Въпрос за диоди и съпротивления

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот fox_vt » Вто 02 дек 2014 22:25


ktamen написа:
tubleron написа:(Всеки, който прочете темата ще си помисли, че диодите продължават да светят силно въпреки резистора..........) Да,точно това казвам!! Сам казваш,че всеки който прочете темата ще разбере какво искам. А ти с твоята топка..къде вкара и мигачи в цялата работа..незнам

Не знам как си го свързвал този резистор, но съм абсолютно сигурен, че ако свържеш два резистора по 2200 ома последователно, както твърдиш диодите почти ще угаснат. Нещо бъркаш при свързването, няма как да продължават да светят силно.

Всъщност не е баш така :smile светодиодите не се регулират със резистори тъй като ефекта е почти нулев,нужно е доста голямо съпротивление за да си намалят чувствително интензитета като това става доста рязко но при големи съпротивления.Ето
ТУК съм правил подобна постановка като на колегата и ако съпоставиш светенето и консумирания ток лесно се вижда че всъщност колегата е прав ( в което съм убеден кокото и да не разбира от токове) че светодиодите не си намаляват светлината.До автора на темата пробвай със по големи съпритивления или със схемата от по горе :wink




Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот tubleron » Вто 02 дек 2014 22:48


Колко по-големи Колега? Дай някакви примерни цифри. А за схемата...Благодаря ти,че си си направил труда,но я гледам точно като Индианец :redface


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6379
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот ktamen » Вто 02 дек 2014 23:04


fox_vt написа: ефекта е почти нулев

Утре си купи един диод и го включи към 12В веднъж през 620ома и после през 620+2200+2200 ома. И после пак напиши, че ефекта е почти нулев.


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот Presli82 » Вто 02 дек 2014 23:08


И аз исках да намаля силата на светене , но само на 1 светодиод. Получих желания от мен резултат , като сложих съпротивление от 33 килоома. И аз се учудих на голямата стойност на съпротивлението , но така се получи на практика.

Към колегата по-долу: Съпротивление 100 МЕГАОМА е съизмеримо с изолационното съпротивление , т.е. това си е изолатор.

Последна промяна от Presli82 на Сря 03 дек 2014 0:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6379
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот ktamen » Вто 02 дек 2014 23:28


С 5000 ома през диодите ще тече 8 пъти по-малък ток, и ще светят 8 пъти по-слабо отколкото с 620 ома - това поне за мен не е "почти нулев ефект. Не е никакъв проблем да се сложи 100 000 000 ома съпротивление, диода пак ще си свети.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот tubleron » Сря 03 дек 2014 0:05


:stumm
Прикачени файлове
1.JPG
2.JPG


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот Presli82 » Сря 03 дек 2014 0:18


Колега , до тук си пробвал с 1к и с 6.9к . Пробвай с 30к или 50к , и ще усетиш разликата.


Потребителски аватар
tubleron
Мнения: 303
Регистриран на: Чет 03 фев 2011 10:34
Автомобил: Golf 3 1.8 75ks
Двигател: AAM 1992
Местоположение: Пловдив

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот tubleron » Сря 03 дек 2014 0:29


Колегата над мен каза да пробвам с 5000. Аз пробвам с близо 7000.


Потребителски аватар
Presli82
Мнения: 508
Регистриран на: Чет 04 ное 2010 22:46
Автомобил: Volkswagen Passat b2
Двигател: diesel
Местоположение: Svoge
Контакти:

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот Presli82 » Сря 03 дек 2014 0:42


По нагоре писах за експеримент , който съм правил лично. И аз почнах с 1к , и стигнах до 33к . А можеше да сложа и по голяма стойност.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот fox_vt » Сря 03 дек 2014 19:03


ktamen написа:
fox_vt написа: ефекта е почти нулев

Утре си купи един диод и го включи към 12В веднъж през 620ома и после през 620+2200+2200 ома. И после пак напиши, че ефекта е почти нулев.

Ти видя ли линка към темата за третия стоп :question Видя ли двете снимки а видя ли че едната е със 80мА а другата със 600мА?Мързи ме сега да вадя един диод и да направя постановката,той и колегата я е направил.ПАк да го кажа-опитно съм установил че светодиод със гасящ резистор си намаля интензитета незначително при малки стойности на резистора.Или да го кажем по друг начин ако работния ток е 600мА то при 10 пъти по малък ток светодиода свети със едни 3/4 от максималната сила.

пп и да се самоцитирам към автора на темата
Или трябва драстично да увеличиш съпротивлението за да намалиш видимо силата на светене,това ще е може би от порядъка на 10-50к.Или си намираш от морга ключ за регулиране на светлините на таблото,изкормваш отвътре всичко и монтираш тази схема


И накрая един линк с малко инфо че не мога да намеря точната диаграма Светодиоди

И точния цитат от там че е много дълго
Друга всеобща заблуда е, че с промяната на тока в светодиод може да се регулира силата му на светене. Тук ще отбележим, че все пак зависимост между тока и силата на светлина на светодиода има, но тя не е линейна. Това е невъзможно особено в областите около самата максимална стойност на токът, който преминава в права посока. Ако стойностите на тока са по-малки е възможно да се извърши някакво регулиране, но и дори и да се получи то ще е минимално.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот kris11 » Сря 03 дек 2014 21:19


fox_vt написа:Ти видя ли линка към темата за третия стоп :question Видя ли двете снимки а видя ли че едната е със 80мА а другата със 600мА.

А ти като даваш много примери видя ли някъде таблерона да е писал, че си е купил светодиод с макс.ток 600мА ???
Най-вероятно както е писал червени светодиоди си е купил такива с макс ток 30-50 мА.
И грешиш ,че от тока не се променя силата на светене. При =12 В ,пад в/у диода пр 1,5В / не ми се рови да видя колко е за червен светодиод сега, а и зависи от типа на светодиода -има които при 5мА светят почти ярко, има и такива които едва мъждеят/, сложи резистор с стойност, че тока през св.диода да е 5 мА и такъв резистор, че тока през него да е 20 -30 мА. Има разлика в силата на светене.
Към автора : дай данни за постановката - брой на светодиоди,спад в/у св.диод при ток през него 20 мА, регулатор за осветление на таблото - напрежение след него при минимум на потенциометъра и при максимум.
При спад в/у светодиода 1,5В при 20-25мА спокойно свързваш последователно 4 бр св. диода , ако общата бройка е 6 -по 3 последователно през резистор. Схемата с 555 въобще не я гледай в товя случай е безмислена.
Регулатора от Г3 е сР канален МОС транзистор и не му трябват никакви доработки -той е разчетен за работа с няколко лампи- с многократно по-голяма консумация от твоя случай, но пък като възел се вписва добре в интериора вместо някакъв потенциометър и незмнайно грозно копче,


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот fox_vt » Сря 03 дек 2014 22:09


Нищо не си разбрал :stumm Къде съм казал че диода ще е 600мА това е от моята постановка.Да го кажа по ясно че явно не можете да го разберете -светодиода не е линеен като намалиш тока два пъти той няма да свети два пъти по слабо.От тока се променя но нелинейно,абе вие четете ли мненията и линковете изобщо :question И защо реши че са използвани червени диоди на 20мА :screwy Абе четете темата отначало бе хора,човека и снимка е сложил и на диодиоте и на светлината :a045 Те затова хората димират със шим пък то можело само с един потенциометър да се мине :beat_butt2


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6379
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот ktamen » Сря 03 дек 2014 22:31


fox_vt написа:...........
Накара ме един час да ровя за диоди и резистори. Светнах два диода, единия през 5100 ома, а другия през 1000ома. Разликата в светенето е драстична, както и очаквах. Обаче не можах да направя годна снимка - диодите са на 2 см един от друг и на снимката излиза едно голямо светло петно.
Моля те преди да продължиш да пишеш бъди така добър и си загуби и ти един час да ровиш за диоди и резистори и пробвай колко ще светят два еднакви диода един до друг и дали разликата е минимална както твърдиш при 10 пъти разлика в тока.
Предварително ти благодаря icon_idea


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13551
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот kris11 » Чет 04 дек 2014 11:18


@И защо реши че са използвани червени диоди на 20мА Абе четете темата отначало бе хора,човека и снимка е сложил и на диодиоте и на светлината

Останах с впечатление,че са червени.Сега погледнах снимката и май са бели. Автора така и не е уточнил цвета . Белите са със спад в/у тях 3 в , така,че 2 псследователно свързани + органичителен резистор. При положение макс. на потенциометъра на регулатора /измерва се напрежението / се подбира резистор, с който да не се превишава тока указан в каталога за тоя тип св.диоди. Не става въпрос за макс. ток през диода. Правил съм табло.2 последователно свързани бели св.диода ф 3мм + R 560ома,0,25 Вт. Ако е 1 бр R 820 ома /0,25Вт. На мястото на всяка от щатните 4 лампи по 5 Вт - 4 групи по 2 бели светодиода ориентирани по окръжност за равномерно осветяване. За осветяване на цифровите дисплеи по 2 бр бели светодиода + R 560 ома.На символа на автомобила с вратите - 1бр бял + 820 ома.
Вече 3г си работи таблото.

И стига с този ШИМ. После автора ще пита защо ми пищи радиото или ми се сбозява таблото. ШИМ а е безмислен за такава мижава консумация на табло със светодиоди.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Въпрос за диоди и съпротивления

Мнениеот fox_vt » Съб 06 дек 2014 13:12


Все нямам време да загубя един час но днес преди да отида на един РД реших да направя постановката.Първи опит лента 5050 един сектор три диода два вградени резистора по 270 ома всеки,Захранващо напрежение 16,6 волта-малко множко се получи но нямам време да търся по малък кондензатор.Мултицета е на обхват 200мА.
20141206_124811.jpg

20141206_124833.jpg

20141206_124849.jpg

20141206_124856.jpg

20141206_124910.jpg



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта