Превключване на къси/дълги от волана за Г3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Превключване на къси/дълги от волана за Г3

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 29 окт 2006 23:01


Днес като пътувах през ноща по подбалканския ми дойде наум че ще е доста полезно да могат да се превключват фаровете от волана-примелно бих жертвал единия бутон на клаксона.Някои има ли си на идея как може да се направи това и дали изобщо може?




ТРАКТОРИСТА GL
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ТРАКТОРИСТА GL » Пон 30 окт 2006 0:38


Ще трябва да си вземеш едно реле което да работи на следния принцип: Като му подадеш импулс (само да чукнеш клаксона в нашия случай) да отваря или затваря основната верига (дето отива към фаровете). По принцип такивяа релета имат 4 или 5 крачета. След това кабела на избраното за пожертване копче от клаксоните да вържеш към релето. Едно от крачетата на релето требва да хване маса. Това е само за превключването.

После трябва да вземеш + от акумолатора или латернатора с кабел с голямо сечение и да го вържеш към релето. След това кабел към буксите за "дългите" светлини на крушките и си готов.
Отделно ше си работи и лоста на мигачите за къси дълги. Нема обаче да ти свети синята лампичка, когато ползваш "клаксоновия" превключвател
Като си купиш релето на него или отделно си има схемичка кое краче за какво е - маса, основна верига и.т.н. . Тази операция е елементарна, ако имаш поне малко знания по електротехника, ама ако не си сигурен или не знаеш какво прайш по-добре дай на майстор да ти направи джаджата.
Рерленцето щи е некъде около 5 - 10 лева. Ако има още нещо питай.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 30 окт 2006 9:46


Ми май ще го дам да ми го направят,но поне вече знам какво точно трябва да ми направят и как.Мерси за инфото.
P.S.Има ли начин клаксона да се върже към релето на ръчата за превключване?


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Пон 30 окт 2006 10:51


Rabbit_TDI написа:Има ли начин клаксона да се върже към релето на ръчата за превключване?



Има и това е по-добрия вариант, защото не може да жертваш само единия бутон на клаксона...може и двата или нито единия :wink:

А относно размяната на функцийте само трябва да рзмени- управляващите вериги.


ТРАКТОРИСТА GL
Мнения: 115
Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ТРАКТОРИСТА GL » Пон 30 окт 2006 16:20


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2835

Това ще ти промени мнението. По добрия вариант е с релета. За други автомобили не съм чувал да прават проблеми с фаровете но теоритично е верно, че колкото по-тънък и по-дълъг е кабела към консуматора толкова по-голямо съпротивление дава :arrow: свети по-слабо, особено когато консуматора е голям (като фаровете). На мойта каракуда фаровете и са 80/100 вата и светят като черковни свещи и само релета с дебели кабели ше ме опраат :bishop . Така че действай както съм обяснил и шапка на тояга. :drive


Потребителски аватар
POLO GTI
Мнения: 1155
Регистриран на: Вто 29 авг 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Мнениеот POLO GTI » Съб 04 ное 2006 4:31


ТРАКТОРИСТА GL, релетата са си релета- нито някой ги оспорва, нито дори ги споменава....аз имах предвид, че ще поработи над управляващата верига само, а релетата ако си ги е сложил си остават да си работят както и досега.......а ако няма релета, аз също горещо препоръчвам да си сложи :wink:

Дано си ме разбрал какво имам предвид, че хич ме няма в обясненията....
:офф направо се чудя как съм излъгал жена ми :bowdown


Потребителски аватар
saa27
Мнения: 325
Регистриран на: Нед 08 яну 2006 20:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот saa27 » Съб 04 ное 2006 11:35


Може да си сложиш превключвател долу при прдалите в ляво, както при товарните автомобили там също е много удобно(поне на мен де) :lol:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Съб 04 ное 2006 14:21


:gruebel :gruebel :gruebel :gruebel :gruebel :gruebel :dontknow: :dontknow: :dontknow: :dontknow: :dontknow: Според мен-доста разправии за незначително удобство-щракай си ключа и т,ва е.... :wink:


Потребителски аватар
MamaMy
Мнения: 1037
Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
Автомобил: Galaxy
Двигател: AUY 2003г
Местоположение: Едно малко село край Плевен

Мнениеот MamaMy » Съб 04 ное 2006 16:29


При Трабанта, това превключване е направено чрез светкавицата и управляващ сигнал към едно тригерно реле. Новите релета са електронни и са доста надеждни, а не бяха много скъпи. Около 10-12 лева. Така с един куршум два заека. Хем превключване, хем реле. Отделно, когато не си на фарове светкавицата си остава и при всяко ново запалване релето се нулира и тръгва все на къси.


Потребителски аватар
tyo
Мнения: 1884
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: в покрайнините на EU
Контакти:

Re: Превключване на къси/дълги от волана за Г3

Мнениеот tyo » Съб 04 ное 2006 23:08


Rabbit_TDI написа:...да се превключват фаровете от волана-примелно бих жертвал единия бутон на клаксона.Някои има ли си на идея как може да се направи това и дали изобщо може?


JK-тригер, примерно от TTL се сещам за 7473. При всяка логическа единица на входа си обръща изхода 1/0/1/0.....

Изображение


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Нед 05 ное 2006 22:52


веселин написа::gruebel :gruebel :gruebel :gruebel :gruebel :gruebel :dontknow: :dontknow: :dontknow: :dontknow: :dontknow: Според мен-доста разправии за незначително удобство-щракай си ключа и т,ва е.... :wink:

Ами като си в завои и си навъртял волана се превключва трудно от ръчките :cry: Ама май ме отказаха тука щото стана много сложно да се направи както трябва,а пък не ми се иска да проявявам "български инженерен стил" :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 06 ное 2006 8:51


RF или IR паралелна верига на стандартния превключвател.
Нещо като дистанционно за аларма с по удобен бутон . Може да хванеш и някой друг в колата да цъка къси/дълги :lol:


sevginparkour
Мнения: 1
Регистриран на: Пон 15 апр 2013 20:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Превключване на къси/дълги от волана за Г3

Мнениеот sevginparkour » Пон 15 апр 2013 21:00


Има и по добър вариант според мен,но ти трябва реле с нормално отворен и нормално затворен контакт,монтираш един фототранзистор на предната броня като се освети се отпушва и включва релето и включва дългите,като се разминеш вече с колата фототранзистора остава на тъмно запушва се изключва релето и преминаваш към къси без бутони,ръчки,копчета.....само предлагам!!!!!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Превключване на къси/дълги от волана за Г3

Мнениеот znainainai » Сря 17 апр 2013 17:42


sevginparkour написа:,,,

ЧЕСТИТО печелиш титлата археолог на месеца и награда дъвка със косъм тая тема е от 2006г бе момче. От преди 7г как не те домързя да ровиш толкова назад във времето.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта