Към колегите с G60

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Към колегите с G60

Мнениеот Dead man » Сря 17 фев 2010 12:23


Колеги,знам че доста колеги от форума карат G60та.

Аз карам Мазда с подобен компресор и имам следния проблем.
При мокро време от многото вода по пътя ми се намокря ремъка на компресора и колата забива муцуна,докато изсъхне.

Има ли нещо с което да напръскам ремъка за да не му влияе водата ?? :roll:




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Към колегите с G60

Мнениеот веселин » Сря 17 фев 2010 15:35


Саше - няма ли чалъм за някаква кора под двигателя :gruebel :gruebel :gruebel


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Към колегите с G60

Мнениеот Dead man » Сря 17 фев 2010 15:55


веселин написа:Саше - няма ли чалъм за някаква кора под двигателя :gruebel :gruebel :gruebel

Не виждам къде може да се захване...

Спомням си имаше едно като спрей срещу водата,ама не мога да го намеря... :banghead:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: Към колегите с G60

Мнениеот golfer » Чет 18 фев 2010 12:28


Dead man написа:Спомням си имаше едно като спрей срещу водата,ама не мога да го намеря... :banghead:

Water Displacement - 40th Attempt...
Изображение


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Към колегите с G60

Мнениеот Dead man » Пон 22 фев 2010 21:59


Проблемът се оказа не ремъка,а самия алтернатор... :banghead:

Като се намокри и колата забива муцуна и умира за няколко секунди...

Благодаря на всички помогнали !! :bowdown
Ключе. :012:


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Към колегите с G60

Мнениеот niikoo_1 » Пон 22 фев 2010 22:20


А значи твойта мазда е дизел с механичен комресор :shock баси за първи път виждам дизел с комресор.


Потребителски аватар
Dead man
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 9978
Регистриран на: Съб 27 окт 2007 11:02
Автомобил: Hyundai Sonata 2007
Двигател: 2.0 16V 145HP
Местоположение: София,Дружба 1
Контакти:

Re: Към колегите с G60

Мнениеот Dead man » Пон 22 фев 2010 23:32


niikoo_1 написа:А значи твойта мазда е дизел с механичен комресор :shock баси за първи път виждам дизел с комресор.

Не точно :
http://forum.mazdabg.com/viewtopic.php?f=31&t=5508

Здравейте, тъй като се бях навил да взема Mazda 626 2.0 D Comprex, ми се наложи да се поразровя и да проуча някой неща, защото колата много ми харесва...но... в крайна сметка се отказах най вече заради основната слабост - Comprex системата за свръхпълнене...като общ поглед мога да кажа, че двигателят като конструкция е много здрав и има огромен моторесурс, като се следи работата на охл. система - като двигател е повече от добър, но компрекс системата води до малфункция на целия агрегат. А в България са много малко или почти липсват хора, които успешно да се справят с ремонта на Comprex...това което научавам почти отвсякъде, че компрекс не се ремонтира...е кофти...ама не може да бъде - ремонтира се и тук във форума има координати на човек, който се справя, доколкото разбирам добре с тази задача. В тази връзка рекох да се поразровя и да видя какво има писано по въпроса...а най-вече - да разбера принципа на действие на т.нар Comprex...та - по темата:

COMPREX е явно "юзърското" наименование (не знам кой го е въвел първи) на Pressure-wave supercharger - малко непреводима на български комбинация от термини, ама горе долу - вълнов обменник на налягане, би трябвало да е превод с достатъчна точност.
В предходния си пост безсрамно нарекох Comprex - "механично турбо - на майсторски език", за което много се извинявам на системата , защото тя няма почти нищо общо с класическите механично задвижвани компресори.
Това, което аз разбрах е, че comprex е устройство за нагнетяване на въздух към цилиндрите на буталните двигатели:

Този разрез е на Comprex от Mazda 626, ясно се вижда клапана за промяна на потока на отработилите газове.


Сгъстяването обаче не се осъществява от въртенето на ротора (той се задвижва от коляновия вал на двигателя)...ротора заедно с разположените по диаметъра му ламели и външния цилиндър (в който ротора лагерува) образуват при въртенето си всъщност определено количество (в зависимост от конструкцията) линейни затворени обеми, в които се осъществява предаване на енергията (в статиите са писали енталпията, но за мен е по разбираемо да е “налягането”) от газа с по-високо налягане, към газа с по-ниско налягане и понеже клапаните на буталния двигател се отварят и затварят на тласъци, се получават "вълни" на налягането във формираните от ротора с пластините и обвивката му затворени обеми - от там и името на системата "вълнов обменник на налягане.




В процеса на пренасяне на вълните се получава смесване на потоците на изходящите и входящите газове, като по-този начин се получава рециркулация на отработилите газове - т.е. двигателя става по-екологичен, защото в някаква степен се осъществява доизгаряне на неупотребените на първо четене  молекули гориво. Пропуснах да кажа, че задължително има "gas pocket valve", чрез който се регулира налягането и оттам (потока) количеството на отработилите газове, които успяват да преминат за рециркулация



Comprex се задвижва чрез ремък от колянови вал на автомобила, като загубите са доста малки, защото на практика се преодолява единствено триенето между частите (лагерите) и малка част пневматичното съпротивление на потоците въздух (логично е това съпротивление да е много малко и пропорционално на площта на преминаващите пред входните/изходните тръби, пластини - а те са тънки). Това е доста хубаво, но кофти момента тук е че (за мен де ) - част (не знам какъв процент) от свежия въздух който постъпва в пространството на вълнов обмен изфучава директно към ауспуха като изтласква отработилите газове навън и по-този начин подобрява и работата на катализатора (чист ауспух на дизел – няма такова нещо :):))...ето от това и от процента на отр. газове, подадени за доизгаряне в цилиндъра се понижава мощността на двигателя като цяло (626 - 2.0D - 75к.с. ) (сравненo с аналогичен двигател с механичен или турбокомпресор). За да се подобрят параметрите е почти задължително да се монтира интеркулер след нагнетяващия изход на обменника - няма какво да обяснявам за ефекта от него и начина му на действие, но тук е още по-наложителен - все пак превъртаме доста горещички отработили газове. Факта си е факт - намалени са мощността и въртящия момент но пък няма турбо лаг (много приятна липса:)) и двигателя е доста по-екологичен, освен това би трябвало (по аналогия с турбокомпресорите) да има по нисък разход на гориво в сравнение с аналогичен двигател с механичен компресор. Т.е Comprex системата съчетава предимствата на механично задвижван и класически турбокомпресор, но няма много общо с тях - както казах освен въртящите се части
В една от статиите, го бяха окачествили като “top of the top” за осъществяване на свръхпълнене на бутални двигатели.


Това разбрах аз, като принцип на действие на вълновия обменник, мисля че е правилно, но почти нищо не открих като снимки и публикации за фактическото устройство и ремонта на реални системи и специално за Comprex-а на Mazda 626.
Молбата ми е, ако намерите линкове с описания, снимки, начин на работа при ремонта да ги постнете в темата, като допълнение...защото просто нямам толкова време да търся.

P.S. Основния мотив, който ме подтикна да започна темата, е че ама наистина много се дразня - тази разкошна модификация на Мазда с този разкошен като конструкция двигател да има такова, кофти слабо място, за което пък и майстори не се намират...е аз казвам да викаме неволята и да се учим сами, ако не на практика - то поне теоретично
И признавам - няма да се сдобия с такова бижу, само и единствено заради тази му слабост, защото и на километрите на които идват колите - едва ли вече може да се намери 626 дизел, чиито компрекс не е тръгнал към ремонт.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта