Свещи с 2 и 3 електрода
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Свещи с 2 и 3 електрода
Тази сутрин свещта на 4 цилиндър не работеше - беше черна и студена, смених я с дву електродна, ще има ли разлика и някакви проблеми от това че в другите 3 цилиндъра има свещи с по 3 електрода а в 4 тия е с 2 електрода?
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Общо взето колега зависи от техническите изисквания за дадения двигател.Многополюсните трябва да издържат повече, защото електрода се износва по-равномерно, докато с единия полюс износването е само от едната страна на електрода, то многополюсните износват електрода равномерно от страна на полюсите. Разстоянието между полюсите е важно, защото ако е малко електродъгата е малка и трудно се пали сместа, ако е голямо се вдига пробивното напрежение и гърми бобина или комутатор.Важна е също формата и положението на горивната камера. Има двигатели на които не е възможно да се сложат еднополюсни, защото удрят клапани, при други, ако сложиш многополюсни икрата се губи в гнездото на свеща и не пали сместа добре.
Щом си с три-,значи и двуполюсните ще ти вършат работа,още повече че ако си на бензин или газ пак има разлика какви са свещите,а не само корекцията на разстоянието на електрода.Все пак не караме ферарита,че и най-малкото време за поява на електродъгата да е от значение.
Щом си с три-,значи и двуполюсните ще ти вършат работа,още повече че ако си на бензин или газ пак има разлика какви са свещите,а не само корекцията на разстоянието на електрода.Все пак не караме ферарита,че и най-малкото време за поява на електродъгата да е от значение.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Значи,както чета 2 -полюсните са с два полюса - плюс и минус, триполюсните са с плюс/минус и още един, а еднополюсните горките са сигурно само с плюс или минус
.
По темата: проблем ще има само ако свещите са с различни топлинни числа.Иначе не би трябвало да е проблемно.
Идеята на повечето електроди е разстоянието между външните електроди и вътрешния да е различно и свещта да работи оптимално при различни условия. И карат повече км от обикновените.

По темата: проблем ще има само ако свещите са с различни топлинни числа.Иначе не би трябвало да е проблемно.
Идеята на повечето електроди е разстоянието между външните електроди и вътрешния да е различно и свещта да работи оптимално при различни условия. И карат повече км от обикновените.
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
kossel написа:Едно пояснение:
- един електрод имат - двуполюсните свещи
- два електрода имат - триполюсните свещи
- три електрода имат - четириполюсните свещи
Да де,ясно.
Всички свещи са двуполюсни.Броят електроди е друго нещо.
Щом колата пали и си върви добре - карай,няма да се плашиш.
Виждал съм кола с 4 ! различни свещи...
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
propparo написа:Общо взето колега зависи от техническите изисквания за дадения двигател.Многополюсните трябва да издържат повече, защото електрода се износва по-равномерно, докато с единия полюс износването е само от едната страна на електрода, то многополюсните износват електрода равномерно от страна на полюсите. Разстоянието между полюсите е важно, защото ако е малко електродъгата е малка и трудно се пали сместа, ако е голямо се вдига пробивното напрежение и гърми бобина или комутатор.Важна е също формата и положението на горивната камера. Има двигатели на които не е възможно да се сложат еднополюсни, защото удрят клапани, при други, ако сложиш многополюсни икрата се губи в гнездото на свеща и не пали сместа добре.
Щом си с три-,значи и двуполюсните ще ти вършат работа,още повече че ако си на бензин или газ пак има разлика какви са свещите,а не само корекцията на разстоянието на електрода.Все пак не караме ферарита,че и най-малкото време за поява на електродъгата да е от значение.
П.С. Моля не четете горното. Това не се отнася за България.Тука се внасят невероятни боклуци. Нямаш сигурност в нито 1 марка свеши. изключително внос от съседната южна страна.. имал съм близки среши със свещи GOLDEN LODGE 4 полюсни .Като чета в руските форуми и те пропищяха от тях То хубаво ама оргиналните на по-около 150-170 000км /уж де по километраж/, а слагаш нови след 500км ходи търси коя от 8 те свеши не е в час.
затова или Дензо или NGK, но напоследък вече им оплаквания от последните , явно са станали вече супер оргиналдъ
- propparo
- Мнения: 1078
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: По света и у нас
Dorian написа:andro_ написа:Да. Алфи ТС.На тях слагаха Голдън Лодж,само дето тая фирма от години не съществува.
Комплекта за алфите с 8 свещи(twin spark) e 200лв.![]()
![]()
Твоята турбина пък струва 1500 лв,е и???
С 200 лева пък не можеш си направи и снимка с него даже само, ако тръгнеш да си сменяш съединител комплект.
Всеки си бере гейлето сам с каквато кола си е взел.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Dorian написа:andro_ написа:Да. Алфи ТС.На тях слагаха Голдън Лодж,само дето тая фирма от години не съществува.
Комплекта за алфите с 8 свещи(twin spark) e 200лв.![]()
![]()
Да ама за 16клапанните дараци. При тях малката свеш е на двойна цена в сравнбение с голямата , ама пак не са 200 лв.Недей се лъжи по Голдън Лодж. Или Дензо или NGK
За 8 клапанните са по 4,70 лв Дензо

Ето ви триелектродна свещ .Купих колата с тях преди три години изминал съм около 45-50000 км на газ ! Личи си че са доста износени вече електродът е станал триъгълен от износване но все още държат . Нямам проблеми чакам да ме оставят някъде тогава ще ги сменя със същите ако намеря разбира се .
Снимките са малко тъмни но си въобразявайте че виждате нещо
Снимките са малко тъмни но си въобразявайте че виждате нещо

Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта