Помпане с азот или въздух
- GOLF_GT
- Мнения: 156
- Регистриран на: Чет 16 дек 2004 17:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София голф3 1.6 74kw AFT 96г.
- Контакти:
Помпане с азот или въздух
Дайте си мнението летните гуми с какво е по добре да се помпат,с азот или с въздух.Какъв е ефекта когато са напомпани с азот

- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
по-точно казано, азота не си променя обема при промяна на температурата, докато въздухът при загряване разширява обема си. Това води до повишаване на налягането в гумите при повишаване на температурата (горещ асфалт, бързо каране, бързо спиране и т.н
), което пък води до промяна на поведението на автомобила на пътя. Тези "ефекти" се избягват, като се помпат гумите с азот вместо с въздух.
По принцип ефекта е доста по-голям при камиони и автобуси, където обема на гумата е многократно по-голям (сетете се за гръмналите регенерати по магистралата, на натоварени камиони лятото).
По принцип ефекта е доста по-голям при камиони и автобуси, където обема на гумата е многократно по-голям (сетете се за гръмналите регенерати по магистралата, на натоварени камиони лятото).
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Разликата между азота и въздуха е единствено в това, че кислорода във въздуха окислява лесно каучука на гумата и той "бързо" губи еластичността си /напуквания и т.н./. По тази причина самолетните гуми се пълнят само и единствено с азот защото е химически инертен.
Всякакви други спекулации относно свиваемост и температури са пълна глупост. И не на последно място състава на въздуха който дишаме е 75% азот и 22% кислород, така че за автомобилни гуми - разлика никаква.
Всякакви други спекулации относно свиваемост и температури са пълна глупост. И не на последно място състава на въздуха който дишаме е 75% азот и 22% кислород, така че за автомобилни гуми - разлика никаква.
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Ей неверущий народе...
На самолетните гуми /такава ми е работата/, които са 100% азот сме засичали разлика от 0.1 бара между нагрята от слънцето гума и съседната която е на сянка под крилото - става въпрос за разлика от 10 градуса в температурата. По документи трябва да се намали налягането в гумите ако разликата в температурите на летището за излитане и кацане е повече от 20 С ,в полза на последното, така че вие си правете изводи.
Разликата в температурните коефициенти на разширение на азота и сместа от 75% азот и 22% кислород /наречена въздух/ са нищожни.
А иначе мнения много... чувал съм че шума в купето намалявал като напомпаш гумите с азот

На самолетните гуми /такава ми е работата/, които са 100% азот сме засичали разлика от 0.1 бара между нагрята от слънцето гума и съседната която е на сянка под крилото - става въпрос за разлика от 10 градуса в температурата. По документи трябва да се намали налягането в гумите ако разликата в температурите на летището за излитане и кацане е повече от 20 С ,в полза на последното, така че вие си правете изводи.
Разликата в температурните коефициенти на разширение на азота и сместа от 75% азот и 22% кислород /наречена въздух/ са нищожни.
А иначе мнения много... чувал съм че шума в купето намалявал като напомпаш гумите с азот

Тази тема на няколко пъти бе дискутирана в АКБ и последния път беше доста обстойно разчепкана. Заключнието, което стигнахме почти единодушно беше, че единствената далавера човек да си напомпа гумите с азот, е че дават цветни капачки
Цитирам по спомен, дано не изръся мноо глупости: кислород и азот са поредни елементи в таблицата на Менделеев и от там разликата им е почти никаква.
http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=3191
Цитирам по спомен, дано не изръся мноо глупости: кислород и азот са поредни елементи в таблицата на Менделеев и от там разликата им е почти никаква.
http://audibg.com/forum/viewtopic.php?t=3191
- Nova
- Мнения: 806
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 0:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не съм съвсем съгласен. Забравяте психологическото въздействие!!!
Напомпах гумите с азот преди 2 месеца може би. Оттогава не съм ги пипал, но на външен вид и на возия е по-добре от преди - тръгвам рано сутрин, колата я пече цял ден пред офиса, тръгвам си в 5-6 по най-голямата жега. Миналата година (без азот) определено имаше промяна в налягането на гумата (мерил съм до 0.8 атмосфера разлика). Тази година както казах не съм мерил, но на око и ръка няма такива амплитуди. Ааа удоволствието струваше 4 кинта - къде ли не съм ги дал.
Напомпах гумите с азот преди 2 месеца може би. Оттогава не съм ги пипал, но на външен вид и на возия е по-добре от преди - тръгвам рано сутрин, колата я пече цял ден пред офиса, тръгвам си в 5-6 по най-голямата жега. Миналата година (без азот) определено имаше промяна в налягането на гумата (мерил съм до 0.8 атмосфера разлика). Тази година както казах не съм мерил, но на око и ръка няма такива амплитуди. Ааа удоволствието струваше 4 кинта - къде ли не съм ги дал.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта
