Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот megatronS » Нед 18 окт 2015 11:53


Поради зададените ми въпроси по тази тема, ще отговоря кратко и ясно.
Производителят е заложил в горивните си карти, че над определена температура /да кажем 30 градуса/ и под определени обороти /за различните модели различно, но примерно да вземем от 180 до 230 оборота/, не се впръсква гориво. Когато оборотите достигнат тези, които са заложени в картата за впръскване /да кажем 260/, тогава ще се впръска гориво и автомобила ще запали.
От тук следват и двата виновника за това:
1. Слаб акумулатор,който да не развърта стартера до необходимите обороти
2. Затягащ стартер, които въпреки силния акумулатор не може да достигне заложените обороти.
3. Понякога са налице и двете.
Решението е ясно, смяна на акумулатор и ремонтиране на стартер, което със сигурност ще подобри нещата.
Другият вариант е свалянето на софтуера на компютъра и прекодиране на горивната карта, за да може да се запалва въпреки по-слабия акумулатор и по-мудния стартер. За ентусиастите, които могат да си свалят и качат софтуера, ще им променя безплатно горивните карти, за да се отчете, че съм помогнал. :th_up

Последна промяна от megatronS на Пон 19 окт 2015 19:35, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот stefan4o » Нед 18 окт 2015 14:11


Прекодирането от ръчни на автомат не е вярното решение според мен. Просто е кърпене на положение, ако имате за смяна стартер и/или акумулатор.


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот vlado_tonev » Нед 18 окт 2015 23:50


Аз мисля,че колегата megatronS говори за промяна на горивни карти,а не за прекодиране от ръчни на автомат :gruebel


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот 110afn » Пон 19 окт 2015 22:05


Няма проблем. Проблема е, че заводски коппира пуска гориво след 250 об/м при топъл мотор. При студен не ги търси оборотите.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1015
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот megatronS » Вто 20 окт 2015 17:43


Няма никакви проблеми, горивната карта се изчислява наново в посочения диапазон в който не реагира. Методите са два: промяна на оборотите към зададените стойности за впръскване /не е за предпочитане/; задаване на нови стойности за по-ниските обороти /за предпочитане/. Подчертавам, че процедурата се осъществява с тунингов софтуер за редакция на карти след направата на няколко математически сметчици и няма нищо общо с прекодиране с VagCom от едни скорости на други т.н. Това означава, че е строго индивидуална за всеки автомобил. :th_up

Последна промяна от megatronS на Вто 20 окт 2015 20:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот stefan4o » Вто 20 окт 2015 17:53


vlado_tonev написа:Аз мисля,че колегата megatronS говори за промяна на горивни карти,а не за прекодиране от ръчни на автомат :gruebel

Прекодирането нали се сещаш, че променя и горивната карта? По-нагоре има даден пример за обороти :a045


Потребителски аватар
bakalovag
Мнения: 112
Регистриран на: Чет 23 юли 2009 22:04
Автомобил: Skoda Oktavia
Двигател: 1.9 TDI AHL
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот bakalovag » Пон 02 ное 2015 15:17




Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблемът "Топъл старт" от VAG групата

Мнениеот vlado_tonev » Пон 02 ное 2015 17:39


stefan4o написа:
vlado_tonev написа:Аз мисля,че колегата megatronS говори за промяна на горивни карти,а не за прекодиране от ръчни на автомат :gruebel

Прекодирането нали се сещаш, че променя и горивната карта? По-нагоре има даден пример за обороти :a045

Да де.....и аз затова говоря :wink



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy и 34 госта