ангренажна верига vs.ангренажен ремък vs.зъбчатки?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

ангренажна верига vs.ангренажен ремък vs.зъбчатки?

Мнениеот тръба » Чет 08 юни 2006 20:30


Мнения.
"ЗА" и "ПРОТИВ"? :roll:

...предавка със зъбни колела съм виждал само на един мотоциклет-MZ 250.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 08 юни 2006 21:12


Ами според мен всяка една система си има предимства и недостатъци.

За по яките двигатели знам, че слагат верига - ВР6 на VW е с верига.До колкото знам и на пистовите мотори е с верига.С една дума където има зверски натоварвания ( не, че не се късат и веригите).
Може би недостатък им е, че двигателя става по-шумен.

За ремъците - трябва да ги сменяваш на 50 к км. има по- голяма вероятност да се скъсат от веригата например.

За зъбчатките - четох, че на новия МАН TGA двигателите за със зъбчатки, но там това е направено така с цел да се намалят сервизните интервали (май 100 000 км. беше ) и да се направи по надежден двигател ( имат гаранция 1.5 милиона километра)


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 08 юни 2006 21:15


а какъв всъщност е въпроса? щото почна да говориш за мотоциклети нещо... та се позагубих... :roll:


Потребителски аватар
milkinis
Мнения: 380
Регистриран на: Вто 01 ное 2005 23:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот milkinis » Чет 08 юни 2006 22:09


Ами колкото по-големи са натоварванията, толкова по-яки трябва да са и техните "предаватели" така да се каже. Аз зъбчатки съм виждал само на дизеловите локомотиви и там гаранцията мисля, че беше почти доживотна. На автомобили си мисля, че не ги слагат, защото много ще се повиши масата на двигателя.
А верига съм виждал и на малки двигатели 1.4 на Рено/от по-старите/, както и някои ладови двигатели.


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Чет 08 юни 2006 23:06


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 19:29, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пет 09 юни 2006 5:01


И по мое мнение зъбните колелета са най-добрия вариант.Защо не го правят масово?Заради оскъпяването ли?
Това за по-тежката конструкция на двигателя...хммм...не ми се вярва.
Според мен производството на ремъковата предавка просто е ЕВТИНИЯ вариянт.Освен това,така потребителят става "донор",или "редовен клиент" за консумативи-ремъци и ролки.
Веригата наистина прави двигателя по-шумен.Вероятно това е минуса и.
...някакви такива мисли... :D


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 09 юни 2006 7:24


traba написа:И по мое мнение зъбните колелета са най-добрия вариант.Защо не го правят масово?Заради оскъпяването ли?
Това за по-тежката конструкция на двигателя...хммм...не ми се вярва.
Според мен производството на ремъковата предавка просто е ЕВТИНИЯ вариянт.Освен това,така потребителят става "донор",или "редовен клиент" за консумативи-ремъци и ролки.
Веригата наистина прави двигателя по-шумен.Вероятно това е минуса и.
...някакви такива мисли... :D

Защото при сегашната концепция на газоразпраделителния механизъм е икономически и технически неободновано да се закара движението със зъбни колела. Разстоянието между колянов и разпределителен вал е прекалено голямо. Необходимо е поставянето на междинни зъчни колела трябва да се реши въпроса със мазането и прочие. Такава зъбна предавка аз съм виждал единствено в стария "осмак" на Москвич.
Но там разпределителния вал разположен до коляновия вал в блока. А движените до клапаните се предава с кобилици и бутални пръти. А проблемите с мазането са го решили като са използвали зъбно колело от текстолит. Остаряла работа.
А иначе веригата е по добрия вариант но е по-скъпа и по шумна предавка.


Потребителски аватар
nix
Мнения: 305
Регистриран на: Вто 24 авг 2004 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот nix » Пет 09 юни 2006 8:37


В тоя ред на мисли, MZ не ли двутактов?? какви зъбчатки, кви 5 лева ?
Карал съм няколко години Вартбург- няма клапани, няма рамъци .....
:))) zweitakt machine ! :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 09 юни 2006 12:55


Алфа 155 8V e с верига. Нито намирам мотора за шумен, нито за маломощен. С 2 горни разпределителни вала е и има запас от свещи и бубинина всеки цилиндър . :) Има си регулировка на опъването на веригата и я дават, че издържа само 500 000км и малко нагоре.

ПС Имах служебен бус Тойота Хиаце 1985г набор. Мотор 2 л бензин с долен разпределителен вал задвижван от зъбно колело . Беше и с хидравлични повдигачи. Направо бях очарван от тази машинка. Голямо 8 +1 местно возило, но много маневрено.С кормилна кутия е , а волана се върти много лесно. много бягаше докато мотора стана за ремонт на 2 500 000 км / но свалянето на блока е голямо премеждие а и поизгни купето доста и го пенсионираха./
По мотора са сменяни 2 пъти сигментите и то с нормални.Никой не е пипал зъбните колела на нагренажа. така, че и зъбните колела , ако са направени като хората са дълговечни.
С долен рапределителен вал и къса верига без опъване бях и Фиат 125Р, Застава Юго 45.На веригата имаше инерционни зъбчетас които се разтваряха при движение и се убираше лабината. Верига се сменяше след 65000м до 85000 км .Познава се по характерното притракване по ангренажния алуминиев капак.Виждал съм пробити капаци.

Доколкото си спомням на Москвич 408 зъбното олело беше от текстолит и затова се износваше.

Последна промяна от kris11 на Пет 09 юни 2006 21:31, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 09 юни 2006 13:57


nix написа:В тоя ред на мисли, MZ не ли двутактов?? какви зъбчатки, кви 5 лева ?
Карал съм няколко години Вартбург- няма клапани, няма рамъци .....
:))) zweitakt machine ! :)

Предполагам човека казва че само там е виждал зъбна предавка. И визира задвижването на задната гума.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 09 юни 2006 14:01


kris11 написа:Алфа 155 8V e с верига. Нито намирам мотора за шумен, нито за маломощен. С 2 горни разпределителни вала е и има запас от свещи и бубинина всеки цилиндър . :) Има си регулировка на опъването на веригата и я дават, че издържа само 500 000км и малко нагоре.

Еб@х и самолета :uuoooh: ! :wink:


Потребителски аватар
vodoo
Мнения: 47
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 23:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vodoo » Пет 09 юни 2006 15:35


зъбна предавка се продава и в момента на българския пазар - форд рейнджър 2, 5 л 109 кс - дизел. а иначе и в двигателите на VW - 1,2 три цилиндъра - новото поло и съответно другите марки от концерна има верига заради допълнителния "успокояващ" вал.


Потребителски аватар
minimiro
Мнения: 676
Регистриран на: Нед 13 юни 2004 1:12
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот minimiro » Пет 09 юни 2006 16:44


старото ми шкоде 120Л също беше с верига, мине не мине 10-20 000км и се разтракваше нейната мама, веригите се разпъват малко или много се оказа.... ем SACH ужким....

бах ремъка на 50 000 ли са сменял? ..... лошу

*... minimiro стартира calculator.exe и почва да смята

* minimiro въздъхва облекчено, до есента има време ;) че след тая предница сал тва ми липсва


Потребителски аватар
triplesss
Мнения: 141
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 14:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В.Търново-Лясковец

Мнениеот triplesss » Пет 09 юни 2006 18:58


Карам служебен "CITROEN" 2.5 Diesel, който е със долен разпределителен вал задвижван от зъбчатка на коляновия вал...никакви проблеми,чесно казано съм изумен от здравината му.Не си знае колометрите а двигателя не създава НИКАКВИ проблеми :shock


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Пет 09 юни 2006 19:46


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 19:29, променено общо 1 път.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта