Passat B3 1989г - Смяна тампон на макферсън

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 04 авг 2008 14:23


К.Одаджийски написа:
mafiota написа:Само да допълня към темата:
При мен първата гайка, която е най отгоре на тампона беше кербована към стержена на амортесеора, така че неможах да я развия и се наложи да я изсека :twisted:

На мен също ми се наложи да сека, но от това че се спука стеблото от шестограма с който се държи контра и се разду, после 2 часа бой със секача. :twisted:


Моят секач беше от стругарски нож, и изяде гайката като кашкавал :twisted:
а иначе колкото за регулаж на предният мост - вярно че трябва, но аз преди да развия макферсона от шенкела с една много остра и тънка чертилка очертах мястото по което периферията на макферсона е била "прелепнала" към шенкела, и после завих отново ботовете като спазих очертанието иии още не съм ходил на регулаж :twisted: . А и не забелязвам да ми дърпа на някъде волана, ако вземе да ми яде гуми ще отида:)




Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 04 авг 2008 18:49


Ходих аз на реглаж и там се заприказвах с майстора, щото тука в нашето СБА няма компютри, а с едни лампички се прави, та докато си приказвахме, той каза, че страничния наклон е добре да е около 0° +-1°. При свалено колело върху главината има къде да се постави нивелир и този наклон да си го направиш сам. От няколкото сваляния обаче вече на око ги догаждам :twisted:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1544
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Пон 04 авг 2008 20:00


К.Одаджийски написа:Ходих аз на реглаж и там се заприказвах с майстора, щото тука в нашето СБА няма компютри, а с едни лампички се прави, та докато си приказвахме, той каза, че страничния наклон е добре да е около 0° +-1°. При свалено колело върху главината има къде да се постави нивелир и този наклон да си го направиш сам. От няколкото сваляния обаче вече на око ги догаждам :twisted:


Знаех си аз че окомера върши перфектна работа :twisted:

Но при мен явно някои мундарин беше сменял преди тампона защото тази другата особенната гайка дето държи лагерчето на макферсона беше смачкана и се наложи да я срежа с шлайфа със все лагерче.


Потребителски аватар
lub0o
Мнения: 550
Регистриран на: Пет 29 фев 2008 12:38
Автомобил: Subaru Outback 2.5-05
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот lub0o » Чет 12 ное 2009 22:44


аз си взех скоби на FORCE 60 лв.бяха,доживотна гаранция
имаше някакви китайски по 15 лв.,ма неми изглеждат качествени
по добре дасе вземе нещо качествено,иначе незнам тая скоба ако фръкне ще откъсне главаа


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот drago_tr » Пет 13 ное 2009 12:24


Това от третата снимка може и да не се прави.Откача се носача и накраиника и излиза всичко заедно с главината и така избягваш реглажа....пробвано е вече много пъти.А скобите наскоро ги гледах двечките са 18 лева в едно магазинче наблизо.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 14 ное 2009 13:04


Така и така е повдигната темата да питам нещо
На линка http://www.msk77.ru/_pages/audivw/index.php?st=70&l=bWFya2V0PT1SRFd8fG1hcms9PXZ3fHxtZGw9PVBBfHxzcHQ9PTg0fHx5Zj09MTk4OXx8Z3JwPT00fHxiPT0gNzQ%3D дават два модела тампони с номера на схемата 7 и 7А. В момента съм с тампони от вида 7, а номер 7А е даден за пасат с двигател ААА който мисля е ВР6. Та въпроса ми е дали тампон 7А ще стане на моята кола. Питането ми идва от това че ми омръзна да ги сменям тия тампони и за един месец време да се смачкат до неузнаваемост.
Едит: Прикачих и снимка ако евентуално линка не работи.
Прикачени файлове
084074000.png

Последна промяна от К.Одаджийски на Съб 14 ное 2009 20:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2528
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот drago_tr » Съб 14 ное 2009 14:28


искаи тампони задължително за пасат!!!!Гумата е оребрена отстрани.Някои продавачи ментеливи :beat_butt2 някои път се опитват да ти набутват тампони от голф2 които са същите но не са оребрени и ги смачква още като пуснеш колата.Първия път ме извъртяха така но ваче знам и си искам това което ми требе :Mr Green Fun


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 14 ное 2009 20:34


Феби, Моуг, Лемфьордер и други знайни и незнайни марки тампони слагах и всичките са си така оребрени, въпреки че досега не бях забелязал тази разлика между голфовите и пасатовите тампони. Мачка ги обаче и това си е! Та затова се чудя дали ще стане замяната с такива тампони. Според мен не би трябвало да имат двата пасата разбика в самите бумбета и на диаметър би трябвало да са еднакви тампоните. Остава да има някаква разлика в частта отдолу която се подлага на пружината и в горната капачка, а те от схимата се вижда че са различни тарелките, освен това има и разлика в гайките които захващат тампона. И все пак може би ще стане ако се вземе цялата галимация горе :banghead:


Потребителски аватар
dslm
Мнения: 42
Регистриран на: Чет 03 яну 2008 22:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот dslm » Сря 14 апр 2010 3:21


:beer :да:


Потребителски аватар
Disturbed
Мнения: 94
Регистриран на: Сря 25 мар 2009 21:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот Disturbed » Сря 07 дек 2011 20:06


Момчета, всичко е ок. темата е супер, всичко разбрах и сам мога да си сменя тампоните, сега искам някой да ме светне как да позная, че тампоните ми са за смяна :)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 07 дек 2011 21:23


Ако тропат лагерчетата като минаваш по паветата, ако скърца при завиване и ако капачките отгоре стърчат повече от 2 см над бомбето са за смяна.


Потребителски аватар
maerto
Мнения: 530
Регистриран на: Съб 16 окт 2010 15:51
Автомобил: VW Golf 4 2001
Двигател: 1.6 16V AUS
Местоположение: sofia/silistra

Re:

Мнениеот maerto » Пет 09 дек 2011 11:42


lubo_g2 написа:Задължително !!
Реглаж преден мост!


Да уточним ,нужен ли е реглаж след смяната или не.
Преди няколко дена сменях и аз но майстора каза че няма нужда от реглаж!!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 09 дек 2011 11:53


Уточняваме вече няколко пъти, ако се използва тоя метод със свалянето на амортисьора от колата реглажа е задължителен, т.е ако се отвиват двата болта които държат главината за амортисьора трябва да се мине на реглаж заради развален страничен наклон на колелата. Ако е сменяван на място с бъркане в дупката и свиване на пружините не е необходимо. Така виж по кой метод ги е сменял твоя майстор.


Потребителски аватар
MAXXYY
Мнения: 97
Регистриран на: Сря 04 май 2011 21:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: обл.Търговище

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот MAXXYY » Пет 09 дек 2011 22:59


Как да развия гаиката над лагерчето?Преди месец направих опит но неуспях явно е стегната здраво.Вие как и с какъв ключ я развивате?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11923
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна тампон на макферсън

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 10 дек 2011 8:26


Аз я развивам със самоделния ключ който е първия от ляво на първата снимка в темата. Направен е от нипел завит на холендер 1/2 На шмиргел челно отнемам от нипела за да останат два зъба, които да влезнат в каналите на гайка. По този начин хем мога да натискам с ръка отгоре, хем да въртя с гаечен ключ. Сигурно има и специализиран инструмент за целта, на аз и с това се справям.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта