Помпане с азот или въздух

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
GOLF_GT
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
Контакти:

Помпане с азот или въздух

Мнениеот GOLF_GT » Сря 04 май 2005 18:17


Дайте си мнението летните гуми с какво е по добре да се помпат,с азот или с въздух.Какъв е ефекта когато са напомпани с азот :?: :?: :?: :roll:




Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Сря 04 май 2005 18:19


не си променят температурата от горещия асвалт...ако са с азот

някой може да каже че може да караш еди колко си км със спукана гума...и някви такива истории mhihi


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 04 май 2005 18:24


по-точно казано, азота не си променя обема при промяна на температурата, докато въздухът при загряване разширява обема си. Това води до повишаване на налягането в гумите при повишаване на температурата (горещ асфалт, бързо каране, бързо спиране и т.н :P ), което пък води до промяна на поведението на автомобила на пътя. Тези "ефекти" се избягват, като се помпат гумите с азот вместо с въздух.

По принцип ефекта е доста по-голям при камиони и автобуси, където обема на гумата е многократно по-голям (сетете се за гръмналите регенерати по магистралата, на натоварени камиони лятото).


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Сря 04 май 2005 18:26


Нещо не ми е ясно как така няма да си променят температурата.
Би трябвало газа вътре да не си променят ОБЕМА с промяната на температурата!
Карай си с въздух и не се разправяй с глупости.

Хехе, musura ме е изпреварил, докато съм го писал.


KOKO ГЕОРГИЕВ

Мнениеот KOKO ГЕОРГИЕВ » Сря 04 май 2005 20:02


Всичко е много хубаво, но откъде сте сигурни, че се помпа с азот :?: :?: :?:


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 04 май 2005 20:10


Разликата между азота и въздуха е единствено в това, че кислорода във въздуха окислява лесно каучука на гумата и той "бързо" губи еластичността си /напуквания и т.н./. По тази причина самолетните гуми се пълнят само и единствено с азот защото е химически инертен.

Всякакви други спекулации относно свиваемост и температури са пълна глупост. И не на последно място състава на въздуха който дишаме е 75% азот и 22% кислород, така че за автомобилни гуми - разлика никаква.


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Сря 04 май 2005 20:25


dmitko написа:...относно свиваемост и температури са пълна глупост.
Е да ама друг път... mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
mucho
Палячо
Мнения: 1367
Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mucho » Сря 04 май 2005 20:38


да бе верну и аз съм си задаал тоз въпрос след като около 75% от въздуха е азот от де па тоз зор за 100% азот?! ;) (ест. нищо чудно да се окаже че има огромно значение ;) )


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Сря 04 май 2005 21:36


Ей неверущий народе...
На самолетните гуми /такава ми е работата/, които са 100% азот сме засичали разлика от 0.1 бара между нагрята от слънцето гума и съседната която е на сянка под крилото - става въпрос за разлика от 10 градуса в температурата. По документи трябва да се намали налягането в гумите ако разликата в температурите на летището за излитане и кацане е повече от 20 С ,в полза на последното, така че вие си правете изводи.
Разликата в температурните коефициенти на разширение на азота и сместа от 75% азот и 22% кислород /наречена въздух/ са нищожни.

А иначе мнения много... чувал съм че шума в купето намалявал като напомпаш гумите с азот mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
Wizi
Мнения: 329
Регистриран на: Нед 06 мар 2005 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Wizi » Сря 04 май 2005 23:10


Тази тема на няколко пъти бе дискутирана в АКБ и последния път беше доста обстойно разчепкана. Заключнието, което стигнахме почти единодушно беше, че единствената далавера човек да си напомпа гумите с азот, е че дават цветни капачки :D

Цитирам по спомен, дано не изръся мноо глупости: кислород и азот са поредни елементи в таблицата на Менделеев и от там разликата им е почти никаква.

http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=3191


Потребителски аватар
Nova
Мнения: 806
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Nova » Чет 05 май 2005 0:59


Не съм съвсем съгласен. Забравяте психологическото въздействие!!!
Напомпах гумите с азот преди 2 месеца може би. Оттогава не съм ги пипал, но на външен вид и на возия е по-добре от преди - тръгвам рано сутрин, колата я пече цял ден пред офиса, тръгвам си в 5-6 по най-голямата жега. Миналата година (без азот) определено имаше промяна в налягането на гумата (мерил съм до 0.8 атмосфера разлика). Тази година както казах не съм мерил, но на око и ръка няма такива амплитуди. Ааа удоволствието струваше 4 кинта - къде ли не съм ги дал.


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Чет 05 май 2005 8:42


Съгласен съм с Нова. Усеща се промяна във возенето. В работат навих няколко колеги и сега също ми връщат добри впечатления относно Азота.


Потребителски аватар
GOLF_GT
Мнения: 156
Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
Контакти:

Мнениеот GOLF_GT » Чет 05 май 2005 8:57


Колеги каде ги помпате тези гуми с азот за 1 лев :?: :?: :?: Аз съм питал на няколко места и ми казват цени от 1.50 до 1.80 на гума bowdown :banghead:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Чет 05 май 2005 9:13


аз пък ги помпам с хелии.....
върви много повече/направо лети ниско!/
возията е уникална/нали прелитам над дупките/
шум никакъв/само въздушното съпротивление на огледалата/
ако някой по някаква случайност ме задмине и се ядосам слизам и вдишвам от винтила и става FUN.
mhihi mhihi mhihi mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
R@do
Батето
Мнения: 5450
Регистриран на: Пон 17 яну 2005 10:47
Автомобил: Audi 80
Двигател: ABK 1993
Местоположение: В планината

Мнениеот R@do » Чет 05 май 2005 9:35


GOLF_GT написа:Колеги каде ги помпате тези гуми с азот за 1 лев :?: :?: :?: Аз съм питал на няколко места и ми казват цени от 1.50 до 1.80 на гума bowdown :banghead:


"Делина" на семинарията, гуми център "Диана", гумаджийнотъо до завод "Тих Труд"... и тнт



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта