Пускам тази тема с надеждата, че ще бъде от полза на някой, който като мен обича да си човърка в колата и да осъществява на практика разни хрумвания, нестандартни за неговия модел автомобил.
Идеята ми възникна преди няколко месеца след като разговарях със собственик на пежо 205 и той ми сподели, че при него горивния филтър се подгрява от охладителната течност и е вързана на малкия кръг.
Тогава ми се загнезди тая идея за такъв отопляем филтър в комбинация със моята печка Webasto и започнах да ровя из форумите да видя дали някой не е присадил такъв филтър на неговата кола за да почерпя информация, тъй като собственика на пежото е минал в нашия отбор със фолксфаген и нямаше как да го огледам.
В крайна сметка не намерих нищо и се наложи на 100% да импровизирам, а с който разговарях по темата ме обявяваше за ненормален, откачен и т.н. като с това предварително се застраховам, че темата за психичното ми състояние е изчерпана, а от друга страна е възможно след обсъждане тук да се установи, че е имало и по добър вариант за изпълнение, който бих приел .
-----------------------------------------
И така, първото нещо което открих е как изглежда въпросния филтър
http://translate.google.bg/translate?hl ... ilters.htm
като този който открих с много мъки и обикаляне е от един пункт за скрап на коли е Lucas Rotodiesel мисля че е от рено 19
Следваща стъпка да му намеря място в малкия и претъпкан кош от печки, климатици, интеркулери....
и се спрях на мястото над скоростната кутия, като исках да избегна някакви проблеми при евентуален ( недай боже ) разлив на гориво, от друга страна търсех най близкото място за извеждане на антифриза и опасване на коша с маркучи които да се кръстосват със някоя гореща тръба от изходните газове, а и мястото под филтъра на климатика беше вече заето от печката
След това дойде момента да открия читав майстор, който да работи чисто, прецизно и с търсеното от мен отношение към колата ми и то за такава дреболия като стойката на въпросния филтър.На практика за мен не беше трудно да го открия (защото съм работил и друг път с него) отколкото да се вместя във графика му.И така, оставих се на неговата преценка за вида и начина...
Дизелов отопляем горивен филтър
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Дизелов отопляем горивен филтър
и специални благодарности на Владко
В следващата стъпка разглобих въпросното тяло,почистих и двете камери (за гориво и вода ) и смених филтърния елемент
Като в комплекта на новия филтриращ елемент има само 2 гарнитури и 1 „ О „ пръстенче които са за камерата за гориво, а за камерата през която минава охлаждащата течност на двигателя трябва да се купи отделно. Аз успях да ги открия по отделно, но в последствие се оказа, че голямата гарнитура която намерих не е със същата дебелина и филтъра „сълзи” и върнах старата.
Като боядисах стойката, събрах вече чистите части и новия филтриращ елемент вързах първо „водата”, като за целта ползвах трипътници, които се ползват при газовите уредби за затопляне на изпарителя, като изхождах от същата логика за свързване. Единственото което трябваше да се съобрази в случая беше – кое да е вход, кое изход, тъй като този модел филтри имат на единия щуцер клапан, който е биметална пластина, която така и не разбрах какво отваря и затваря. На практика си мисля че няма голямо значение.
Re: Дизелов отопляем горивен филтър
След като покарах няколко дни само на антифриз и се уверих , че няма теч, навързах и горивото , обезвъздуших чрез инжектора, преди да закача маркуча за помпата и вече близо седмица бръмча, и да чукна на дърво – няма проблеми.
А така е вече в завършен вид
След като вече близо месец ровя по темата бих споделил, че открих коментари единствено само за ползи за подгревните филтри особено за хора, които ползват нафта със голямо съдържание на парафин зимата, ползват олио като добавка или основно гориво, за някой бусове и камиони на които горивните филтри са склонни да им замръзва горивото зимата (аз лично имах подобен проблем със един WV -LT )
Освен това, тези филтри разполагат със инжектори за ръчно подкачване на горивото и някой ги предпочитат именно заради тази екстра.
Ми това се сещам за основно, ако има интерес и въпроси ще помагам!
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Дизелов отопляем горивен филтър
Само да добавя,че филтъра на Рено Меган Сценик 1,9 D също е с подгряване на горивния филтър.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Дизелов отопляем горивен филтър
Щуцера с биметалнната пластина е да се предпази от прегряване на нафтата. Температурата и не трябва да превишава 40 градуса, а Т на антифриза е около 90. Температури между 40 и 70 силно износват горивната апаратура, поради усилване миещите свойства на нафтата и рязко намаляване на смазващите. Температури над 70 могат да доведат направо до задиране на помпата или дюзите 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта