JC написа:При ориг. монтирани джанти без фланци при ЕТ35 примерно лагерите не са ли натоварени повече, отколкото на същите джанти да се монтират 20мм фланци, защото с фланците ЕТто става 15(ако приемем че са 20мм фланците), а лагерите са най разтоварени ако джантата е на нула !
В другата посока вече в минусово ЕТ пак започва да се натоварват ...
Но да, теглото на фланците, колкото и да се леки оказват някакво влияние, както и по-дългите болтове, но това е незначително ...
няма значение какво е ЕТ-то и ширината на джантата, по никакъв начин нямат отношение към товаренето на лагера.
По-широка гума, особено като е с по-голям цолаж(с нископрофилна гума) дава повече стабилност на колата в завои и съответно в завоите почва да се кара по-бързо. А лагерът се товари в завои, не на равно.
Когато има фланец м/у главината и джантата, лагера се товари повече, понеже се получава по-дълго рамо. Не си мислете, че всяка година ще сменяте лагери, нищо подобно, няма да е нещо драстично поотношение на живота им. Много по-голямо значение би имал стила на каране...
Аз карам с 20мм фланци и колата е прилично подготвена за завои откъм окачване, гуми/джанти, ходова част... Определено в завои я натоварвам много повече отколкото би могло да се получи със стоков пасат. Лагерите не са мръднали.
Теглото на фланците е несъществено, при положение че от джанта до джанта може да има 5+кг разлика. Иначе ако са някои брутални фланци от стомана, ясно е че вече е нещо сериозно. Принципно говоря за алуминиеви.
Иначе по темата си мисля че почвате малко да се пооаквате. Темата неприятно се размива и от страница на страница все по-малко полезно остава и определено се дразня да чета, още по-малко да пиша. Още малко спокойно може да се преименува в "офф-топик пасат", с основна идея благ петъчен спамец на тема пасати...
Само дето не е е офф-а, а в "направи си сам"
