Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Сря 12 дек 2007 14:57


Темата е супер! Мисля, че и формулировката е много добра. Обаче понякога пазенето на колата означава компромис с други работи, най вече безопасност. Никога ама никога не минавам през прелез с натиснат съединител. Винаги го правя на подходяща за скоростта предавка и в обороти за да не изгасне. При по-безопасните препиятствия е друго. Също никога не пускам наклон с изкл скорост. А иначе имах този гаден навик. Научих се когато покарах камион с тухли. :)
Иначе е много показателен примера със загряването на място - пази колата но вреди на околната среда.




Потребителски аватар
petarkolev
Мнения: 1702
Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
Автомобил: Jetta II 1.8
Двигател: RP
Местоположение: София

Мнениеот petarkolev » Сря 12 дек 2007 15:52


R@do написа:Toва за потеглянето веднага е тъпа екологична измишльотина

всичко е хубаво, ама с вредата на ОС и аз не ми е ясно.


Потребителски аватар
boro72
Мнения: 82
Регистриран на: Вто 27 фев 2007 8:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот boro72 » Сря 12 дек 2007 16:07


и не давайте яко газ на колите си мислете и за въздуха който дишаме щото има определени каруци дето от тех излизат адски неща нещеш ли водачите им ги дупят до последно .това което илиза от вашите кочини трови и вашите деца така че внимателската ще стигнете на време все някога.


Потребителски аватар
steli
Мнения: 166
Регистриран на: Съб 02 сеп 2006 13:48
Автомобил: Голф2
Двигател: ЕZ 1989
Местоположение: Pleven

Мнениеот steli » Сря 12 дек 2007 19:04


На времето четох една статия в която се препоръчваше след запалване да се изчака 15 до 20 секунди и да се потегли.Обяснението беше,че при движение двигателя извършва по-голяма работа и по-бързо достига нормален режим на работа а от там и по-малко износване.


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 12 дек 2007 19:19


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
tora bora
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 02 дек 2007 21:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tora bora » Сря 12 дек 2007 22:04


: vw fen


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 13 дек 2007 22:33


При студена кола и особено през зимата за превключване особено:
1. При ниска скорост, неподходяща (висока) за втора предавка и
2. При сваляне към по-ниска предавка
3. А по принцип и винаги
да се превключва с междинна газ от по-висока към по-ниска предавка (иска малко тренировка и малко усет). И е по приятно за дясната ръка и лявата половина на мозъка! :wink:


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 13 дек 2007 22:34


vw_golf_2_Memphis написа:
steli написа:На времето четох една статия в която се препоръчваше след запалване да се изчака 15 до 20 секунди и да се потегли.Обяснението беше,че при движение двигателя извършва по-голяма работа и по-бързо достига нормален режим на работа а от там и по-малко износване.

и в никжленцата на БМВ-тата го пише това :wink:
Да не се загрява на място ами да се тръгва на ниски обороти...
Скоростите и те си имат работна темп...

Между другото, във връзка и с горния мой пост, забелязъл съм, че ако оставим колата да позагрее 2-3 минути, предавките (особено през зимата) влизат по-лесно.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 13 дек 2007 22:38


Също така, преди да изгасите автомобила, замислете се и изгасете всички спомагателни системи. Имах един доста неприятен случай преди две години със забравени чистачки на 'интервал', угасена кола вечерта и на сутринта всичко заледено - палиш и не знаеш, че чистачките искат да чистят, докато не замириса на изгоряло. А бях пуснал яко парното и чаках да размрази предното стъкло, докато си чета вестника в колата.


Потребителски аватар
dobrev
Мнения: 338
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 6:43
Автомобил: Tiguan
Двигател: TSI2013
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот dobrev » Чет 13 дек 2007 23:39


Много хубава тема изчетох я цялата, и аз имам да добавя нещо:
Когато излизам на главен път от пресечка, дори и да видя,че идващата кола е подала десен мигач ,аз я изчаквам наистина да се уверя, че ще намали и ще завие защото съм забелязал много разсеяни хора със пуснат мигач ,а си карат направо.


Потребителски аватар
kam_tod
Мнения: 1102
Регистриран на: Пон 05 мар 2007 23:59
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kam_tod » Чет 13 дек 2007 23:45


Много хубаво, че го спомена, наистина е важно, важи и за ляв завой като някой насрещен е пуснал десен мигач, т.е. мислим си, че ще минем, а той кара направо. Браво за отговора.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 14 дек 2007 22:46


Ами - не знам дали някоой го спомена - според мен при изчакване на светофар е излишно да се държи натиснат спирачния педал при положение , че колата не е под наклон - а ако се налага с ръчната е по-удачно май!


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Съб 15 дек 2007 0:29


За загряването в движение .... потдържа се по високо налягане в мазителната система при движение с по-високи обороти от празен ход, което също допринася за по-малко износване.


Потребителски аватар
oho
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 11 авг 2007 13:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот oho » Съб 15 дек 2007 0:39


веселин написа:Ами - не знам дали някоой го спомена - според мен при изчакване на светофар е излишно да се държи натиснат спирачния педал при положение , че колата не е под наклон - а ако се налага с ръчната е по-удачно май!


Не пречи според мен да държим спирачката. Моя инструктор ме е учил, че така трябва на сфетофарите. Аз си го обяснявам като подаване на сигнал на този зад нас, че сме спрели и не се каним да тръгнем, а когато тръгваме стоповете изгасват и това подсказва и на колегата зад нас да включи на първа и да потегля... иначе сигурно доста бавно щеше да става изтеглянето на сфетофари.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Съб 15 дек 2007 11:56


oho написа:
веселин написа:Ами - не знам дали някоой го спомена - според мен при изчакване на светофар е излишно да се държи натиснат спирачния педал при положение , че колата не е под наклон - а ако се налага с ръчната е по-удачно май!


Не пречи според мен да държим спирачката. Моя инструктор ме е учил, че така трябва на сфетофарите. Аз си го обяснявам като подаване на сигнал на този зад нас, че сме спрели и не се каним да тръгнем, а когато тръгваме стоповете изгасват и това подсказва и на колегата зад нас да включи на първа и да потегля... иначе сигурно доста бавно щеше да става изтеглянето на сфетофари.
Един път спирам на светофар зад някаква кола(без натиснати спирачки).Имаше лек наклон и автомобилът пред мен започна да пъпли към мен по инерция.Облегнах се на клаксона и светкавицата за 10 секунди(видях брояча на светофара)...резултат никакъв...ХРАС!В това време светна зелено и женската си потегли кат' пич.Май дори не разбра за катастрофата. :shock
Когато карах кормуване на камион,инструктора ми каза:"Десният крак натиска,или газта,или спирачката!Той никога не бездейства!"После изпитващият същото.От тогава много "цета и дета" съм наблюдавал.ВИНАГИ СА С НАТИСНАТА СПИРАЧКА,когато не са на ход.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта