patzo написа:Здравейте колеги,
искам да ви попитам, не мислите ли че за тези светодиоди също е необходимо някакъв тип рефлектор който да разсейва светлината...
а също така червените ни стъкла на стоповете няма ли да затъмняват доста и през деня да не се забелязват лесно ?
Питам това защото съм забелязал че на всички по-нови автомобили който са с диоди отзад са прозрачни, а пък и имат от тази "лъскавата" основа (рефлектор) зад и около диодите.
Повечето диоди имат полусферична горна повърхност, която играе ролята на концентрираща леща. При някои пластмасата е прозрачна и диодите светят като фенерче, при някои матова (и дават дифузна светлина, т.е. леко разпръсната). Но при всички случаи те светят напред (или повече напред - точният ъгъл се дава в характеристиката на светодиода), а не всички посоки (както е при лампите с нажежаема жичка).
Типична характеристика на излъчване е като тази (източник
http://www.kyosemi.co.jp/product/data/en/KED663M51.html):
лесно се вижда, че:
* при ъгъл 0 градуса има максимум излъчване (100%)
* при ъгък +/- 20 градуса има излъчване 50%
* при ъгъл повече от +/- 30 градуса почти не се вижда нищо.
А този е проектиран за по-широк ъгъл (източник
http://www.kyosemi.co.jp/product/data/en/KED351RCD.html)
И в двата случая - почти няма нужда от рефлектор. Рефлекторът все пак би подобрил нещата ако използваш дифузни (млечно-бели) стопове - той би служил като огледало за отразената от стоповете светлина. А при прозрачни светодиоди има и съвсем малко отразена светлина и назад (предполагам от горната лещовидна повърхност). Във всеки случай ефекта на рефлекторът е съвсем различен и предполагам по-малък в сравнение с обикновените крушки - където е задължителен.
Цветът може да се постигне по два начина:
1. Използваш бели дуфузни светодиоди и червени стопове (или жълти за мигачите).
2. Използваш бели (млечни или прозрачни) стопове и червени светодиоди. (Ако трябва да комбинираш в същото тяло и мигачи - добавяш и оранжеви светодиоди - на отделна верига)
Примери:
1. Прозрачен, син
2. Дифузен, син
