Плевен-Варна-Плевен/ Плевен-София Плевен/ Плевен- Габрово -Боженци- Плевен? При мен като че ли е различен
Разход на гориво и надморска височина?
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Разход на гориво и надморска височина?
Имате ли наблюдения за разлика в разхода на гориво при различна надморска височина(като изключим многото завои в балкана)?Еднакъв ли трябва да е според вас разхода (Газ и бензин) по маршрути:
Плевен-Варна-Плевен/ Плевен-София Плевен/ Плевен- Габрово -Боженци- Плевен? При мен като че ли е различен
Плевен-Варна-Плевен/ Плевен-София Плевен/ Плевен- Габрово -Боженци- Плевен? При мен като че ли е различен
- cerosina
- Мнения: 279
- Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Как да изключим завоите
ние нямаме магистрала 2000 м над морето
Иначе принципно по нависоко би трябвало да гори повече щото въздуха е по-разреден , няма кислород и така... Ама в наште планини няма разлика по този фактор, може би някъде в андите над 2500 м височина.
Аз принципно съм забелязал че на планинско ми гори по малко, що ? - ми щото не я дуя с 120 а карам 30-40-50, спокоино нагоре, надолу с една шепа газ минавам 20 кметра , само на моторна спирачка - та така няма как да се изключат завоите.
Иначе принципно по нависоко би трябвало да гори повече щото въздуха е по-разреден , няма кислород и така... Ама в наште планини няма разлика по този фактор, може би някъде в андите над 2500 м височина.
Аз принципно съм забелязал че на планинско ми гори по малко, що ? - ми щото не я дуя с 120 а карам 30-40-50, спокоино нагоре, надолу с една шепа газ минавам 20 кметра , само на моторна спирачка - та така няма как да се изключат завоите.
- Iavor
- Мнения: 3233
- Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
- Автомобил: Škoda Octavia VRS
- Двигател: CEGA 2008
- Местоположение: София
Може би в Ла Пас разхода ще ти е различен ,заради по-голямата надморска височина и по-малкото кислород във въздуха ,но при нашите условия-едва ли
!
По-големият ти разход се дължи на изкачването ,според мен,не на надморската височина.И,евентуално,по-ниската външна температура,сцепление с пътя и т.н.
Факторите са толкова много и с пренебрежимо малко значение,та само надморската височина ли ти остана да вземаш предвид
?!
По-големият ти разход се дължи на изкачването ,според мен,не на надморската височина.И,евентуално,по-ниската външна температура,сцепление с пътя и т.н.
Факторите са толкова много и с пренебрежимо малко значение,та само надморската височина ли ти остана да вземаш предвид
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Ами нали съм нов Пасатаджия се чудя за разликата в разхода на газ.
С Вектрата 1,8 нямаше значение какъв ми е маршрута, държеше си твърдо 8/100газ междуградско. Уж вагените да са по-добри ама то май само са по-капризни като изключим ръждата. Пък и тая моторна спирачка- така силно бучи двигателя че избягвам да я ползвам..
С Вектрата 1,8 нямаше значение какъв ми е маршрута, държеше си твърдо 8/100газ междуградско. Уж вагените да са по-добри ама то май само са по-капризни като изключим ръждата. Пък и тая моторна спирачка- така силно бучи двигателя че избягвам да я ползвам..
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Адаш, доколкото знам на газ /в повечето случаи/ не може да се спира с ДВГ, или поне разхода на газ не се влияе от това, за разлика от разхода на бенз.
Малко ОФФ. На Боженци не съм ходил вече 3 год. Последният път една мутреса за малко не ме избута от "широкото" пътно платно след "Фенерите" с Ландкрюйзъра на гаджето си...
По темата - дори на един и същи маршрут може да ти даде доста различен разход автомобила: състояние на пътното платно, сезон, трафик /камиони, соц. возила/, КАТ /когато те предупредят 10 км. по-рано.../, къде си зареждал и какво, температура /и климатик - вкл. или не/, колко е натоварен автомобила, в какво настроение си /тежи ли ти десния крак/ и каква музика слушаш в момента
...
П.П. Извинявай за музиката, знам, че ти е болна тема в момента, м... им и келеметорчета
...
Малко ОФФ. На Боженци не съм ходил вече 3 год. Последният път една мутреса за малко не ме избута от "широкото" пътно платно след "Фенерите" с Ландкрюйзъра на гаджето си...
По темата - дори на един и същи маршрут може да ти даде доста различен разход автомобила: състояние на пътното платно, сезон, трафик /камиони, соц. возила/, КАТ /когато те предупредят 10 км. по-рано.../, къде си зареждал и какво, температура /и климатик - вкл. или не/, колко е натоварен автомобила, в какво настроение си /тежи ли ти десния крак/ и каква музика слушаш в момента
П.П. Извинявай за музиката, знам, че ти е болна тема в момента, м... им и келеметорчета
-
Uneek
- Мнения: 1606
- Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
- Автомобил: 1998 VW Polo Variant
- Двигател: APQ
- Местоположение: Благоевград
Абе миналата година като се връщах от морето минах за разнообразие по подбалканската линия и имаше някои участъци които си бяха доста високи и усещах че колата не ще да върви като хората, направо запъваше, дори и на равно. След това като свършиха участъците "пауъра" се завърна. А също така като пътувам за банско също усещам колата че не върви като хората, изглежда на по маломощните коли се усеща най много надморската височина.
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
За това питах, има един участък до тунелите около Витиня на който и с Жигули и Опел и сега с Пасата се усеща загуба на мощност, но не бях засичал разхода на гориво. До Варна и обратно с 70% включен климатик ми даде разход 9,2/100 газ (и то с заминали свещи и дистрибутурна капачка)
, а оня ден до Боженци 9,9/100-(сега и въздушния филтър е нов)?!
- Andrey
- Мнения: 280
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2004 17:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
[quote="Red_Jetta"]аз не мисля, че по-високо разхода трябва да се увеличи.
вярно малко е по разреден въздуха но съдържанието на кислород може и да е повече
а все пак за двигателя (и не само за него
) е важен именно той.[/quote]
Значи, колкото по-нависоко се качваш, толкова по-малко кислород има.
Гледах по ТВ преди години Кемъл Трофи в Андите /мисля, че ставаше дума за 5000м. - та там се видяха ефектите от надморската височина. Джиповете не вървяха изобщо. Както казват обаче, колегите по-нагоре в темата при нашите денивелации този ефект е пренебрежимо малък. Не съм го пробвал но сигурно ефекта е като от прекалено богата смес.
вярно малко е по разреден въздуха но съдържанието на кислород може и да е повече
Значи, колкото по-нависоко се качваш, толкова по-малко кислород има.
Гледах по ТВ преди години Кемъл Трофи в Андите /мисля, че ставаше дума за 5000м. - та там се видяха ефектите от надморската височина. Джиповете не вървяха изобщо. Както казват обаче, колегите по-нагоре в темата при нашите денивелации този ефект е пренебрежимо малък. Не съм го пробвал но сигурно ефекта е като от прекалено богата смес.
- 20vTurbo
- Мнения: 1034
- Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
- Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
- Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
- Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
- Контакти:
Разлика има но е по-усезаема при по-голями надморски височини и при двигатели БЕЗ ТУРБО. Голфа сега го карам напред-назад до работа спокойно и ми харчи 7.8 - 8.1 л/100км на около 2400 метра надморска височина. Преди го карах на морското ниво и харчеше около 7 л/100 но там имаше много сериозни трафици та понякога излизаше доста повече.
Разликата във вървенето е много по усезаема от разликата в разхода (според мене близо -20%).
Пасата е с турбо и при него няма усезаема разлика в разхода.
Разликата във вървенето е много по усезаема от разликата в разхода (според мене близо -20%).
Пасата е с турбо и при него няма усезаема разлика в разхода.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не знам, аз като карам планинско, чувствам как двигателя работи по-добре и по-гладко, въздуха е студен, значи кислород си има доста... незнам какво сте седнали да бистрите въпроса
При всеки е различно, факторите са толкова много, че няма на къде просто
Все пак колите са ни на по 10 години средно, така че никоя не е перфектна
Но аз обичам да карам планинско защото така я усещам
Тук в София мръсен въздух колкото щеш
през деня ужас. Но като захладнее вечерта, и се поизчисти малко от мръсотията, има разлика. Та би било редно да ви е по-малко разхода, а това, че е разреден въздуха, няма значение според мен при нашите планини. За Андите и 5000 метра надморска височина вече наистина е друга работата 
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта