twisted:
Карам засега бензинов 1.8Ми и не съм видял някакви ядове. А исках да купувам точно 1.9Тд
Иначе реално погледнато 1.6Д двигател на Голф2 е доста по-икономичен от моя , с 5-6 години по-нов. Ама комшията като запали неговата печка пред блока(ако запали въобще през зимата) отгоре хвърлят саксии, а аз като запаля мойто Венто се чува само хидравликата на волана :lol:
И аз се отплеснах. :dummy:


Потребителски аватар
eViL
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас
Контакти:

Мнениеот eViL » Вто 18 яну 2005 16:38


При мен на А6(С4) смяна на всички ремъци, ролки, един обтегач, смяна на масло, филтри реглаж + труда = 450-500лв
Иначе Венто е прав мноо ролки мнооо нещо. На по-новото А6 смяна ан ангренажен ремък + водна помпа = 800лв.
Смяна на всички ролки и ремъци и филтри и масла = 2500лв +
Но и при бензинките от този клас не са много евтини консумативите :wink:


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Вто 18 яну 2005 17:31


Vento написа:Кое е изхвърляне - иди в Юнито и питай като не вярваш! Или ти ще си поддържаш А6цата или А8цата при бай Пешо гаражния майстор?! Това, че вие сте свикнали с ремък от 18лв. да карате 1 живот, не значи че при новите коли е така!
Бензинките нямат толкова ролки, нямат амортисьори, ремъците им са мааалко по-евтини. Иначе за водната помпа и при тях е желателно да се сменя... цената е сходна! САМО че същото обслужване на 2,4 бензин примено би струвало около 1.500лв. (ако държите да ви изкарам подробно цените), а не 2,500-3,500лв.


Венто,
1. Колко излиза смяна на ремък на 1,9ТДИ / НДИ след 2001, че тия коли по-горе не всеки ги кара и по на запад от нас ?
2. За примера по-горе - 2,5ТДИ гори около 8-9/100км по инфо от АУДИ форума. 2,4бензин предполагам, че гори поне 12-13/100км като гледам тук някои Пасати 2,0 колко горят. Значи - 9х1,5=13,50лв/100км и 13х1,8=23.40лв/100км. Разликата е 9,9 лв/100км, т.е 9900лв на 100 000км. Мисля, че горе-долу там се сменя агренажен ремък.
Сметката е доста груба, но ако имаш по-различни данни - дай и да посмятаме :wink:


Потребителски аватар
eViL
Мнения: 95
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас
Контакти:

Мнениеот eViL » Вто 18 яну 2005 17:40


Toledo написа:2. За примера по-горе - 2,5ТДИ гори около 8-9/100км по инфо от АУДИ форума. 2,4бензин предполагам, че гори поне 12-13/100км като гледам тук някои Пасати 2,0 колко горят.


2,5ТДИ гори градско 7-8 при луда ръчка съм стигал до 9
нормално 7-8
извънградско 6,5-7 макс 8
а аз съм с куатро и дига разхода..ако е без куатро е и по-малък.


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Вто 18 яну 2005 17:45


Знам, че е така, но давам завишени стойности нарочно / както и скъпа нафта / , да не кажат че съм прекалено пристрастен. :wink:


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Вто 18 яну 2005 17:56


madmen написа:Мисля, че доста се отплеснахте от темата.
Според мен "по-надежден" двигател няма. Всичко опира до условия, пробег, поддръжка и тн. Също зависи и от точния модел кола и двигател!!!
С риск да подразня всички, от моторите на VW най-грозния е 1.9Тд . Досега съм видял над 30 такива със счупен вал. Ако пък имат и клима - гаранция за ремонт. :twisted:
Карам засега бензинов 1.8Ми и не съм видял някакви ядове. А исках да купувам точно 1.9Тд
Иначе реално погледнато 1.6Д двигател на Голф2 е доста по-икономичен от моя , с 5-6 години по-нов. Ама комшията като запали неговата печка пред блока(ако запали въобще през зимата) отгоре хвърлят саксии, а аз като запаля мойто Венто се чува само хидравликата на волана :lol:
И аз се отплеснах. :dummy:

Моя майстор ми е казвал - ти си сменяй маслото редовно, купувай само качествено и не дръж стрелката на оборотомера в "червеното", пък ще сменяш вал, ама друг път :wink: А за "мъртвеца" на твоя комшия - без коментар :wink:


Потребителски аватар
opipva4a
Палячо
Мнения: 1347
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 9:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот opipva4a » Вто 18 яну 2005 18:06


СТИГА
разбрахме кой е по-надеждният



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта