Вредно ли е форсирането на двигателя (да се реже до червено)

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 06 фев 2008 8:33


абсолютно нищо му няма на мотора от постоянната ръчка :) ......лично съм се убедил ...даже има положителни ефекти като примерно абсолютно никакъв нагар по буталата :) да не говорим че като не ръчкаш една кола се разваля .....




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Сря 06 фев 2008 12:20


sa6o46 написа:
Veso101 написа:Въпросът е защо ти е да го режеш?
Макс. мощност се достига при повечето мотори в по-ниски обороти.
Не знам защо цари тази заблуда , че да ускорява максимално бързо автомобила трябва да стигаш до лютеницата.
Оптималните обороти са тия при които като включиш на горна предавка влизаш в зоната с макс. въртящ момент.
Или в моя случай ускорявам до 3500, превключвам и съм на 2500 тоест в зоната на макс. въртящ момент.
Ама ако искаш да го режеш, режи си го.


пълни глупости!

Твърде самонадеян си колега!Аз например заставам зад всяка една дума написана от VESO 101,защото разсъжденията му са напълно логични и технически обосновани......хайде напиши ТИ твоите аргументи!Пък после наричай постингите на другите глупости!


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Мнениеот stoqn_g60 » Сря 06 фев 2008 16:59


колега sa6o46 ти май не си съвсем наясно с тези работи а? естествено е да превключваш когато са ти NM сешсе :wink: земи прочети пак темата ега научиш нещо


Потребителски аватар
ANTOV_MS
Мнения: 121
Регистриран на: Пет 12 окт 2007 5:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ANTOV_MS » Сря 06 фев 2008 17:09


shenko написа:
vladko_g40 написа:
shenko написа:За бензинките мисля, че няма проблем, но на дизеларките не се препоръчва :wink:
айде поясни защо тогава :wink: :lol:


Щото три пъти съм пукал глава на дизеларки от каране на червено(Рено 5, 524 td и Astra 1.7D) :wink: :twisted:
то тва коли са :D аз карам мерцедес 410 и постоянно е в лютеницата и нищо му нямя, но само когато е загрял :wink: със спринтеровия мотор :wink: загрее ли нищо му нямя


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Сря 06 фев 2008 17:47


Май лошото идва след като мине лютеницата! :lol:


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот passat123 » Сря 06 фев 2008 22:25


Tinko написа:Май лошото идва след като мине лютеницата! :lol:


Идавали такъв момент :D !


Потребителски аватар
sa6o46
Мнения: 134
Регистриран на: Съб 19 яну 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sa6o46 » Сря 06 фев 2008 23:06


ОК колеги не искам да споря с вас, нито да обиждам но написаното от .... нее вярно, затова написах "пълни глупости" за да не го помисли за вярно някой с по малки познания в областта.

и все пак малко да се обоснова , въртящия момент сам по себеси е нищо, мощността е функция на въртящия момент и оборотите, един мотор може да има малък въртящ момент който се постига при високи обороти и мощност идентична с друг двигател генериращ голям момент в по ниските обороти.
въртящ монент Х обороти = МОЩНОСТ , най просто казано въпреки че мога доста да си пиша по темата...

за смяната на предавки, важна е кривата на мощността, целта е мотора да работи изключително около пика на мощност, с други думи малко преди да почне да губи мощност сменяш нагоре. тва дето колата върви поваче когато сменяш в средните обороти... айде нема нужда


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот parno » Сря 06 фев 2008 23:15


моята я тръскам понякога с 6000....ама не мисля че е полезно за мотора :roll: все пак мисля че не случайно са червени цифрите на оборотомера :lol:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 07 фев 2008 3:21


passat123 написа:
Tinko написа:Май лошото идва след като мине лютеницата! :lol:


Идавали такъв момент :D !


Идва та..... :)


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 07 фев 2008 3:25


Мисля да кажа нещо с което да заключим тази тема.

Един мотор какъвто и да е, се пръска веднага след 3-тата минута без да се пуска гаста от ламарината.

Който я ръчка до прекъсвач ако е в рамките на няколко секунди нищо му няма, ако го прави това на всеки светофар след приблизително 20-30 000 км няма да има мотор, ще се случи нещо я сегменти я нещо друго.

Запомнете едно от мен, ако решавате да влизате в лютеницата никога не го правете на студен мотор, тогава най много съкращавате живота му! :wink:


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Чет 07 фев 2008 17:58


ами японките как ги правят бензинките с оборотомери до 9 дори 10 хил. оборота ?


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 07 фев 2008 19:36


Ами правят ги с повече цилиндри явно и оттам качват и оборотите.


Потребителски аватар
stoqn_g60
Мнения: 4380
Регистриран на: Чет 31 май 2007 14:13
Автомобил: Audi 80
Двигател: ADA
Местоположение: у Софията

Мнениеот stoqn_g60 » Чет 07 фев 2008 19:56


Tinko написа:Ами правят ги с повече цилиндри явно и оттам качват и оборотите.
:No от тая тема само бисери се раждат


Потребителски аватар
Golf 3 1.8
Мнения: 1034
Регистриран на: Чет 23 дек 2004 20:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Golf 3 1.8 » Чет 07 фев 2008 20:01


Tinko написа:Ами правят ги с повече цилиндри явно и оттам качват и оборотите.

Колега цилиндрите нямат нищо общо с оборотите ,за пример ше дам хонда с2000 която е четири цилиндрова 2.0 16в и върти до 9500рпм заводско, това се постига с леки и по здрави биели и бутала а не с повече цилиндри.Иначе моторите треаше да са в12 всичките шот въртят до по 12-13000рпм.....


Потребителски аватар
sa6o46
Мнения: 134
Регистриран на: Съб 19 яну 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sa6o46 » Пет 08 фев 2008 18:55


попринцип по малките бутала имат по малък инерционен момент и оттам издържат на по високи обороти, хода на буталото обаче е от решаващо значение както и още много неща.

пример honda CBR 250 16v - оборотомера е до 20
honda CBR 1000 16v - оборотомера е до 14

давам пример с мотоциклети защото при тях разликите са по големи, тъй като се търси макс мощност и са доста леки затова не им трябва много въртящ момент



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 87 госта