Разход на гориво и надморска височина?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Разход на гориво и надморска височина?

Мнениеот K22 » Пет 08 сеп 2006 11:04


Имате ли наблюдения за разлика в разхода на гориво при различна надморска височина(като изключим многото завои в балкана)?Еднакъв ли трябва да е според вас разхода (Газ и бензин) по маршрути:
Плевен-Варна-Плевен/ Плевен-София Плевен/ Плевен- Габрово -Боженци- Плевен? При мен като че ли е различен :cry:




Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Пет 08 сеп 2006 12:56


Как да изключим завоите :) ние нямаме магистрала 2000 м над морето :)
Иначе принципно по нависоко би трябвало да гори повече щото въздуха е по-разреден , няма кислород и така... Ама в наште планини няма разлика по този фактор, може би някъде в андите над 2500 м височина.
Аз принципно съм забелязал че на планинско ми гори по малко, що ? - ми щото не я дуя с 120 а карам 30-40-50, спокоино нагоре, надолу с една шепа газ минавам 20 кметра , само на моторна спирачка - та така няма как да се изключат завоите.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 08 сеп 2006 13:01


Може би в Ла Пас разхода ще ти е различен ,заради по-голямата надморска височина и по-малкото кислород във въздуха ,но при нашите условия-едва ли :wink: !
По-големият ти разход се дължи на изкачването ,според мен,не на надморската височина.И,евентуално,по-ниската външна температура,сцепление с пътя и т.н.
Факторите са толкова много и с пренебрежимо малко значение,та само надморската височина ли ти остана да вземаш предвид :roll: ?!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пет 08 сеп 2006 13:26


Ами нали съм нов Пасатаджия се чудя за разликата в разхода на газ.
С Вектрата 1,8 нямаше значение какъв ми е маршрута, държеше си твърдо 8/100газ междуградско. Уж вагените да са по-добри ама то май само са по-капризни като изключим ръждата. Пък и тая моторна спирачка- така силно бучи двигателя че избягвам да я ползвам..


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пет 08 сеп 2006 13:47


Забравих да напиша различното съотношение пропан/бутан при всяко зареждане,дори от една и съща газостанция. :wink:


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Пет 08 сеп 2006 15:28


Адаш, доколкото знам на газ /в повечето случаи/ не може да се спира с ДВГ, или поне разхода на газ не се влияе от това, за разлика от разхода на бенз.

Малко ОФФ. На Боженци не съм ходил вече 3 год. Последният път една мутреса за малко не ме избута от "широкото" пътно платно след "Фенерите" с Ландкрюйзъра на гаджето си...

По темата - дори на един и същи маршрут може да ти даде доста различен разход автомобила: състояние на пътното платно, сезон, трафик /камиони, соц. возила/, КАТ /когато те предупредят 10 км. по-рано.../, къде си зареждал и какво, температура /и климатик - вкл. или не/, колко е натоварен автомобила, в какво настроение си /тежи ли ти десния крак/ и каква музика слушаш в момента :lol: ...

П.П. Извинявай за музиката, знам, че ти е болна тема в момента, м... им и келеметорчета :evil: ...


Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Мнениеот Uneek » Пет 08 сеп 2006 17:06


Абе миналата година като се връщах от морето минах за разнообразие по подбалканската линия и имаше някои участъци които си бяха доста високи и усещах че колата не ще да върви като хората, направо запъваше, дори и на равно. След това като свършиха участъците "пауъра" се завърна. А също така като пътувам за банско също усещам колата че не върви като хората, изглежда на по маломощните коли се усеща най много надморската височина.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 11 сеп 2006 7:49


За това питах, има един участък до тунелите около Витиня на който и с Жигули и Опел и сега с Пасата се усеща загуба на мощност, но не бях засичал разхода на гориво. До Варна и обратно с 70% включен климатик ми даде разход 9,2/100 газ (и то с заминали свещи и дистрибутурна капачка) :roll: , а оня ден до Боженци 9,9/100-(сега и въздушния филтър е нов)?!


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Вто 12 сеп 2006 7:46


Извинявайте, не съм отчел, че в последното засичане имам и градско каране.Затваряйте темата.


Потребителски аватар
Andrey
Мнения: 280
Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Andrey » Вто 12 сеп 2006 11:34


[quote="Red_Jetta"]аз не мисля, че по-високо разхода трябва да се увеличи.
вярно малко е по разреден въздуха но съдържанието на кислород може и да е повече :wink: а все пак за двигателя (и не само за него :) ) е важен именно той.[/quote]

Значи, колкото по-нависоко се качваш, толкова по-малко кислород има.
Гледах по ТВ преди години Кемъл Трофи в Андите /мисля, че ставаше дума за 5000м. - та там се видяха ефектите от надморската височина. Джиповете не вървяха изобщо. Както казват обаче, колегите по-нагоре в темата при нашите денивелации този ефект е пренебрежимо малък. Не съм го пробвал но сигурно ефекта е като от прекалено богата смес.


Потребителски аватар
Jetman
Мнения: 435
Регистриран на: Пон 28 авг 2006 8:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Jetman » Вто 19 сеп 2006 12:36


Значи разлика +/- 1000м надморска височина според мен няма да даде големи изменения на разхода! Че има разлика има но тя се размива на фона на разликата от другите фактори - наклон, завои, стил на каране и т.н.


Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Мнениеот 20vTurbo » Пет 29 сеп 2006 21:34


Разлика има но е по-усезаема при по-голями надморски височини и при двигатели БЕЗ ТУРБО. Голфа сега го карам напред-назад до работа спокойно и ми харчи 7.8 - 8.1 л/100км на около 2400 метра надморска височина. Преди го карах на морското ниво и харчеше около 7 л/100 но там имаше много сериозни трафици та понякога излизаше доста повече.
Разликата във вървенето е много по усезаема от разликата в разхода (според мене близо -20%).

Пасата е с турбо и при него няма усезаема разлика в разхода.


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

Мнениеот K22 » Пон 02 окт 2006 10:19


грешка


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пон 02 окт 2006 12:36


Не знам, аз като карам планинско, чувствам как двигателя работи по-добре и по-гладко, въздуха е студен, значи кислород си има доста... незнам какво сте седнали да бистрите въпроса ;) При всеки е различно, факторите са толкова много, че няма на къде просто ;) Все пак колите са ни на по 10 години средно, така че никоя не е перфектна ;) Но аз обичам да карам планинско защото така я усещам ;) Тук в София мръсен въздух колкото щеш ;) през деня ужас. Но като захладнее вечерта, и се поизчисти малко от мръсотията, има разлика. Та би било редно да ви е по-малко разхода, а това, че е разреден въздуха, няма значение според мен при нашите планини. За Андите и 5000 метра надморска височина вече наистина е друга работата ;)



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта