Превключване на къси/дълги от волана за Г3
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Превключване на къси/дълги от волана за Г3
Днес като пътувах през ноща по подбалканския ми дойде наум че ще е доста полезно да могат да се превключват фаровете от волана-примелно бих жертвал единия бутон на клаксона.Някои има ли си на идея как може да се направи това и дали изобщо може?
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ще трябва да си вземеш едно реле което да работи на следния принцип: Като му подадеш импулс (само да чукнеш клаксона в нашия случай) да отваря или затваря основната верига (дето отива към фаровете). По принцип такивяа релета имат 4 или 5 крачета. След това кабела на избраното за пожертване копче от клаксоните да вържеш към релето. Едно от крачетата на релето требва да хване маса. Това е само за превключването.
После трябва да вземеш + от акумолатора или латернатора с кабел с голямо сечение и да го вържеш към релето. След това кабел към буксите за "дългите" светлини на крушките и си готов.
Отделно ше си работи и лоста на мигачите за къси дълги. Нема обаче да ти свети синята лампичка, когато ползваш "клаксоновия" превключвател
Като си купиш релето на него или отделно си има схемичка кое краче за какво е - маса, основна верига и.т.н. . Тази операция е елементарна, ако имаш поне малко знания по електротехника, ама ако не си сигурен или не знаеш какво прайш по-добре дай на майстор да ти направи джаджата.
Рерленцето щи е некъде около 5 - 10 лева. Ако има още нещо питай.
После трябва да вземеш + от акумолатора или латернатора с кабел с голямо сечение и да го вържеш към релето. След това кабел към буксите за "дългите" светлини на крушките и си готов.
Отделно ше си работи и лоста на мигачите за къси дълги. Нема обаче да ти свети синята лампичка, когато ползваш "клаксоновия" превключвател
Като си купиш релето на него или отделно си има схемичка кое краче за какво е - маса, основна верига и.т.н. . Тази операция е елементарна, ако имаш поне малко знания по електротехника, ама ако не си сигурен или не знаеш какво прайш по-добре дай на майстор да ти направи джаджата.
Рерленцето щи е некъде около 5 - 10 лева. Ако има още нещо питай.
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
-
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 04 окт 2006 13:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=2835
Това ще ти промени мнението. По добрия вариант е с релета. За други автомобили не съм чувал да прават проблеми с фаровете но теоритично е верно, че колкото по-тънък и по-дълъг е кабела към консуматора толкова по-голямо съпротивление дава
свети по-слабо, особено когато консуматора е голям (като фаровете). На мойта каракуда фаровете и са 80/100 вата и светят като черковни свещи и само релета с дебели кабели ше ме опраат
. Така че действай както съм обяснил и шапка на тояга. 
Това ще ти промени мнението. По добрия вариант е с релета. За други автомобили не съм чувал да прават проблеми с фаровете но теоритично е верно, че колкото по-тънък и по-дълъг е кабела към консуматора толкова по-голямо съпротивление дава



ТРАКТОРИСТА GL, релетата са си релета- нито някой ги оспорва, нито дори ги споменава....аз имах предвид, че ще поработи над управляващата верига само, а релетата ако си ги е сложил си остават да си работят както и досега.......а ако няма релета, аз също горещо препоръчвам да си сложи
Дано си ме разбрал какво имам предвид, че хич ме няма в обясненията....
направо се чудя как съм излъгал жена ми 

Дано си ме разбрал какво имам предвид, че хич ме няма в обясненията....


- MamaMy
- Мнения: 1037
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
При Трабанта, това превключване е направено чрез светкавицата и управляващ сигнал към едно тригерно реле. Новите релета са електронни и са доста надеждни, а не бяха много скъпи. Около 10-12 лева. Така с един куршум два заека. Хем превключване, хем реле. Отделно, когато не си на фарове светкавицата си остава и при всяко ново запалване релето се нулира и тръгва все на къси.
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
Re: Превключване на къси/дълги от волана за Г3
Rabbit_TDI написа:...да се превключват фаровете от волана-примелно бих жертвал единия бутон на клаксона.Някои има ли си на идея как може да се направи това и дали изобщо може?
JK-тригер, примерно от TTL се сещам за 7473. При всяка логическа единица на входа си обръща изхода 1/0/1/0.....

- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
веселин написа::gruebel![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Според мен-доста разправии за незначително удобство-щракай си ключа и т,ва е....
Ами като си в завои и си навъртял волана се превключва трудно от ръчките


-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Пон 15 апр 2013 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Превключване на къси/дълги от волана за Г3
Има и по добър вариант според мен,но ти трябва реле с нормално отворен и нормално затворен контакт,монтираш един фототранзистор на предната броня като се освети се отпушва и включва релето и включва дългите,като се разминеш вече с колата фототранзистора остава на тъмно запушва се изключва релето и преминаваш към къси без бутони,ръчки,копчета.....само предлагам!!!!!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Превключване на къси/дълги от волана за Г3
sevginparkour написа:,,,
ЧЕСТИТО печелиш титлата археолог на месеца и награда дъвка със косъм тая тема е от 2006г бе момче. От преди 7г как не те домързя да ровиш толкова назад във времето.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта