Направи си сам ДИГИТАЛЕН километраж

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ivoj
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 04 апр 2007 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivoj » Пон 09 юли 2007 20:19


много интересна идея :idea: как не съм се сетил досега :idea3
Имам на колелото такъв километраж и още утре ще го монтирам на колата за проба. :077:




Потребителски аватар
mironti
Мнения: 222
Регистриран на: Чет 31 май 2007 21:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Смолян

Мнениеот mironti » Пон 09 юли 2007 20:22


ivoj написа:много интересна идея :idea: как не съм се сетил досега :idea3
Имам на колелото такъв километраж и още утре ще го монтирам на колата за проба. :077:

колега и да не забравиш за впечатленията....


Потребителски аватар
ivoj
Мнения: 47
Регистриран на: Сря 04 апр 2007 21:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ivoj » Пон 09 юли 2007 20:48


свалих го от колелото :lol:
и ето първата изненада - кабела е много къс 80см
трябва да се удължи.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Пон 09 юли 2007 21:36


Добре де а с малко интервенция по платката не може ли да се сложи голям дисплей с още малко електроника дето да го управлява?
Аз карах Фиат типо с дигитално табло (оборотомер и скоростомер и всичките уреди) и беше много удобно а проблема с видимостта беше решен с 50-тина крушки отзад (не питайте колко време светят всички без да има поне една изгоряла за да дразни :) )
Идеята иначе е много добра наистина!


Потребителски аватар
kalinveliki
Мнения: 289
Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
Автомобил: VW T4
Двигател: 2.4D
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот kalinveliki » Вто 10 юли 2007 17:17


Според моделите за километражи за велосипеди избора е огромен от 10 лева до 200 лева мери и пулс и тнт. но да го сложиш на мотопед е разумно а за лека кола вече е въпрос на свободно време:), за цената на километража без труда можеш да си ремонтираш този на колата.

Все пак ми е интересна темата, ще я следя!


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Дигитален оборотомер

Мнениеот shotik » Вто 10 юли 2007 17:38


Здравейте колеги,отдавна преглеждам този форум и заради някои теми коментирани и във форуми на Шкода,Трабант и Вартбург,Направи сам и др. се регистрирах за да ползвам и Вашите познания и да предложа това което знам.

За дигитален скоростомер искам да дам някои напътствия,за да изберете подходяш велокомпютър за ползване в лека кола.
Първо да разберете дали се отчитат показания на км. над 100 км/ч.Второ:дали запаметява поне до 99999км път/такива са на GIGMA/.Трето :опцията за настройка за размер на гумите да е в см.

Сега обяснявам поред:ползвал съм различни велокомпютри и тези които отчитат до 100 км/ч. след това започват да отчитат от 1-100+1 км,100+2 км.и т.н като на екрана се изписва малката цифра.Този който ползвам в момента отчита до 199км/ч,но запаметява до 3999 км път и започва отначало.За настройка в см. за обиколката на гумата е по добре защото мериш,настройваш и караш,а в цолове трябва да се пригласява с повече опити-за 13 " гуми на кола се избира 22 или 23 " на велокомпютъра и се получава малка грешка.
Осветление се прави със светодиод извън кутията ,а по опитни може да направят и в нея.Цифрите се виждат достатъчно ясно,тъй ,че не се страхувайте затова.Магнита съм го залепил с ПОКСИПОЛ на левия изход на ск.кутия/колата е Шкода Форман/ а на метална пластина с форма според мястото е датчика.Кабела е удължен тъй като той е предвиден за велосипед.Като най-висока скорост съм вдигал до 135 км/ч и магнита не е падал,а преди на Вартбург не го бях залепил първия път добре и към 90 км/ч падна и залепих друг.Поставете го на такова място където да го виждате,но и да е скрит от преки слънчеви лъчи,защото почерняват и чак след известно време се появяват цифрите .Ако не е въможно ,при спиране го покривайте с лист хартия или др.
Това е от 4 годишната ми практика с дигитален велокомпютър на колите които съм карал и карам сега Шкода Форман.
Надявам се мнението да Ви помогне,нищо че е първото във този Форум.
Успех!!!


metalhammer
Мнения: 75
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 16:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот metalhammer » Вто 11 дек 2007 11:54


A не е ли по добре вместо да лепите разни работи да вземете сигнал примерно то първа свещ и да се сложи реле на мястото на ридконтаката?

В смисал идеята е че така или иначе имаме сигнал за оборотите на двигателя - защо да слагаме нови механични датчици за да го снемаме същия показател отново ?


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Вто 11 дек 2007 15:05


metalhammer написа:A не е ли по добре вместо да лепите разни работи да вземете сигнал примерно то първа свещ и да се сложи реле на мястото на ридконтаката?

В смисал идеята е че така или иначе имаме сигнал за оборотите на двигателя - защо да слагаме нови механични датчици за да го снемаме същия показател отново ?
Ето за това трябва да се помисли - как може елктромагнитното поле от кабела на свещта да дава импулс на датчика на велокомпютъра?Но има различни предавки и става сложно.Може,обаче, да се фиксира скоростта само на една - примерно на пета,а за останалите да си я изчисляваме с калкулатор по време на движение с някакъв коефициент.По - скоро е възможно да се направи оборотомер от тая джаджа.


Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот patzo_sl » Съб 19 яну 2008 11:26


така от свеща става само за оборотомер.ПОЯСНЯВАМ:ако на 1ва предавка на 3000 оборота отчита 25км/ч. то на всяка друга при 3000 оборота ще показва 25км/ч.
идеята е да отчита не обороти,а брой завъртания на гумата,да умножи обиколката на гумата по броя завъртания за единица време и да получи временната скорост.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта