Производителят е заложил в горивните си карти, че над определена температура /да кажем 30 градуса/ и под определени обороти /за различните модели различно, но примерно да вземем от 180 до 230 оборота/, не се впръсква гориво. Когато оборотите достигнат тези, които са заложени в картата за впръскване /да кажем 260/, тогава ще се впръска гориво и автомобила ще запали.
От тук следват и двата виновника за това:
1. Слаб акумулатор,който да не развърта стартера до необходимите обороти
2. Затягащ стартер, които въпреки силния акумулатор не може да достигне заложените обороти.
3. Понякога са налице и двете.
Решението е ясно, смяна на акумулатор и ремонтиране на стартер, което със сигурност ще подобри нещата.
Другият вариант е свалянето на софтуера на компютъра и прекодиране на горивната карта, за да може да се запалва въпреки по-слабия акумулатор и по-мудния стартер. За ентусиастите, които могат да си свалят и качат софтуера, ще им променя безплатно горивните карти, за да се отчете, че съм помогнал.
