Как мога да разбера дали ми е прецакана бобината?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Agonize
Мнения: 70
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Как мога да разбера дали ми е прецакана бобината?

Мнениеот Agonize » Съб 01 апр 2006 15:24


Виж заглавието :)




wotson
Мнения: 93
Регистриран на: Пет 17 мар 2006 13:35
Автомобил: vw touran
Двигател: BKD 2006
Контакти:

Мнениеот wotson » Съб 01 апр 2006 15:42


ами като видиш дали излиза ток от нея
акато завуртиш като за палене хвани кабела да усетиш дали има ток нее голям така неме да те убие
казвам го от ли4ен опит


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Съб 01 апр 2006 19:39


Може да и работи добре и като загрее да започва да прекъсва мотора.Когато започне това / пробив в бубината / много бързо се доразвива процеса и бубината се скапва окончателно.
на искара не я пробвай. Бубина без товар / свещ пробива, същото важи и електронният комутатор.
От неизправен комутатор също можеш да имаш прекъсване в работата на мотора когато комутатора загрее.
огледай си много внимателно палеца и капачката за пробиви, пукнатини , нагар и др.


Потребителски аватар
Agonize
Мнения: 70
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Agonize » Съб 01 апр 2006 20:59


Много благодаря пичове, почти сигурно е че е бобината!


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Съб 01 апр 2006 21:01


Абе колега за най-точно бубина се мери с омметър. :wink:


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Съб 01 апр 2006 21:09


wotson написа:неме да те убие...

ама е мноооо приятно усещането mhihi mhihi mhihi


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Съб 01 апр 2006 21:11


За тва дали има ток се вади едната свещ и се слага на маса на двигателя един върти отвътре друг гледа дали искри отпред. :!:


Потребителски аватар
vesellin
Мнения: 1290
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:27
Автомобил: Mitsubishi ASX
Двигател: 4N14
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот vesellin » Съб 01 апр 2006 21:16


Jerom написа:
wotson написа:неме да те убие...

ама е мноооо приятно усещането mhihi mhihi mhihi

абе не е много безопасно да се пипа там. тоците дето излизат са от порядъка на няколкохиляди волта. :twisted: а това със замерването става и с най-елементарния мултиер.


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Съб 01 апр 2006 21:25


те са няколко хиляди волта ама с много слаб ток ;)


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Мнениеот black` » Съб 01 апр 2006 21:34


Хах пробвай бос на земята да стъпиш и ше видиш колко е слаб. :twisted:


Потребителски аватар
Agonize
Мнения: 70
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Agonize » Нед 02 апр 2006 11:17


С омметър, но къде да меря ? То щом напрежението е мн голямо а тока малък би трябвало и съпротивлението да е няколко килоома нали ? Не съм замерил R щото не знам колко ома трябва да е:)


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 02 апр 2006 12:01


Аз вчера си го измерих съпротивлението и е 7.85 килоома!Даваш посредата където е за високото кабела и отстрани на "-" и трябва да стане :wink:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13543
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Нед 02 апр 2006 12:12


Няма гаранция като мериш само с омметър.т.е. проверяваш дали не е прекъсната вторичната намотка /или първичната/
Но , ако има частичен пробив м/у 2 съседни намотки или м/ у два слоя намотки прозеса се задълбочава до окончателно скапване на бубината . Я в работата на д-ля се усеща като прекъсване.


Потребителски аватар
Agonize
Мнения: 70
Регистриран на: Вто 21 фев 2006 17:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Agonize » Пон 03 апр 2006 8:50


Са па друга дилема ... оказа се че бобината ми е с вграден комутатор... ако се е прецакал само комутатора може ли да сменя само него? Колата е голф3, 1.6.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта