Допълнително светодиоди на таблото на В3 - ПРОВАЛ!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Пет 26 сеп 2008 16:38


VW_forever написа:Това с ценерите е доста хитро и просто, поне няма да свети диод при 60 км.ч., но...
zfa159 написа:...при 120-130км/час перката вади около 14V...

:gruebel


няма проблеми колкото и да вади - значи 14 - 11(напрежението на стабилизация на ценера) = 3 В - и съпротивление има да ограничава тока на диода... просто и лесно е - сложното е, че трябва да се прекарат два кабела от термодатчика до таблото и да се направи с букса да може да се сваля таблото..




Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Нед 28 сеп 2008 1:02


Точно тези 3 волта имам предвид, защото при положение, че напрежението в автомобила е примерно 13.8 В.,
13.8-11= 2.8волта (при включена перка)... и диода трябва да свети

:idea: диод, 300 ома съпротивление и 3 волта от токоизправител (може и батериика от компютър)... само за проба.

Имах идея за поставянето на съпротивления от порядъка на около 1 к. на катодите на ценерите към маса с цел да се намалят точно тези 14в. и нагоре, но zfa159 е написал, че електромотора е достатъчно мощен генератор и смятам, че това не би имало ефект...

... специално за мен схемичката ти е "Калашника" на темата :wink:
за нормално шофиране, 90- 100 км/ч., ще си върши перфектно работата
за по- високи скорости... :roll:
... еми едва ли на някой, ще му е до това да гледа в таблото, диода свети ли или не.
Лично на мен перката никога не ми е включвала при високи скорости, защото въздушният поток е достатъчен за оптималното охлаждане на автомобила.

... и все пак, щом диода свети при високи скорости, следва че перката върти,
а какво значение има, дали въртенето е от въздуха или от инсталацията на автомобила :wink:
щом се върти, значи охлажда :idea:

пък и погледнато позитивно - щом механическата енергия я превръща в електрическа (диодчето си свети при 120+),
това поне е някакъв знак, че когато диодчето светне в задръствания, електрическата ще я превръща във... въртене :)


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Мнениеот racing_team_vidin » Нед 28 сеп 2008 2:55


zfa159 написа:Защото при мен няма релета.Не че искам да спорим ама аз досега не съм видял един автомобил,който да е с реле именно заради високия ток и възможността от дефектиране на релето което прави системата по-ненадежна.
Гледал съм на Опел Кадет,Вектра,Фиат Типо,Фолксваген голф 2,пасат 3,Форд Ескорт,няколко Алфи...нито едно от тях няма релета на датчика.
Възможно е по-новите вече да имат ама при мен няма и не искам и да слагам защото един колега в една друга тема беше пропищал че релето,което някой е сложил навремето се стопява много бързо а е 50 амперово и редовно не се вкл. перката.

3 страници и никой не каза нищо за тези думи?
Сам казваш че на твой колега му се е стопило реле от 50А, което е невъзможно защото предпазителя е 30А, искам да те питам твойта кола с какъв датчик е за включване на перката?
Опелите имат реле за перката 100% :wink:


Потребителски аватар
gyb
Мнения: 217
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 22:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот gyb » Нед 28 сеп 2008 12:53


VW_forever написа:Точно тези 3 волта имам предвид, защото при положение, че напрежението в автомобила е примерно 13.8 В.,
13.8-11= 2.8волта (при включена перка)... и диода трябва да свети

:idea: диод, 300 ома съпротивление и 3 волта от токоизправител (може и батериика от компютър)... само за проба.

Имах идея за поставянето на съпротивления от порядъка на около 1 к. на катодите на ценерите към маса с цел да се намалят точно тези 14в. и нагоре, но zfa159 е написал, че електромотора е достатъчно мощен генератор и смятам, че това не би имало ефект...

... специално за мен схемичката ти е "Калашника" на темата :wink:
за нормално шофиране, 90- 100 км/ч., ще си върши перфектно работата
за по- високи скорости... :roll:
... еми едва ли на някой, ще му е до това да гледа в таблото, диода свети ли или не.
Лично на мен перката никога не ми е включвала при високи скорости, защото въздушният поток е достатъчен за оптималното охлаждане на автомобила.

... и все пак, щом диода свети при високи скорости, следва че перката върти,
а какво значение има, дали въртенето е от въздуха или от инсталацията на автомобила :wink:
щом се върти, значи охлажда :idea:

пък и погледнато позитивно - щом механическата енергия я превръща в електрическа (диодчето си свети при 120+),
това поне е някакъв знак, че когато диодчето светне в задръствания, електрическата ще я превръща във... въртене :)


перката не дава ток при движение на автомобила. нито се върти от въздуха който минава през нея или и да се завърта то мотора не става генератор така че няма значение с колко караш щото напрежението на акумулатора не надхвърля 14,5 В. а иначе голфчето вървеше най-много с 165 и не светеха диодите


Потребителски аватар
VW_forever
Мнения: 558
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 3:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот VW_forever » Нед 28 сеп 2008 16:29


zfa159 написа: ...Провал-а на цялото нещо е следния - въобще не съобразих, че тъпата перка е постояннотоков двигател и въздушната струя я завърта и тя генерира напрежение (нищо нелогично ама кой да помисли).
Ефектът :
когато колата е в задръстване няма проблеми и диод-а си показва идеално дали е пусната перката или не е.Обаче (винаги има едно обаче) при скорост по-голяма от 60км/час диод-а светва и като намаля изгасва постепенно.Закачих един волтметър за перката и го трих вътре при мен - при тази скорост перката вади напрежение около 6V и при около 100-120 вече е на 14-15V.Което само по себе си обезсмисля цялата работа понеже не може да се вадят коректни заключения за това кога работи и кога не (пак трябва да се съобразявам с датчика за температурата)...


аз говорех за конкретния случай, но това са подробности...
и все пак, ако перката не се върти от въздуха при движение и не дава ток, тогава и ценерите са излишни :wink:
Всеки сам да си решава по какъв начин да си го прави (процесорно управление :shock , токови релета, с ценери и т.н.)
Лично аз, ако реша да си монтирам такъв индикатор, бих избрал този, с ценерите. Остава само да чакаме, човекът пуснал темата да сподели за резултатите при него на практика (поне доколкото разбрах, кабелите са му в купето), но човека нещо го хвана липсата :)

п.п. а относно това, как се топи 50А реле, при 20-30А консумация... :roll:
еми сигурно по същият начин, както 20А предпазител (от тези по левчето, китайските), при 10А консумация :wink:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта