Ето до къде стигнах , прегледах две табла от двигатели с кодове АDY и 1Z дизел и двете са с години на производство след 94 . Гнездата за номер 9 са опроводени и на двете по абсолютно еднакъв начин на еднакви пинове , остава само да сверя данните с табло от ABD 92 година производство фабрично без зумер реле , на първо четене обаче изглежда и то да е като другите тоест опроводено , което ще рече че ако е така за да тръгне въпросното реле на тази позиция трябва да се подвържат жиците извън таблото по подходящия начин за да тръгне ... Извадил съм пиновете със съответните букси на които излизат изводите на реле номер 9 , но в момента не са в мене ще ги допиша после. Всеки който знае тези пинове лесно и културно би трябвало да може да си изпълни схемата за да проработи гнездото с релето , би трябвало да стане даже без прокарване на нови жици ....
Ето подробни функциий на реле номер 36 какво прави то:
Има 4 пина изведени на самото реле 2 за габарити ляв и десен 1 за + от контакт при запалване и 1 маса през ключе от вратите (това са 85;86;58R и 58L). Самото гнездо поддържа още 3 извода които не се ползват от реле 36 но за други номера релета може би се ползват 2 от тези изводи са с постояно захранване , постоянна маса и +12 от контакт на ключа третия за сега още ми е загадка но ще го разбера и него.
На 85 се подава минус 12 волта (маса) от ключетата на вратите идеята е масата да се подава тогава когато вратата е отворена а когато е затворена веригата да бъде прекъсната тоест нищо да не се подава на 85 ,ако на това краче се подаде + релето няма да сработи щото запушва диода от платката на релето. На краче 86 се подава + 12 от контакта на ключа за палене (тук има два варианта + при запален двигател и + дори и при вкаран ключ) при подаден + на това краче зумерът не работи дори и да са включени фаровете и да е отворена някоя от вратите. Този плюс изключва релето. Ако на 85 има подаден минус релето може да работи, но не е задължително да има минус.
58R и 58L на тях се подава сигнал от включени габарити съответно ляв и десен и когато някой от тях е включен на съответното краче ляво или дясно 58 релето работи има подадени +12 , когато са включени фаровете , тогава са включени едновременно и двата габарита съответно се подава +12 и на двете клеми 58 и релето пак работи звъни.
Фарове и зумер?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Фарове и зумер?
Тези релета колегата ти е писал,че не стават без доработка,ти пишеш,че стават.Вземи го уточни това.
Принципа на зумера е еднакъв за повечето коли,възможно е да се пренаредят пиновете и кабелите според самото реле.
Функция за касетофона няма,понеже при правилно свързване ползва + след контакт.
При повечето Б3 няма зумер за светлини/реле36/.
Принципа на зумера е еднакъв за повечето коли,възможно е да се пренаредят пиновете и кабелите според самото реле.
Функция за касетофона няма,понеже при правилно свързване ползва + след контакт.
При повечето Б3 няма зумер за светлини/реле36/.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Фарове и зумер?
уточнявам реле 292 е за Ауди и затова наистина може би няма да пасне , незнам не съм го виждал, възможно е да му трябва доработка , но като се има в предвид че много от частите на фолксваген и ауди излизат от едно място много е възможно и да става дори и без преработка , пак казвам незнам и не ме интересува аз неговите фукций изобщо не ги искам и не ми трябват.
КОЛЕГА ПОНЕЖЕ ОБИЧАШ ДА ЧЕТЕШ МЕЖДУ РЕДОВЕТЕ ОТНОВО ПОВТАРЯМ ДРУГИТЕ ДВЕ РЕЛЕТА С НОМЕРА 188 И 4 КОИТО СЪМ ПОКАЗАЛ НА СНИМКИТЕ СА ТОЧНО ЗА ГОЛФ 3 , ОТВОРИ СИ УШИТЕ ЗА ГОЛФ 3 БЕЗ ДОРАБОТКИ ПОКАЗАЛ СЪМ СНИМКИ НА ДВЕ ТАКИВА ТАБЛА, ДА ВИДЯ НЯКЪДЕ ДОРАБОТКИ ? мОЖЕ ДА НЕ СИ ГИ ВИЖДАЛ И АЗ НЕ СЪМ ГИ ВИЖДАЛ НО КАКТО ВИЖДАШ ИМА ГИ И РАБОТЯТ.
Сега не виждам връзката аз говоря за Голф 3 и изведнъж ти ми обясняваш за пасат какво имало и нямало , не ме интересува пасат , там няма да станат и трите релета които съм показал и не ме вълнува чесно казано , явно когато си чел темата и отговорите си бил поне на 3 ракий
КОЛЕГА ПОНЕЖЕ ОБИЧАШ ДА ЧЕТЕШ МЕЖДУ РЕДОВЕТЕ ОТНОВО ПОВТАРЯМ ДРУГИТЕ ДВЕ РЕЛЕТА С НОМЕРА 188 И 4 КОИТО СЪМ ПОКАЗАЛ НА СНИМКИТЕ СА ТОЧНО ЗА ГОЛФ 3 , ОТВОРИ СИ УШИТЕ ЗА ГОЛФ 3 БЕЗ ДОРАБОТКИ ПОКАЗАЛ СЪМ СНИМКИ НА ДВЕ ТАКИВА ТАБЛА, ДА ВИДЯ НЯКЪДЕ ДОРАБОТКИ ? мОЖЕ ДА НЕ СИ ГИ ВИЖДАЛ И АЗ НЕ СЪМ ГИ ВИЖДАЛ НО КАКТО ВИЖДАШ ИМА ГИ И РАБОТЯТ.
Сега не виждам връзката аз говоря за Голф 3 и изведнъж ти ми обясняваш за пасат какво имало и нямало , не ме интересува пасат , там няма да станат и трите релета които съм показал и не ме вълнува чесно казано , явно когато си чел темата и отговорите си бил поне на 3 ракий
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Фарове и зумер?
Довършвам темата както обещах
пинове на релето номер 36 и на гнездото на таблото:
ознаението на пиновете за реле 36 на таблото са номерирани от 1 до 7
1. - постоянна маса -12волта от акумулатор - не се използва от реле 36
2. - отива на букса отзат на таблото L pin-4 , в 2 влиза краче номер 58R от релето сигнал за десен включен габарит
3. - отива на букса L pin-2 , използва се от краче номер 85 на реле 36 , маса през тампер ключе от вратите следи за отворена врата
4. - отива на U2 pin-3 = D pin-1 сигнал от възбудителката на алтернатора +12 трябва да има там за да работи алтернатора при запален двигател обаче и изправен алтернатор ---- това гнездо не се използва от реле 36.
5. - отива на H1 pin-7 , използва се от краче 86 на реле 36 следи за вкаран ключ в ключалката не за ключ на контакт т.е. когато само е пъхнат ключа в ключалката без да е завъртян там се подават едни +12 волта и релето е изключено дори да са пуснати фаровете и да е отворена врата то няма да звъни.
6. - отива на A1 pin-7 = M pin-5 = Q pin-4 ... и други подава +12 волта от ключ на контакт отива на бушони 13; 14; 15; 16 ; 17. - не се използва от реле номер 36
7. - отива на L pin-3 , използва се от реле 36 краче 58L сигнал за включен ляв габарит.
Защо не работи зумер релето при някой модели голф 3 по ранен модел ----- не е опроводена букса L отзад на гърба на таблото там липсват 3 жици за опроводяване а именно това са пинове 2,3,4 , те просто липсват . Взех метални женски от друга букса която не използвам имам предвид от друго табло направо с жичките по 20- 30 см и ги боцнах там , стана си заводско изпълнение ето как ги вързах :
Габаритите излизат на бушони 7 дясно ; и 8 ляво , захранването към бушоните от ключ за фарове и ключ мигачи идва от долу на бушона долното му краче , горните крачета вече отиват по схемата и хранят фаровете .
бушон 7 - отива на А2 pin-2 = K pin-2 , жица L pin-4 връзвам там на която си харесам от А2 pin-2 или K pin-2 аз използвах букса К по близо и по удобно ми беше пък и са по тънки жиците а и не храни директно фаровете.
бушон 8 - отива на A1 pin-4 = K pin-3, жица L pin-3 връзвам там на която си харесам от A1 pin-4 или K pin-3 аз използвах букса К по близо и по удобно ми беше пък и са по тънки жиците а и не храни директно фаровете.
L pin-2 вързах към цветна жичка кафява с бяла лента която идва от ключа на вратите за отворена врата , там непосредствено до самото бушонно табло от лявата му страна под буксата за окабеляване на ел. стъклата там където инсталацията влиза във шофьорската врата точно под тая кръгла бяла букса има снадка черна с 5 жици на нея това е връзката за захранване на лампата на плафона отгоре на купето и евентуално ако има шибедах от там взимам сигнал от жичка кафява с бяла лента тя идва от ключа за вратите.
Еми това е цялата работа не е много приятна но не е и много сложна и след това вече ще ви работи реле номер 36 и даже може и да го смените без доработки с релета номер 4 или 188 ..... за момента аз търся такива релета 36 звучи отвратително.
пинове на релето номер 36 и на гнездото на таблото:
ознаението на пиновете за реле 36 на таблото са номерирани от 1 до 7
1. - постоянна маса -12волта от акумулатор - не се използва от реле 36
2. - отива на букса отзат на таблото L pin-4 , в 2 влиза краче номер 58R от релето сигнал за десен включен габарит
3. - отива на букса L pin-2 , използва се от краче номер 85 на реле 36 , маса през тампер ключе от вратите следи за отворена врата
4. - отива на U2 pin-3 = D pin-1 сигнал от възбудителката на алтернатора +12 трябва да има там за да работи алтернатора при запален двигател обаче и изправен алтернатор ---- това гнездо не се използва от реле 36.
5. - отива на H1 pin-7 , използва се от краче 86 на реле 36 следи за вкаран ключ в ключалката не за ключ на контакт т.е. когато само е пъхнат ключа в ключалката без да е завъртян там се подават едни +12 волта и релето е изключено дори да са пуснати фаровете и да е отворена врата то няма да звъни.
6. - отива на A1 pin-7 = M pin-5 = Q pin-4 ... и други подава +12 волта от ключ на контакт отива на бушони 13; 14; 15; 16 ; 17. - не се използва от реле номер 36
7. - отива на L pin-3 , използва се от реле 36 краче 58L сигнал за включен ляв габарит.
Защо не работи зумер релето при някой модели голф 3 по ранен модел ----- не е опроводена букса L отзад на гърба на таблото там липсват 3 жици за опроводяване а именно това са пинове 2,3,4 , те просто липсват . Взех метални женски от друга букса която не използвам имам предвид от друго табло направо с жичките по 20- 30 см и ги боцнах там , стана си заводско изпълнение ето как ги вързах :
Габаритите излизат на бушони 7 дясно ; и 8 ляво , захранването към бушоните от ключ за фарове и ключ мигачи идва от долу на бушона долното му краче , горните крачета вече отиват по схемата и хранят фаровете .
бушон 7 - отива на А2 pin-2 = K pin-2 , жица L pin-4 връзвам там на която си харесам от А2 pin-2 или K pin-2 аз използвах букса К по близо и по удобно ми беше пък и са по тънки жиците а и не храни директно фаровете.
бушон 8 - отива на A1 pin-4 = K pin-3, жица L pin-3 връзвам там на която си харесам от A1 pin-4 или K pin-3 аз използвах букса К по близо и по удобно ми беше пък и са по тънки жиците а и не храни директно фаровете.
L pin-2 вързах към цветна жичка кафява с бяла лента която идва от ключа на вратите за отворена врата , там непосредствено до самото бушонно табло от лявата му страна под буксата за окабеляване на ел. стъклата там където инсталацията влиза във шофьорската врата точно под тая кръгла бяла букса има снадка черна с 5 жици на нея това е връзката за захранване на лампата на плафона отгоре на купето и евентуално ако има шибедах от там взимам сигнал от жичка кафява с бяла лента тя идва от ключа за вратите.
Еми това е цялата работа не е много приятна но не е и много сложна и след това вече ще ви работи реле номер 36 и даже може и да го смените без доработки с релета номер 4 или 188 ..... за момента аз търся такива релета 36 звучи отвратително.
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Фарове и зумер?
Реле/зумер 292 е в моята кола - Ibiza 6K1. Защо да не стане на Г3?!
Последна промяна от crashman на Нед 29 дек 2013 22:29, променено общо 1 път.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Фарове и зумер?
Иване,имаше такава тема конкретно за Пасат б3 и явно съм се подвел.Да кажем грешка.Това не ти дава право да нарушаваш добрия тон,а и няколко правила накуп:
-КРЕЩИШ МИ
-пускаш 2 последователни поста
-Никъде в аватара ти не пише,че караш Голф3.Колкото и да си отварям ушите,в предния ти пост не видях,че говориш за тази кола.Ако си го писал преди месеци и 11 страници....може.
Окабеляването на бушониерата може да се пренареди за конкратно реле,не виждам къде ми е заблудата.
Благодаря все пак за ЛС и успех с търсенето на реле.
-КРЕЩИШ МИ
-пускаш 2 последователни поста
-Никъде в аватара ти не пише,че караш Голф3.Колкото и да си отварям ушите,в предния ти пост не видях,че говориш за тази кола.Ако си го писал преди месеци и 11 страници....може.
Окабеляването на бушониерата може да се пренареди за конкратно реле,не виждам къде ми е заблудата.
Благодаря все пак за ЛС и успех с търсенето на реле.
-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Фарове и зумер?
Оф... не ми се спори , да можеш да ги пренаредиш жиците , можеш и да ги изрежеш ако решиш и колата си даже да запалиш да изгори , всичко можеш да направиш . Въпроса е какво ще стане след това и как ще бъде .
Ето ти отговор " хубава работа ама Българска "
Дано това което съм извадил като описание бъде полезно на някой
Ето ти отговор " хубава работа ама Българска "
Дано това което съм извадил като описание бъде полезно на някой
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Фарове и зумер?
Много подробно описание,браво за труда 

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Фарове и зумер?
Да попитам аз...няма ли по лесно място за връзване на кабелчето където идва от бутона и отива на зумера. Защото за да стигна до тоя бутон, са пласмаси, щипки и после става едно тропане на тия пласмаси.....
. Та къде излизат кабелите на бутона на шофьорската врата под таблото. За голф3 1Z дизел става въпрос

-
- Мнения: 519
- Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Фарове и зумер?
Това е най лесното което съм дал , всяка друга интервенция е свързана с повече разглобяване ... Защо да е трудно маха се само една пласмаска 5 минути работа, тази над която е дръжката за отваряне на предния капак , пласмасовия праг от вътре не се маха само се надига малко отпред за да излезе въпросната пласмаса ... нищо няма да дрънчи после тази пласпаса се държи общо на 3 винта като 2 от тях са за ръчката за отваряне на предния капак ... Може и без да се маха тая пласмаса но е много кофти трябва да хванеш жицата над нея и е много кофти за работа , няма как да я запоиш после може само да я вържеш , много е тясно местото там. При мен аз всичко запоявам и термошлаух е в случая несложих че ми беше свършил , аз така работя . Търсих много по таблото да видя дали някъде не излиза въпросната жица даже се подведох на едно място но няма просто липсва въпросното окабеляване
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Нед 02 дек 2007 17:25
- Автомобил: Jetta II 1990
- Двигател: PN
- Местоположение: Пловдив
Re: Фарове и зумер?
Ей запалихте ме и мен за каузата. Това ще е следващото което ще направя на баба джета. Само да свърша настоящия тунинг - монтиране на ел стъкла, че съм на средата. Моята е 89г, но след всички схеми и картинки които разгледах стигам до извода, че таблото на Г2/джета2 е съвместимо с това на Г3. Поне релетата са на същите места. Евентуално позиция 9 да не е опроводена, но ще го оправим това. Ще опитам да го направя "фабрично" - с реле 4 или 188 в гнездо 9.
Информацията от i3v3a3n ще ми е много полезна, за което голямо благодаря!
Информацията от i3v3a3n ще ми е много полезна, за което голямо благодаря!
- hristodj
- Мнения: 718
- Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:24
- Автомобил: golf 3 kombi
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Кърджали
- Контакти:
Re: Фарове и зумер?
Гледам доста е прашасала темата та да я разбутам.Преди доста време ми попадна реле от сеат.Номер 292.
След това си разпоих моето реле номер 36.Използвах само цокала за да влиза в таблото понеже разположението на крачетата е друго.И запоих с кабелчетата крачетата на сеатското.Релетата си ги превързах с изолационна лента.Получи се добре.Не мога да кача видеото със звука.Някой ако иска да помогне да пише да му пратя видеото да го качи.Не мога да го кача от телефона на компа.Пуста нокия.
След това си разпоих моето реле номер 36.Използвах само цокала за да влиза в таблото понеже разположението на крачетата е друго.И запоих с кабелчетата крачетата на сеатското.Релетата си ги превързах с изолационна лента.Получи се добре.Не мога да кача видеото със звука.Някой ако иска да помогне да пише да му пратя видеото да го качи.Не мога да го кача от телефона на компа.Пуста нокия.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта