Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот policevidin » Пон 07 дек 2009 16:58


Такамммм....
преди време ми мина през главата да се позанимавам с "глупости" тоест да си поставя АБС на Голфа.Намерих си АБС с ЕДС - от ВР6 '94г (Тевес 04) а колата ми е Голф 3 1.6 АБУ.

систематамата от един колега и приател и започнах да си троша главата :)
ОК! сега по темата.
За целта са ви нужни:
- Много търпение
- АБС с-ма тоест
-----АБС помпа
-----компютър за АБС-а
-----релета
-----инсталация
-----датчици.
- Шенкели с дупки за АБС датчици и гривни на главините (това е за отпред)
- отзад или си взимате комплект за ПРОЕКТ "От Барабани към Дискове с АБС" или треа да си смените шенкелите за барабаните щото
и на тях има дупки за АБС датчици.
- ПОМАГАЛА :
----- Изображение
----- Бушониерата и буксите

Изваждането на Букси от бушониерата става като преварително се ОТКЛЮЧАТ. а лостчето за отключване е между горната част с букси (A1,A2,B,C,D,E,F,G1,G2,H1,H2,J....) и долната част (K,L,M,Z2,N,P,Q,R,S,T,U1,U2,V,W,H...) има лостче нещо като райбер избутва се около 3см на дясно. ВИЖ СНИМКАТА ОТДОЛУ
----- Изображение
- ЕЛ. СХЕМИ:
----- Изображение
http://media.snimka.bg/5016/016287877-big.jpg
----- ABS Teve Mark 04
----- 1
----- 2
Помощни ТЕМИ:
----- проблем с АБС/ЕДС
----- от 239 към 256 дискове


Малко снимки: (Не обръщайте внимание на датата на снимките несъм я нагласил от апарата)
Изображение

При мен на колата нямаше даже и замисел за поставяне на АБС така че се наложи да си сменя предните шенкели с всичко по тях
(от 239 плътни) и

Изображение

Изображение

Изображение

Минах на 256 вентилирани

Изображение

Изображение

Изображение

след това се наложи да си сменя барабаните с дискове (отзад) понеже и там не бяха преценили от VW че някой може да иска да си постави АБС.

Изображение

Изображение

И така след като преключих с тези промени по предицата и задницата преминах към Сервото и спирачната помпа (сермофрена с АБС-а)
Изображение
свалих моят:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

И монтирах тази с АБС помпата и всичките и сензори и датчици по нея!
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Буксите:
Буксата за управление на пътищата на спирачната течност (незнам как се казваше :oops: )
Изображение

ето и цветовете на кабелите:

Изображение

Изображение

Изображение

Буксата на абс помпата
Изображение
Това също е отпред до помпата:
Изображение
Тази е за педал позишън сензора
Изображение
казанчето за спир. течност:
Изображение

всичко си пасна перфектно ОСВЕН :) това че на едната спирачна трабичка за задното дясно колело трябва да е с 12мм щтуцер а на

останалите е 10мм. (говоря за АБС-а), а при мен и четрите са 10мм та се наложи да се ходи при стругар да направи един

преходник (от 10мм към 12мм)
Изображение

След като обезвъздуших с-мата: преминах към най-гадната част ОКАБЕЛЯВАНЕТО:
Тук е момента да отбележа че КАБЕЛЪТ НА КОЙТО ПИШЕ NOT USED в същност е най-важният то е за + при контакт но за него по късно.
Изображение


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Кабели за предни АБС датчици:
Изображение

проблебат е доста сериозен с прекарването на инсталацията за АБС- помпата и захранването (горната част на снимката)защото

трябва да мине покрай въздуховодите на парното или по точно зад клапата за пресен въздух на парното.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като наредите всички букси (БЕЗ тази на "+" на акомулатора червеният кабел)
Изображение

Време е да се погрижите и за релетата и буксите:
тези неща треа да стигнат до бушониерата.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение
ЗА ПО СИГУРНО СВАЛЕТЕ ВНИМАТЕЛНО РЕЛЕТАТА И БУШОНИТЕ НА АБС-а! (като предварително запомните тяхното местоположение) не се

залъгвайте с това че има 2 релета 179 има разлика в тях белечете ги!

Аз прекарах инсталацията под конзолата с врътките за парното (под пепелника) като отворих от двете страни барчето.
След това кабелите отиват нагоре към километража че да се спуснат над бушониерата (за по лесно свалете километража)!
Изображение

Изображение
вече релетата са монтирани:
Изображение

Сега за кабелите които остават.
Изображение
зелената букса (с 6-те пина) се закача на гнездо "W" отзад на бушониерата няма как да я объркате!
---- черно-червеният кабел (който влиза и излиза от буксата) е за бутончето за спирачните светлини.
---- синьо белият не върши никаква работа но ако намерите негов въбрат закачете го до него.
---- сиво-белият е за диагностика, него трябва да го закачите за другият сиво-бял който отива на ОБД-буксата за диагностика

(не опитваите да правите диагностика на АБС-а, няма да стане с ВАГ-КОМ 409... трябва ви нещо по добро)
Изображение
---- и сега черно-сивият кабел прословутат лампа АБС, неината ма.....**, на схемата е показато че лампата се закача на
бикса "Х" 8-пин който е свързан с букса "W 2-пин" (черно-сивия кабел) и 2-пин.
Е да ама не! Лампата се закача на букса "Х"
но не на 8-пин и 2-пин, а на 8-пин и на 4-пин който е "+" при контакт а "-" получава от ЕКУ-то на АБС-а демек (Х 8-пин)
---- черно-жълтият кабел е за оживяване на АБС инсталацията тоес той казва на АБС компютъра че колата е запалена
кабела се закача на букса "D" 7-пин най-вероятно ще се наложи да отрежете сивата клемичка на кабела и да поставите друга (женска) та да можете да я свържете към букса "D" 7-пин. (ако позицията е заета просто обелете кабела и закачете и този за АБС-а към другия)
Изображение
Компютъра на АБС-а седи под пасажерската седалка, инсталацията му минава вътре в прага (трябва да се наптави малка дупка за да може да се затвори прага)
Изображение

Накрая поставяте "+" на акумолатора и трябва да заработи! :)

Ако някъде съм объркал нещо моля поправете ме! За да не стане някой фал.
Проекта е реализиран с помоще на:
Брат ми, racing_team_vidin, PASSAT и др.
Ако някой е толкова запален (или по точно :screwy ) че да тръгне да си поставя АБС, първо да си свали схемите за да няма главоболия :banghead: :banghead: :screwy
Изображение

http://media.snimka.bg/5016/016287877-big.jpg
PDF Shemi:
1
2

Приемам упреци спрямо правописът ми, (не мога да пиша с БГ-букви на компютър)

Последна промяна от policevidin на Пет 11 дек 2009 13:10, променено общо 8 пъти.




Потребителски аватар
racing_team_vidin
Мнения: 1840
Регистриран на: Съб 09 фев 2008 2:34
Автомобил: BMW E65 Sport Package
Двигател:
Местоположение: Видин

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот racing_team_vidin » Пон 07 дек 2009 22:56


Ей браво бе, синтезира всичко-добра тема :bowdown

П.П някой от вас ще ми напише ли ника както трябва :roll:


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот _SUN_ » Пет 11 дек 2009 13:15


Евала за труда, с обезвъздушаването как се справи, педала на спирачката с какъв ход е ?


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот policevidin » Пет 11 дек 2009 13:29


_SUN_ написа:Евала за труда, с обезвъздушаването как се справи, педала на спирачката с какъв ход е ?

Ами да ти кажа чесно тази процедура най-нея разбрах.Като натисна педала за спирачките (нормално) и спира много добре НО ако го натисна-отпусна и пак го натисна става страшно спира се едно се удря в стена :banghead: предполагам че е останало някъде малко въздух но ще я покарам малко та ако има балончета то те да се набуят в цилиндрите за да ги изпомпам.Хода на педала е според мен голям мисля че е потъва полувината и чак тогава заковават колелата (и е мек :) :lol: ) Иначе за спиране в сравнение с преди :063: нищо общо. имах една случка деня преди да пусна всичко в движение (дискове отзад и АБС-а) за 1 броика да смелам Голфа в един бус :):))) сега по мои надблюдения и направени възтановки на случката няколко пъти няма шанс да станат.


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот _SUN_ » Съб 12 дек 2009 12:00


Мам..... стара, имах АБС като твоя, присадих следващия модел и нема оправия с педала, същия ход до средата, спира ама вяло, върна педала натисна пак и кове.Пробвах да обезвъздушавам по стандартния метод, въздух няма, после с ВАГ ком, уж няма въздух а поведението на педала е точно все едно в системата има балончета, ама как да ги изкарам........... :banghead: .Пробвах се и на чакълена настилка газ-спирачка, ръчна, пак газ спирачка, веднага след това обезвъздушаване и пак не става, пък съм 100 процента сигурен, че помпата е в ред, смених три и все същите симптоми :banghead:


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот policevidin » Пон 14 дек 2009 10:18


_SUN_ написа:Мам..... стара, имах АБС като твоя, присадих следващия модел и нема оправия с педала, същия ход до средата, спира ама вяло, върна педала натисна пак и кове.Пробвах да обезвъздушавам по стандартния метод, въздух няма, после с ВАГ ком, уж няма въздух а поведението на педала е точно все едно в системата има балончета, ама как да ги изкарам........... :banghead: .Пробвах се и на чакълена настилка газ-спирачка, ръчна, пак газ спирачка, веднага след това обезвъздушаване и пак не става, пък съм 100 процента сигурен, че помпата е в ред, смених три и все същите симптоми :banghead:

хмм да ти кажа при мен още от първото натискане си заковава НО при второто натискане на спирачките каточе ли по бързо блокират колелата.Пробвай с друга спирачна течност има си специално за АБС аз такава си сложих малко по скъпа е но пък казват че по малко се свива течноста при хидравлично налягане!


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот _SUN_ » Пон 14 дек 2009 12:54


Ми с такава съм, DOT 4 на "ATE", уж е немска в метална кутия 17 лв.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот fox_vt » Сря 16 дек 2009 20:38


Браво колега за ентусиазма да се хванеш и да направиш такова нещо :bowdown .Това за второто натискане на педала и по бързото спиране не го разбрах много :roll: ,по принцип при второ натискане АБС а се изключва и колелата блокират.Може би затова ти се е сторило че по бързо спира.Моя АБС е оригинален но педала имам чувството че е мн твърд от на други коли,иначе колата си спира даже за две години три пъти ме удряха от зад щот все някой зад мене не му стига спирачния път.


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот leonardo_vd » Сря 16 дек 2009 21:10


Aйде да се цвъкна и аз.
Имам само една забележка около твоя монтаж, а то е:
Компа на АБС-а седи под задната седалка, има си пробити отшори и за винтошете даже.
Аз същата система я вградих в Голф 1, но с 280мм. дискове отпред. Разликата е потресаваща , но педала на спирачките си ми е ОК. Тоест твърд. Обезвъздуших го много лесно имах проблем само с предно дясно колело, но явно като е стояла помпата нещо соленоида е засякал и след първото спиране нещата се оправиха. Успех на всеки който се заеме.

ПП. Подкарахте ли го на ВАГ-КОМ щото аз не можах


Потребителски аватар
Един
Мнения: 791
Регистриран на: Пон 02 мар 2009 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ВТ

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот Един » Сря 16 дек 2009 21:23


Скоро очаквам някой да покаже как на двуврата кола изрязва задни врати :)

Разбирам, че е въпрос на ентусиазъм, но нямаше ли да е по-лесно/евтино да продадеш тоя голф и да си вземеш друг с ABS? И още един въпрос - пробвай спирачките на лед или сняг и кажи дали спира изправена - ако завърта значи имаш имитация на абс


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот policevidin » Сря 16 дек 2009 21:40


leonardo_vd написа:Aйде да се цвъкна и аз.
Имам само една забележка около твоя монтаж, а то е:
Компа на АБС-а седи под задната седалка, има си пробити отшори и за винтошете даже.
Аз същата система я вградих в Голф 1, но с 280мм. дискове отпред. Разликата е потресаваща , но педала на спирачките си ми е ОК. Тоест твърд. Обезвъздуших го много лесно имах проблем само с предно дясно колело, но явно като е стояла помпата нещо соленоида е засякал и след първото спиране нещата се оправиха. Успех на всеки който се заеме.

ПП. Подкарахте ли го на ВАГ-КОМ щото аз не можах
С ВАГ-КОМ 409.1 няма да стане треа ти нещо по-добро 701....или по висок клас диагностика.Колкото до педала и моят си е ОК! спора за "СТР'А" :)
А компа на АБС-а при мен седи под пасажерската седалка отпред (понеже е АБС-а е от Г3 ВР6)

"ЕДИН"
не беше въпорса дали има ще има колата АБС или не, въпросът беше дали ще мога да го направя! много приятели се съмняваха.Относно въртенето вчера (снощи) натиснах спирачките с 90км на сняг и колата не помръдна в страни просто спря след избестно време педала затрепера (предполагам че треа да е работи щом трепере). Колкото до ЕДЛ-а това е много яко нещо особено в завой след като предварително си използвал ръчната спирачка по НЕ предназначение :):):) :Mr Green Fun
Иначе това с задните врати беше яко!!! :063: :063: :063:


Потребителски аватар
leonardo_vd
Мнения: 3022
Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
Двигател: AAA
Местоположение: Видин
Контакти:

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот leonardo_vd » Сря 16 дек 2009 21:46


Един написа:Скоро очаквам някой да покаже как на двуврата кола изрязва задни врати :)

Разбирам, че е въпрос на ентусиазъм, но нямаше ли да е по-лесно/евтино да продадеш тоя голф и да си вземеш друг с ABS? И още един въпрос - пробвай спирачките на лед или сняг и кажи дали спира изправена - ако завърта значи имаш имитация на абс

МАлко ти е СПАМ поста, но ще ти отговоря. ДА спира направо. И аз не вярвах и затова направих доста тестове на мокро и в завой. ТАка че смея да твърдя, че имам пълноценно работещ АБС.
За двувратото купе няма какво да коментирам...... Ако има смисъл МОЖе да се направи.


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот policevidin » Вто 11 май 2010 10:30


Вече има и възможност за диагностика:
Изображение
Проектът е 100% завършен. :beer
Време е за нов..... :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот Winner25 » Нед 05 сеп 2010 20:10


Много полезна тема, прегледах я но не намерих отговор на моя въпрос :)
Имам АБС тевес 04 но няма едс. Имали възможност да стане абс+едс?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Поставяне на АБС/ЕДС на кола без АБС

Мнениеот pe6kata » Нед 05 сеп 2010 20:44


Има... като смениш почти всичко :lol:


Поздравления за темата. При теб помпата от голф вр6 пак ли е на 23.84мм?

Скоро ще я правя и аз тази процедура, че съм със стария тип без серво, а електрическо и няма ЕДС. При мен нещата ще са по-лесни- имам два еднакви АБС-а от пасат б4 вр6 вече, като единия е все още на колата, а другия е демонтиран и от това по-лесно няма :oops:
Иначе за спирачките-единствената разлика, която направих на б3-ката беше да мина от 280/22 на 288/25мм, разликата в спирането е огромна :shock



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта