Принудително охлаждане на интеркулер

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот ChimeyJimmey » Чет 27 авг 2009 19:46


Извинявам се, не четох темата от-до (както казва Ястребовки mhihi ), нямам нерви, ама някой да е мислил (освен определените инженери в завода на определени коли) за варианта с "пощенската кутия" (hood scoop):

Изображение

Скептичен съм, че ще измислите нещо гениално смайващо по въпроса. Дано пък да греша... :да:
BTW, аз тоже съм с FMIC... mhihi




Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Чет 27 авг 2009 20:01


И пасатора,ще ти харесва ли с дупка на капака ? Аз малко не мога да го "видя"


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот ChimeyJimmey » Чет 27 авг 2009 20:19


Зависи как направи се таз матракука. :041: Да не бие толкоз на очи, може би... По-плоска, по-смирена и съсредоточена...
За мен веч късно е, млади ми джедаи, друг път избрал съм аз.
Вие му мислете, просто вариант предложих в този несгоден час. mhihi

P.S. Водка пия, с килолитри при това. :P

Последна промяна от ChimeyJimmey на Чет 27 авг 2009 20:27, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Чет 27 авг 2009 20:25


К'во пиеш бре ? :D :D :drinking:


Потребителски аватар
ILIYANSKY
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 0:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот ILIYANSKY » Пет 28 авг 2009 8:37


Абе еи Джедаят ChimeyJimmey,и като го сложиш това там на капака,след акто нямаш кулер там,за какво да ти е.Аз съм сложил на голфа,ама там ми се намира кулера.
Ама колегата с пасата просто се интерисува как да го измисли за неговия дето е в калника.И да си сложи бъздухосборник на капака няма да му помогне.


Ама пак маи повечето хора само еи така си пишат,колкото да са се отбелязали.


Потребителски аватар
ChimeyJimmey
Мнения: 3877
Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
Автомобил: торанага
Двигател: AXQ

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот ChimeyJimmey » Пет 28 авг 2009 9:30


Имаш известно право, млади ми джедаю.
Аз гледам от своята си (бивша) камбанарийка (АЕВ):

Изображение

A тук явно се обсъждат разни дизеляци като този AFN:

Изображение

И все пак, не си ли струва да се помисли за това, с леки размествания? :D


siem
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 22 ное 2007 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот siem » Вто 01 сеп 2009 8:23


Вчера ходих до представителите на "тунинг партс" тук в София и поговорих доста с тях по въпроса.Оказа се, че най малкия вентилатор за кулер който предлагат е 7 инча и малко стърчи от двете страни на кулера пък и мястото за него е доста малко.(говорим за сериен кулер на Ауди А4 и Пасат Б5)Така, че трябва да се търси друго решение.
Аз лично се бях навил ако ставаше направо да купя и монтирам, но не било писано-поне за сега.


free_will
Мнения: 22
Регистриран на: Сря 08 юли 2009 21:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: варна

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот free_will » Сря 02 сеп 2009 20:28


Здравейте , Изчетох дотук всичко по темата .
Да интересна е идеята .
Дизела работи с постояннен обем въздух така , че за неразбралите както е казал и мечо пух , колкото повече - толкова повече . Но ви трябва въздух до толкова колкото да изгорите подаденото гориво на 100 % .
Когато температурата е висока газа се разширява , респективно пълните по малко количество в единица обем или с други думи казано когато е отворен всмукателния клапан , при въздух от 30 градуса ще имате по - голямо количесто въздух в цилиндрите от колкото ако постъпващия за същото време е 100 градуса.
Относно газовете .. всеки газ при дроселиране поглъща енергия от околната среда , разбирайте охлажда средата .
Мина ми като идея елемент на пелтие на входа или залепен на самия кулер , може да се включва ( поне първия вариант , този който е на входа) само на байр , където искате мощност , а нямате циркулация на въздух .
според мен обаче ще трябват едни 500 - 600 вата , може и на горе .
Можете да пробвате и с амонячна система , изпарявате амоняка и при конденза си тои приема енергия за тази си работа .(незнам колко ще е ефективно това , трябва да се изкаже някой хладилен техник , или поне някои по на ти с термодинамиката , но поне ще е затворен цикала .Няма да имате изхвърляне на постоянно количество газ).Изпарението да става примерно от изходящите колектори на двигателя.


Потребителски аватар
BallistiC
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2009 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот BallistiC » Пет 04 сеп 2009 12:38


а защо несе опитате да го изкарате посредата на бронята и ще изрежете там една част от нея хем ще изглежда добре хем ще охлажда ? според мен може да се направи но нямам време да се занимавам


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Пет 04 сеп 2009 13:11


Чуек,ти не разбра ли,че това е последния вариант,естествено знаем че ще е ефикасен,но като се замислиш,в града пак няма да е с такава ефективност,от колкото ако има перка да духа постоянно.


Потребителски аватар
BallistiC
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 16 фев 2009 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pleven

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот BallistiC » Пет 04 сеп 2009 16:30


извинявам се несам прочел всички мнения но колега пак ще е по добре в града или извън града защото дирекно ще се сблъска с въздуха


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот feikot » Пет 04 сеп 2009 16:36


feikot написа:но като се замислиш,в града пак няма да е с такава ефективност,от колкото ако има перка да духа постоянно.


Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот racing_team_vidin » Сря 04 ное 2009 0:16


Ето ви нагледно как е Направено Оригинално на Омега 2,5дти
вентилатора е отпред и работи на първа степен на перките на радиатора :shock

Изображение

Изображение


siem
Мнения: 139
Регистриран на: Чет 22 ное 2007 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот siem » Сря 05 май 2010 11:14


[quote="racing_team_vidin"]Ето ви нагледно как е Направено Оригинално на Омега 2,5дти
вентилатора е отпред и работи на първа степен на перките на радиатора :shock

Изображение


Колега има ли начин да постнеш размерите на този кулер Д/Ш/В, че пак дойде лято, а аз нищо не свърших


Потребителски аватар
BLADE8209
Мнения: 500
Регистриран на: Чет 24 май 2007 0:09
Автомобил: Polo 6N2 2001
Двигател: AMF + remap
Местоположение: Дупница, Благоевград

Re: Принудително охлаждане на интеркулер

Мнениеот BLADE8209 » Нед 09 май 2010 0:13


Колега потърси по пунктовете за старо желязо вентилатор за Лада или Москлвич за парно ще стане екстра даже те са на две степени и може да се измисли с някакъв термостат да се включва и изключва но само за пробата дирекно за акумолатора с ЦК ключе.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта