
Първото и най-страшно нещо, което трябва да подсигурите е навигация RNS 510 версия по-голяма от 1100 или RCD 510. Или иначе казано навигация от шесто поколение Golf/Bora/Seat и т.н. Тя пасва без проблем на мястото на старата или на мястото на радиото. Кабелите също съответстват 1 към 1. Не всички обаче RCD 510 имат video input букса, затова ги оглеждайте добре преди покупка. Да започваме с камерата. Първо искаме да кажем, че има алтернативен вариант на подвижната емблема, като и разбира се цената е 3 пъти по-изгодна.
Каталожния номер на на камерата е 5K0 980 551, като се монтира под бронята.

Но да се върнем на по-интересния вариант, с подвижната емблема.
* Каталожни номера на частите, които ще са ни нужни:
* 5K0827469R – нова капачка с камера и контролер за RNS510
* 5M1970161AC – коаксиален кабел за свързване на камерата с RNS
* 5103B0972722 – конектор 4-пинов за камерата
* 4B0973712 – конектор 4-пинов за управлението
* 1J0973802 – конектор 2-пинов към съществуващата инсталация
* 1J0972923 – конектор 2-пинов
* 1J0972712 – конектор 2-пинов
* 000979133 – връзка към конекторите x 2 (за 3 конектора)
* 000979131 – връзка към конекторите x 4 (за 7 конектора)
* 000979132 – връзка към конекторите x 1 (за 2 конектора)
* 000979129 – връзка към конекторите x 1 (за 2 конектора)
* 000979950 – изолираща лента
* 3C8827861A – дренажна тръба за пасат
* 5K6827861 – дренажна тръба за MK5
* 1.5m червен кабел около 1мм (5-7.5amp)
* 5A ATM Type Mini Fuse
* Малки кабелни муфи за нагряване (3 до 6mm)
Ако тази процедура ще се извършва на MK6, то трябва да промените част от списъка:
Заменяте:
*1J0972923 – конектор 2-пинов
*1J0972712 – конектор 2-пинов
С тези:
*1J0972924 – конектор 3-пинов
*191972713 – конектор 3-пинов
И увеличавате броя на 000979129 връзка към конекторите x 1 (за 2 конектора) на 2 бройки. И в двата случая ако се прилага на Golf, не поръчвайте дренажната тръба за Passat.

Остана само монтирането. Започнете с разглобяването на кората на багажника и да откачите чистачката с моторчето. Премахнете излишното ухо както е показано на снимките:


За да се напасне хубаво новата машинка, трябва да се направят леки корекции по ламарината, както и хубаво да се предпазят от ръждясване:




Примерна схема на кабелите в задния капак.


Конекторите са поставени грубо за да позволи по-лесното изолиране. Проводниците ще бъдат намалени по-късно, след като стане ясно, какви ще са техните размери:

Кабелите се залепят временно за да се види тяхната дължина, след което да бъдат нарязани:

Проводниците са запоени, всичко е увито и си идва на мястото:

Идва ред на инсталирането на дренажа, за самата процедура ще пишем съвсем скоро. И ще прикачим връзка към статията.
26-пиновия колектор към RNS510 е с каталожен номер – 7L6972726
Pin 12 – Brown
Pin 13 – Orange
Pin 24 – Brown (Ground)
Pin 25 – Blue
Pin 26 – Green

Захранващия кабел обаче е къс и трябва да бъде удължен:


Опаковането на захранващия и видео кабела заедно е препоръчително:

Поради дължината на кабела е най-добре да се премахне цялата тапицерия на веднъж, за да може кабелът да се позиционира правилно. Той минава през навигацията и волана и слиза надолу по праговете на колата от където по стига до задната греда и от там преминава през тавана и отива, чак до камера в багажника.






Финално остават настройките. Нужен ви е Vagcom/VCDS Свързвате се към порт 36, long coding под Byte 3 изберете Bit 6, За да приключите програмирането рестартирайте навигацията.
(Using Vagcom/VCDS the headunit requires programming to tell it of the existence of a RVC.
Connect to controller 37 and in long coding under Byte 3 select Bit 6.
To complete the programming reboot the RNS 510.)