Вредно ли е форсирането на двигателя (да се реже до червено)
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
sa6o46 написа:Veso101 написа:Въпросът е защо ти е да го режеш?
Макс. мощност се достига при повечето мотори в по-ниски обороти.
Не знам защо цари тази заблуда , че да ускорява максимално бързо автомобила трябва да стигаш до лютеницата.
Оптималните обороти са тия при които като включиш на горна предавка влизаш в зоната с макс. въртящ момент.
Или в моя случай ускорявам до 3500, превключвам и съм на 2500 тоест в зоната на макс. въртящ момент.
Ама ако искаш да го режеш, режи си го.
пълни глупости!
Твърде самонадеян си колега!Аз например заставам зад всяка една дума написана от VESO 101,защото разсъжденията му са напълно логични и технически обосновани......хайде напиши ТИ твоите аргументи!Пък после наричай постингите на другите глупости!
- ANTOV_MS
- Мнения: 121
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 5:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
то тва коли саshenko написа:vladko_g40 написа:айде поясни защо тогаваshenko написа:За бензинките мисля, че няма проблем, но на дизеларките не се препоръчва![]()
Щото три пъти съм пукал глава на дизеларки от каране на червено(Рено 5, 524 td и Astra 1.7D)![]()
ОК колеги не искам да споря с вас, нито да обиждам но написаното от .... нее вярно, затова написах "пълни глупости" за да не го помисли за вярно някой с по малки познания в областта.
и все пак малко да се обоснова , въртящия момент сам по себеси е нищо, мощността е функция на въртящия момент и оборотите, един мотор може да има малък въртящ момент който се постига при високи обороти и мощност идентична с друг двигател генериращ голям момент в по ниските обороти.
въртящ монент Х обороти = МОЩНОСТ , най просто казано въпреки че мога доста да си пиша по темата...
за смяната на предавки, важна е кривата на мощността, целта е мотора да работи изключително около пика на мощност, с други думи малко преди да почне да губи мощност сменяш нагоре. тва дето колата върви поваче когато сменяш в средните обороти... айде нема нужда
и все пак малко да се обоснова , въртящия момент сам по себеси е нищо, мощността е функция на въртящия момент и оборотите, един мотор може да има малък въртящ момент който се постига при високи обороти и мощност идентична с друг двигател генериращ голям момент в по ниските обороти.
въртящ монент Х обороти = МОЩНОСТ , най просто казано въпреки че мога доста да си пиша по темата...
за смяната на предавки, важна е кривата на мощността, целта е мотора да работи изключително около пика на мощност, с други думи малко преди да почне да губи мощност сменяш нагоре. тва дето колата върви поваче когато сменяш в средните обороти... айде нема нужда
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Мисля да кажа нещо с което да заключим тази тема.
Един мотор какъвто и да е, се пръска веднага след 3-тата минута без да се пуска гаста от ламарината.
Който я ръчка до прекъсвач ако е в рамките на няколко секунди нищо му няма, ако го прави това на всеки светофар след приблизително 20-30 000 км няма да има мотор, ще се случи нещо я сегменти я нещо друго.
Запомнете едно от мен, ако решавате да влизате в лютеницата никога не го правете на студен мотор, тогава най много съкращавате живота му!
Един мотор какъвто и да е, се пръска веднага след 3-тата минута без да се пуска гаста от ламарината.
Който я ръчка до прекъсвач ако е в рамките на няколко секунди нищо му няма, ако го прави това на всеки светофар след приблизително 20-30 000 км няма да има мотор, ще се случи нещо я сегменти я нещо друго.
Запомнете едно от мен, ако решавате да влизате в лютеницата никога не го правете на студен мотор, тогава най много съкращавате живота му!
- Golf 3 1.8
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Tinko написа:Ами правят ги с повече цилиндри явно и оттам качват и оборотите.
Колега цилиндрите нямат нищо общо с оборотите ,за пример ше дам хонда с2000 която е четири цилиндрова 2.0 16в и върти до 9500рпм заводско, това се постига с леки и по здрави биели и бутала а не с повече цилиндри.Иначе моторите треаше да са в12 всичките шот въртят до по 12-13000рпм.....
попринцип по малките бутала имат по малък инерционен момент и оттам издържат на по високи обороти, хода на буталото обаче е от решаващо значение както и още много неща.
пример honda CBR 250 16v - оборотомера е до 20
honda CBR 1000 16v - оборотомера е до 14
давам пример с мотоциклети защото при тях разликите са по големи, тъй като се търси макс мощност и са доста леки затова не им трябва много въртящ момент
пример honda CBR 250 16v - оборотомера е до 20
honda CBR 1000 16v - оборотомера е до 14
давам пример с мотоциклети защото при тях разликите са по големи, тъй като се търси макс мощност и са доста леки затова не им трябва много въртящ момент
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта
от тая тема само бисери се раждат