Точно тези 3 волта имам предвид, защото при положение, че напрежението в автомобила е примерно 13.8 В.,
13.8-11= 2.8волта (при включена перка)... и диода трябва да свети

диод, 300 ома съпротивление и 3 волта от токоизправител (може и батериика от компютър)... само за проба.
Имах идея за поставянето на съпротивления от порядъка на около 1 к. на катодите на ценерите към маса с цел да се намалят точно тези 14в. и нагоре, но
zfa159 е написал, че електромотора е достатъчно мощен генератор и смятам, че това не би имало ефект...
... специално за мен схемичката ти е "Калашника" на темата
за нормално шофиране, 90- 100 км/ч., ще си върши перфектно работата
за по- високи скорости...
... еми едва ли на някой, ще му е до това да гледа в таблото, диода свети ли или не.
Лично на мен перката никога не ми е включвала при високи скорости, защото въздушният поток е достатъчен за оптималното охлаждане на автомобила.
... и все пак, щом диода свети при високи скорости, следва че перката върти,
а какво значение има, дали въртенето е от въздуха или от инсталацията на автомобила
щом се върти, значи охлажда :idea:
пък и погледнато позитивно - щом механическата енергия я превръща в електрическа (диодчето си свети при 120+),
това поне е някакъв знак, че когато диодчето светне в задръствания, електрическата ще я превръща във... въртене
