Свещи с 2 и 3 електрода

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Свещи с 2 и 3 електрода

Мнениеот kossel » Пон 05 яну 2009 9:07


Тази сутрин свещта на 4 цилиндър не работеше - беше черна и студена, смених я с дву електродна, ще има ли разлика и някакви проблеми от това че в другите 3 цилиндъра има свещи с по 3 електрода а в 4 тия е с 2 електрода?




Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пон 05 яну 2009 10:26


Общо взето колега зависи от техническите изисквания за дадения двигател.Многополюсните трябва да издържат повече, защото електрода се износва по-равномерно, докато с единия полюс износването е само от едната страна на електрода, то многополюсните износват електрода равномерно от страна на полюсите. Разстоянието между полюсите е важно, защото ако е малко електродъгата е малка и трудно се пали сместа, ако е голямо се вдига пробивното напрежение и гърми бобина или комутатор.Важна е също формата и положението на горивната камера. Има двигатели на които не е възможно да се сложат еднополюсни, защото удрят клапани, при други, ако сложиш многополюсни икрата се губи в гнездото на свеща и не пали сместа добре.
Щом си с три-,значи и двуполюсните ще ти вършат работа,още повече че ако си на бензин или газ пак има разлика какви са свещите,а не само корекцията на разстоянието на електрода.Все пак не караме ферарита,че и най-малкото време за поява на електродъгата да е от значение.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 05 яну 2009 10:44


Значи,както чета 2 -полюсните са с два полюса - плюс и минус, триполюсните са с плюс/минус и още един, а еднополюсните горките са сигурно само с плюс или минус mhihi.

По темата: проблем ще има само ако свещите са с различни топлинни числа.Иначе не би трябвало да е проблемно.

Идеята на повечето електроди е разстоянието между външните електроди и вътрешния да е различно и свещта да работи оптимално при различни условия. И карат повече км от обикновените.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пон 05 яну 2009 10:45


Ще ги смяна всичките при първа възможност че в този студ е кофти. Сложих такава свещ с два елетрода защото просто такива имах като резервни .


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пон 05 яну 2009 11:17


Едно пояснение:

- един електрод имат - двуполюсните свещи
- два електрода имат - триполюсните свещи
- три електрода имат - четириполюсните свещи


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пон 05 яну 2009 14:25


kossel написа:Едно пояснение:

- един електрод имат - двуполюсните свещи
- два електрода имат - триполюсните свещи
- три електрода имат - четириполюсните свещи

Да де,ясно.
Всички свещи са двуполюсни.Броят електроди е друго нещо.

Щом колата пали и си върви добре - карай,няма да се плашиш.
Виждал съм кола с 4 ! различни свещи...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 06 яну 2009 22:13


propparo написа:Общо взето колега зависи от техническите изисквания за дадения двигател.Многополюсните трябва да издържат повече, защото електрода се износва по-равномерно, докато с единия полюс износването е само от едната страна на електрода, то многополюсните износват електрода равномерно от страна на полюсите. Разстоянието между полюсите е важно, защото ако е малко електродъгата е малка и трудно се пали сместа, ако е голямо се вдига пробивното напрежение и гърми бобина или комутатор.Важна е също формата и положението на горивната камера. Има двигатели на които не е възможно да се сложат еднополюсни, защото удрят клапани, при други, ако сложиш многополюсни икрата се губи в гнездото на свеща и не пали сместа добре.
Щом си с три-,значи и двуполюсните ще ти вършат работа,още повече че ако си на бензин или газ пак има разлика какви са свещите,а не само корекцията на разстоянието на електрода.Все пак не караме ферарита,че и най-малкото време за поява на електродъгата да е от значение.


П.С. Моля не четете горното. Това не се отнася за България.Тука се внасят невероятни боклуци. Нямаш сигурност в нито 1 марка свеши. изключително внос от съседната южна страна.. имал съм близки среши със свещи GOLDEN LODGE 4 полюсни .Като чета в руските форуми и те пропищяха от тях То хубаво ама оргиналните на по-около 150-170 000км /уж де по километраж/, а слагаш нови след 500км ходи търси коя от 8 те свеши не е в час.
затова или Дензо или NGK, но напоследък вече им оплаквания от последните , явно са станали вече супер оргиналдъ


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 06 яну 2009 22:16


andro_ написа:Виждал съм кола с 4 ! различни свещи...

А кола с 4 цилндров двигател с 8 свещи и то еднакви ?? Ами кола с 8 свещи 4 малки и 4 големи / нормални по габарит/свещи :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Вто 06 яну 2009 22:36


kris11 написа:
andro_ написа:Виждал съм кола с 4 ! различни свещи...

А кола с 4 цилндров двигател с 8 свещи и то еднакви ?? Ами кола с 8 свещи 4 малки и 4 големи / нормални по габарит/свещи :wink:

Да. Алфи ТС.На тях слагаха Голдън Лодж,само дето тая фирма от години не съществува.


Потребителски аватар
Dorian
Мнения: 1344
Регистриран на: Нед 18 мар 2007 19:57
Автомобил: Golf 4 TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот Dorian » Сря 07 яну 2009 17:29


andro_ написа:Да. Алфи ТС.На тях слагаха Голдън Лодж,само дето тая фирма от години не съществува.

Комплекта за алфите с 8 свещи(twin spark) e 200лв. :shock :shock :shock


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Сря 07 яну 2009 17:31


Dorian написа:
andro_ написа:Да. Алфи ТС.На тях слагаха Голдън Лодж,само дето тая фирма от години не съществува.

Комплекта за алфите с 8 свещи(twin spark) e 200лв. :shock :shock :shock

Не на всички е скъп.Само на тия с 4 големи + 4 малки свещи.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Сря 07 яну 2009 17:39


Dorian написа:
andro_ написа:Да. Алфи ТС.На тях слагаха Голдън Лодж,само дето тая фирма от години не съществува.

Комплекта за алфите с 8 свещи(twin spark) e 200лв. :shock :shock :shock


Твоята турбина пък струва 1500 лв,е и???
С 200 лева пък не можеш си направи и снимка с него даже само, ако тръгнеш да си сменяш съединител комплект.
Всеки си бере гейлето сам с каквато кола си е взел.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 07 яну 2009 18:03


Dorian написа:
andro_ написа:Да. Алфи ТС.На тях слагаха Голдън Лодж,само дето тая фирма от години не съществува.

Комплекта за алфите с 8 свещи(twin spark) e 200лв. :shock :shock :shock


Да ама за 16клапанните дараци. При тях малката свеш е на двойна цена в сравнбение с голямата , ама пак не са 200 лв.Недей се лъжи по Голдън Лодж. Или Дензо или NGK
За 8 клапанните са по 4,70 лв Дензо :wink:


skoti

Мнениеот skoti » Сря 07 яну 2009 18:18


Ето ви триелектродна свещ .Купих колата с тях преди три години изминал съм около 45-50000 км на газ ! Личи си че са доста износени вече електродът е станал триъгълен от износване но все още държат . Нямам проблеми чакам да ме оставят някъде тогава ще ги сменя със същите ако намеря разбира се .


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение


Снимките са малко тъмни но си въобразявайте че виждате нещо :lol:


Потребителски аватар
kusho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 20:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kusho » Сря 07 яну 2009 19:15


andro_ написа:Виждал съм кола с 4 ! различни свещи...

И аз, на баща ми :lol: . Въпреки това работи, като ролекс и не дава да му ги сменя.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта