Иначе е много показателен примера със загряването на място - пази колата но вреди на околната среда.
Как да предпазим колите си от нас или маниери на шофиране?
- Andrey
- Мнения: 280
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Темата е супер! Мисля, че и формулировката е много добра. Обаче понякога пазенето на колата означава компромис с други работи, най вече безопасност. Никога ама никога не минавам през прелез с натиснат съединител. Винаги го правя на подходяща за скоростта предавка и в обороти за да не изгасне. При по-безопасните препиятствия е друго. Също никога не пускам наклон с изкл скорост. А иначе имах този гаден навик. Научих се когато покарах камион с тухли.
Иначе е много показателен примера със загряването на място - пази колата но вреди на околната среда.
Иначе е много показателен примера със загряването на място - пази колата но вреди на околната среда.
- petarkolev
- Мнения: 1702
- Регистриран на: Пет 10 ное 2006 10:16
- Автомобил: Jetta II 1.8
- Двигател: RP
- Местоположение: София
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
...
Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Нед 23 яну 2011 13:49, променено общо 1 път.
При студена кола и особено през зимата за превключване особено:
1. При ниска скорост, неподходяща (висока) за втора предавка и
2. При сваляне към по-ниска предавка
3. А по принцип и винаги
да се превключва с междинна газ от по-висока към по-ниска предавка (иска малко тренировка и малко усет). И е по приятно за дясната ръка и лявата половина на мозъка!
1. При ниска скорост, неподходяща (висока) за втора предавка и
2. При сваляне към по-ниска предавка
3. А по принцип и винаги
да се превключва с междинна газ от по-висока към по-ниска предавка (иска малко тренировка и малко усет). И е по приятно за дясната ръка и лявата половина на мозъка!
vw_golf_2_Memphis написа:steli написа:На времето четох една статия в която се препоръчваше след запалване да се изчака 15 до 20 секунди и да се потегли.Обяснението беше,че при движение двигателя извършва по-голяма работа и по-бързо достига нормален режим на работа а от там и по-малко износване.
и в никжленцата на БМВ-тата го пише това![]()
Да не се загрява на място ами да се тръгва на ниски обороти...
Скоростите и те си имат работна темп...
Между другото, във връзка и с горния мой пост, забелязъл съм, че ако оставим колата да позагрее 2-3 минути, предавките (особено през зимата) влизат по-лесно.
Също така, преди да изгасите автомобила, замислете се и изгасете всички спомагателни системи. Имах един доста неприятен случай преди две години със забравени чистачки на 'интервал', угасена кола вечерта и на сутринта всичко заледено - палиш и не знаеш, че чистачките искат да чистят, докато не замириса на изгоряло. А бях пуснал яко парното и чаках да размрази предното стъкло, докато си чета вестника в колата.
- oho
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 11 авг 2007 13:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
веселин написа:Ами - не знам дали някоой го спомена - според мен при изчакване на светофар е излишно да се държи натиснат спирачния педал при положение , че колата не е под наклон - а ако се налага с ръчната е по-удачно май!
Не пречи според мен да държим спирачката. Моя инструктор ме е учил, че така трябва на сфетофарите. Аз си го обяснявам като подаване на сигнал на този зад нас, че сме спрели и не се каним да тръгнем, а когато тръгваме стоповете изгасват и това подсказва и на колегата зад нас да включи на първа и да потегля... иначе сигурно доста бавно щеше да става изтеглянето на сфетофари.
- тръба
- Мнения: 1656
- Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Един път спирам на светофар зад някаква кола(без натиснати спирачки).Имаше лек наклон и автомобилът пред мен започна да пъпли към мен по инерция.Облегнах се на клаксона и светкавицата за 10 секунди(видях брояча на светофара)...резултат никакъв...ХРАС!В това време светна зелено и женската си потегли кат' пич.Май дори не разбра за катастрофата.oho написа:веселин написа:Ами - не знам дали някоой го спомена - според мен при изчакване на светофар е излишно да се държи натиснат спирачния педал при положение , че колата не е под наклон - а ако се налага с ръчната е по-удачно май!
Не пречи според мен да държим спирачката. Моя инструктор ме е учил, че така трябва на сфетофарите. Аз си го обяснявам като подаване на сигнал на този зад нас, че сме спрели и не се каним да тръгнем, а когато тръгваме стоповете изгасват и това подсказва и на колегата зад нас да включи на първа и да потегля... иначе сигурно доста бавно щеше да става изтеглянето на сфетофари.
Когато карах кормуване на камион,инструктора ми каза:"Десният крак натиска,или газта,или спирачката!Той никога не бездейства!"После изпитващият същото.От тогава много "цета и дета" съм наблюдавал.ВИНАГИ СА С НАТИСНАТА СПИРАЧКА,когато не са на ход.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта

