Релета за Фаровете на Голф 3

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
dinkonikolaev
Мнения: 1838
Регистриран на: Сря 25 юни 2008 16:58
Автомобил: VW Golf 2 GTI Golf 3 Variant
Двигател: PF AAM
Местоположение: Нова Загора

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот dinkonikolaev » Сря 18 яну 2012 20:16


От днес съм с релета на халогените.Релето ми е номер 53 от бушонното табло на голф3.Има разлика в светенето но скоро мисля да подменя и тези крушки с някакви други.Слагането на 1 реле за халогените+ цялостното окабеляване на халогените ми отне 30-40 мин :)




fantasy_boy
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tyrnovo
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот fantasy_boy » Пон 05 мар 2012 15:39


Колеги, искам да попитам само волтажа ли има значение? Питам защото като го меря ми показва 12.8 волта. Нямам релета, и ако сложа дали ще се подобри светлината?


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот Bucket » Пон 05 мар 2012 16:23


fantasy_boy написа:Колеги, искам да попитам само волтажа ли има значение? Питам защото като го меря ми показва 12.8 волта. Нямам релета, и ако сложа дали ще се подобри светлината?

Сега остава да ни обясниш и какво точно значи "волтаж" и ще се опитаме да помогнем :)
Значи волтаж сигурно се мери с волтажомер и мерната единица е волтажен, звучи ми като лекарство?!?


fantasy_boy
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tyrnovo
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот fantasy_boy » Пон 05 мар 2012 16:40


Bucket написа:
fantasy_boy написа:Колеги, искам да попитам само волтажа ли има значение? Питам защото като го меря ми показва 12.8 волта. Нямам релета, и ако сложа дали ще се подобри светлината?

Сега остава да ни обясниш и какво точно значи "волтаж" и ще се опитаме да помогнем :)
Значи волтаж сигурно се мери с волтажомер и мерната единица е волтажен, звучи ми като лекарство?!?






:)))) Извинявам се за тъпия изказ. Мисълта ми беше че като измеря с уреда, както колегата е показал на снимките напрежението на фаровете ми е 12.8 волта. А въпроса ми е - ще се подобри ли светлината ако сложа релета, макар напрежението да не се покачи кой знае колко ?


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Пон 05 мар 2012 17:17


Не. Все е тая как ще ги закараш тия 12.8 волта. Но идеята е, че ако сложиш реле ще се доближи до напрежението на акумулатора, а то трябва на запалена кола да е над 12.8 волта.


fantasy_boy
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tyrnovo
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот fantasy_boy » Пон 05 мар 2012 17:30


brum написа:Не. Все е тая как ще ги закараш тия 12.8 волта. Но идеята е, че ако сложиш реле ще се доближи до напрежението на акумулатора, а то трябва на запалена кола да е над 12.8 волта.


а
Да, на запалена кола на акумулатора напрежението е 14.2, или 14.7. А дали ще има разлика в светлината?


Потребителски аватар
Bucket
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
Двигател:
Местоположение: Вр/Сф

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот Bucket » Пон 05 мар 2012 18:01


fantasy_boy написа:
brum написа:Не. Все е тая как ще ги закараш тия 12.8 волта. Но идеята е, че ако сложиш реле ще се доближи до напрежението на акумулатора, а то трябва на запалена кола да е над 12.8 волта.


а
Да, на запалена кола на акумулатора напрежението е 14.2, или 14.7. А дали ще има разлика в светлината?

Да, ще има все пак това е 1,4 волта разлика, която най-вероятно е изразена в пад на напрежение по веригата ключ-кабели ;)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот L&R » Пон 05 мар 2012 18:41


12,8v --> 14,2v светлина ~+70%, но и живота на лампите се съкращава, много важен е и рефлектора, на потъмнял/прегорял рефлектор ефекта е незадоволителен.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Пон 05 мар 2012 18:55


Защо +70% ?

55W крушка на 13.8V ще бъде 47W на 12.8 и почти 58 вата на 14.2V .

Или като ватове - 20-25% повече. А как пресмяташ светлината според ватовете?


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот L&R » Пон 05 мар 2012 19:00


нали говорим за 12,8v към 14,2v на изводите на лампата
Прикачени файлове
LightOutput.gif
LightOutput.gif (3.22 KиБ) Видяна 2335 пъти


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Пон 05 мар 2012 19:06


Да, точно за това говорим. 55W на 13.8V съм чувал, че е спецификацията на крушката. И винаги съм си мислел, че 5-10 вата не са толкова съществени. Но явно зависимостта между мощността и светлината не е. А ако това е така релетата ще се слагат и на пасатора, че като излизам от БГ и съм на халогенни крушки ми е малко слаба светлината.


fantasy_boy
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 24 юни 2005 8:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko tyrnovo
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот fantasy_boy » Пон 05 мар 2012 20:19


Не знам, те и сега си греят доста. а фаровете са кристални, и рефлекторите са пластмасови, по принцип си светят добре, но явно може и по-добре :)


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот brum » Пон 05 мар 2012 21:39


Видях графиката. Не е линейна зависимостта между ватове и лумени. Предполагам има нещо общо с това, че при по-голяма мощност светлината отива повече към спектъра на бялата светлина.

Ама не е и 70% разликата - 1000 срещу 1400 лумена са повече към 40%, което пак не е никак малко.

Имах на времето една идея с DC-DC конвертор дето да му влиза нещо между 12 и 14 волта и на изхода винаги да има постоянно напрежение. Щях да пържа крушките на 15 волта. Бързо щяха да свършват, ама щяха да светят :) .


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот L&R » Пон 05 мар 2012 21:46


40 нещо не съм довидял :D


Потребителски аватар
terek
Мнения: 423
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 15:14
Автомобил:
Двигател:

Re: Релета за Фаровете на Голф 3

Мнениеот terek » Пет 15 юни 2012 19:31


Има ли разлика дали ще взема + от акумулатора или от алтернатора?



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта