Рециклиране на моноинжекцион Голф 3 1.6 двигател АЕА

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
cheatereye
Мнения: 428
Регистриран на: Пон 30 яну 2012 16:33
Автомобил: VW Golf III 1.6
Двигател: AEA 1995
Местоположение: Бургас

Рециклиране на моноинжекцион Голф 3 1.6 двигател АЕА

Мнениеот cheatereye » Чет 18 апр 2013 19:21


Здравейте колеги.
Днес се откри доста хубаво и свободно време и понеже ми изпадна един моноинжекцион от същата колата, като моята (Голф 3 1.6 двигател АЕА) реших да го почистя и рециклирам. Преди да го разглобя, реших да направя някои замервания по инжектора, TPS (или както някои го знаят (Датчик за положението на дроселовата клапа) и не на последно място Стъпковото Моторче (регулатора на оборотите на празен ход). Използвайки АутоДата и други ръководства, както и форума (има доста изписано) установих, че ТПС-а прескача в дадени диапазони при местенето на дроселовата клапа. Стъпковото моторче работеше перфектно и даваше перфектни показания.

Стига съм се обеснявал :wink

Изображение

Това е така нареченият IAT Sensor, който отчита температурата на входящият въздух към моноинжекцията.
При мен беше доста омазнен, иначе работещ, според съпротивленията, които даваше при определен диапазон от температури.

Инжектора го замерих директно на буксата на колата, добре си цъкаше, но реших да го закарам на профилактика в сервиза, на мой приятел, който има стенд и ултразвукова вана.
Снимката е от преди ултразвуковата вана !

Изображение

Остана дилемата с TPS-а, която трябваше да разреша по някакъв дачин :gruebel

Изображение
Изображение

Извинявам се за кофти качеството на снимките, но са правени с телефон, а нямах фотоапарат под ръка. :beat_butt2

Отидох до магазина за авточасти, (където пазарувам с отстъпка и са представители на БОШ) и закупих това чудо на чудесата. Идеята ми беше да си остане всичко, един вид афтентично на БОШ, както е и цялата инжекция. Четките на валчето на дросела, не бяха износени, нито нагорели, което много ме учуди. :th_up До тук добре, но дойде и момента в който трябваше да се сложи и настрой този извънземен потенциометър :gruebel Хрумна ми, че Бай Марин(стар телевизионен техник, каращ Венто 1,8 ABS, може да ми помогне в тази ситуация). И така се отбих при него, понеже човека си разбира и си човърка здраво по колата от към ел. част-а, а и с цялата оборудвана стая от осцилоскопи и мултимери и какво ли още не :scare3 Бях принтирал целият файл за Bosch mono motronic ,който бях свалил от руският сайт http://vwts.ru/injector/mono-motronic/bosch_mono-motronic_rus.zip
Докато отида, до магазина, да му взема бира, на човека, че в това хубаво време, бързо се прежаднява и той ме изненада, че е готово и всичко е в нормите, както е по инструкции. :beer
На връщане се отбих през сервиза да си взема инжектора, вече почистен и тестван. Авера ме изненада с добрата новина, че мембраната на регулатора е в перфектно състояние :11 :beer Спестих 12-15 лв. с нея.
Обратно към моето работно място в двора :th_up

Изображение

Изображение

Дойде и моментът в който трябваше да отдепя старата гарнитура от дроселовата клапа, понеже се беше изпекла и едвам е изтъргах(с текстилно ножче) без да е счупя, за да мога след това с нея да си очертая шаблона за новата. Новата е хубаво да се направи от клингерит или 0,5мм. или 1мм. Изрязва се, след което отворите ги направих с ръчно направени зъмби. Ако нямате клингерит, става и с по дебел лист картон поне 0,5мм. Преди да го наложите от едната страна го намажете с грес, за да прилепне към челото на дросела.

Изображение

Изображение

След това, реших да изчистя клапата от нагара със спрей за карборатори от долу и отгоре, както и челата леко със водна шкурка.Понеже тампона на моното беше залепнал към долното чело доста здраво. Гуменият тампон беше станал на пластмасов :scare3

Изображение

Ето го и разпадашият се тампон и несвойствеността му да уплътнява... :bishop

Изображение

Изображение

Разбира се беше заменен със нов. :th_up

Пластмасовият капак (въздуховод) над моноинжекцията го накиснах в лиген с топла вода и обезмаслителен препарат и с четка добре го лъснах. След това изплакнах и подсуших. icon_idea Идеята ми беше, че през този въздуховод не минава само въздух, но и маслените пари, макар и в отделен канал в него. Беше се насъбрало досто мазнотия.

Последва монтаж на цялата моноинжекция, обратно на всмукателният колектор и тестване.
Колата запали от първият път :beer Докато загрее държеше оборотите в диапазона 1200 - 1300, и не прескачаха :11 След, като загря до работна температура 88 - 90 градуса останаха заковани на 850. :eek
Надявам се темата да бъде полезна, за колегите, които недай си боже им се наложи да минат по този път!
:beer

Последна промяна от cheatereye на Пет 16 авг 2013 8:38, променено общо 6 пъти.




Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Рециклиране на моноинжекцион Голф 3 1.6 двигател АЕА

Мнениеот Bai Sando » Чет 18 апр 2013 21:23


Браво :th_up Много полезна и изчерпателна тема :smile



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта