Днес се откри доста хубаво и свободно време и понеже ми изпадна един моноинжекцион от същата колата, като моята (Голф 3 1.6 двигател АЕА) реших да го почистя и рециклирам. Преди да го разглобя, реших да направя някои замервания по инжектора, TPS (или както някои го знаят (Датчик за положението на дроселовата клапа) и не на последно място Стъпковото Моторче (регулатора на оборотите на празен ход). Използвайки АутоДата и други ръководства, както и форума (има доста изписано) установих, че ТПС-а прескача в дадени диапазони при местенето на дроселовата клапа. Стъпковото моторче работеше перфектно и даваше перфектни показания.
Стига съм се обеснявал


Това е така нареченият IAT Sensor, който отчита температурата на входящият въздух към моноинжекцията.
При мен беше доста омазнен, иначе работещ, според съпротивленията, които даваше при определен диапазон от температури.
Инжектора го замерих директно на буксата на колата, добре си цъкаше, но реших да го закарам на профилактика в сервиза, на мой приятел, който има стенд и ултразвукова вана.
Снимката е от преди ултразвуковата вана !

Остана дилемата с TPS-а, която трябваше да разреша по някакъв дачин



Извинявам се за кофти качеството на снимките, но са правени с телефон, а нямах фотоапарат под ръка.

Отидох до магазина за авточасти, (където пазарувам с отстъпка и са представители на БОШ) и закупих това чудо на чудесата. Идеята ми беше да си остане всичко, един вид афтентично на БОШ, както е и цялата инжекция. Четките на валчето на дросела, не бяха износени, нито нагорели, което много ме учуди.



Докато отида, до магазина, да му взема бира, на човека, че в това хубаво време, бързо се прежаднява и той ме изненада, че е готово и всичко е в нормите, както е по инструкции.

На връщане се отбих през сервиза да си взема инжектора, вече почистен и тестван. Авера ме изненада с добрата новина, че мембраната на регулатора е в перфектно състояние


Обратно към моето работно място в двора



Дойде и моментът в който трябваше да отдепя старата гарнитура от дроселовата клапа, понеже се беше изпекла и едвам е изтъргах(с текстилно ножче) без да е счупя, за да мога след това с нея да си очертая шаблона за новата. Новата е хубаво да се направи от клингерит или 0,5мм. или 1мм. Изрязва се, след което отворите ги направих с ръчно направени зъмби. Ако нямате клингерит, става и с по дебел лист картон поне 0,5мм. Преди да го наложите от едната страна го намажете с грес, за да прилепне към челото на дросела.


След това, реших да изчистя клапата от нагара със спрей за карборатори от долу и отгоре, както и челата леко със водна шкурка.Понеже тампона на моното беше залепнал към долното чело доста здраво. Гуменият тампон беше станал на пластмасов


Ето го и разпадашият се тампон и несвойствеността му да уплътнява...



Разбира се беше заменен със нов.

Пластмасовият капак (въздуховод) над моноинжекцията го накиснах в лиген с топла вода и обезмаслителен препарат и с четка добре го лъснах. След това изплакнах и подсуших.

Последва монтаж на цялата моноинжекция, обратно на всмукателният колектор и тестване.
Колата запали от първият път



Надявам се темата да бъде полезна, за колегите, които недай си боже им се наложи да минат по този път!
