Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот znainainai » Вто 22 дек 2009 13:59


Историята е следната:
Караш си колата и когато най-малко очакваш изпушва отпред почва да мига лампата на маслото ако е над 2000об/мин и зумера писва. Съответно се изправяш на спирачките слизаш отваряш капака и там всичко е в масло :shock :horror:
Ето и решението на този VW Феномен както му казвам аз защото това се дължи на недомислица от страна на някой "мозък"
Пациентът:
Изображение
МК2 1.3i NZ Digijet
Диагнозата:
Изображение
Изображение
Изображение
Повръща масло през гарнитурата на капака на клапаните и щеката на маслото :shock
Решението:
Изображение
Сваля се този маркуч м-у дебитомера и смукателя на дроселната клапа. Има всичко на всичко 3 скоби да се развият (при моното няма датчик на маркуча) :idea:
Изображение
Продължаваме надолу трябва да се стигне до отдушника.
Изображение
Развиваме и маркучето на капака на клапаните
Изображение
Или това буре замръзва или белажията под него при мен беше вторият :evil:
Изображение
Бурето се държи на един 8мм болт ( за ключ 13 ) и маркуча под него като трябва да де развие скобата от към отдушника на картерните газове :idea:
Изображение
Изображение
Изображение
Ето тук се вкарва маркуча това е зад мотора
Това е въпросният отдушник на картерните газове на малките блокове :012:
Всичкото масло което се вижда е двигателно долях 2л :shock :horror:
Следващите снимки са със лошо качество за което се извинявам но се вижда как блести леда :banghead: :banghead: :banghead:
Изображение
Изображение
Буцата лед беше във този маркуч
Извадих лед за едно уиски от вътре :banghead:
Изображение
Той влиза от едната страна в отдушника на картера а от другата в бурето а тънкото маркучле е за капака на клапаните :idea:
Монтаж по обратният ред
Необходими инструменти: гедоре(малко)
от него се ползват камъни 6,7,10 и 13
6 и 7 за скобите
10 за 3-те болта на капака на клапаните
13 за стойката на бурето

Това е не слушайте разни разбиратели които ви карат да правите основен ремонт за нищо. Двигателя хвърля маслото зашото се образува налягане в картера и тъй като отдушника е запушен. А налягането трябва да излезе от някъде. И избива през щеката и гарнитурата на капака на клапаните :idea:

п.п. СМЕНЕТЕ и гарнитурата на капака на клапаните смених я но не съм снимал понеже навън е -6 и гледах да оправя голфа че бях само по една рубашка :003:




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот pas1.8mi » Вто 22 дек 2009 16:47


Браво за темата и снимковия материал! :да: Вътре отдушника с мрежа ли е(на снимката не се вижда добре)?


golfmk1
Low rider
Мнения: 5549
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот golfmk1 » Вто 22 дек 2009 16:53


:applause: браво Петко.много добре си обяснил за какво иде реч .а не като повечето псевдо майстори(за основен ремонт е колата :beat_butt2 ) :idea:


Потребителски аватар
traficanta
Мнения: 81
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе;Видин

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот traficanta » Вто 22 дек 2009 22:57


и при моито МК3 ABU се получава така зимата по някои път,но сам чувал и колега с МК4 да е имал същия проблем само че не се сещам къв му беше мотора ...... абе това студа се е е..л мамата


Потребителски аватар
speedvw
Мнения: 338
Регистриран на: Пон 21 юли 2008 14:51
Автомобил: VW GOLF 3 Dark Grey
Двигател: ABD-AAV-RP 1992
Местоположение: Лясковец

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот speedvw » Сря 23 дек 2009 20:21


колеги 2007 си взех голф3 1.4 смених масла филтри.След 600 км.една зимна сутрин паля тръгвам миризма на масло в купето.отварям капака оляно с масло и пуши.след посещение в сервиз 700лв. смяна на двигател. :horror: :horror: :horror:


Потребителски аватар
vw_Krasi_vw
Мнения: 667
Регистриран на: Сря 31 окт 2007 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен - VW GOLF III -1.8 ABS
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот vw_Krasi_vw » Чет 24 дек 2009 15:22


Имам същия проблем с 1.6ми (АЕА)
Когато е много студено сутрин запалвам колата и веднага вдигам капака за да проверя какво е положението. Отварям капачката за наливане на масло в мотора и по това какво е налягането на картерните газове разбирам дали е замръзнало или не.Най често ми замръзва отгоре кадето маркуча влиза в капака на моното и по рядко долу зад мотора в кутията от кадето излиза каркуча.Когато е замръзнало махам капачката и чакам 10-15мин. на работещ мотор и чакам да се разтопи.
По миналата зима бях пробил един отвор 8мм в маркуча горе до моното . Бях сложил околу него една метална пластина която отваряше и затваряше този отвор , но с времето маткуча там се разцепи.Трябваше да пробия отвора по надолу.
Карам на къси разтояния , така се събира конденз и замръзва когато паднат тенпературите.
Много неприятен проблем :evil:


Потребителски аватар
krauser
Мнения: 138
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 17:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот krauser » Пет 25 дек 2009 12:27


мойта е с 1.4 AKQ и миналата зима се получи същия номер. и аз така реших проблема с почистване


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2545
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот vit_autosofia » Вто 29 дек 2009 6:05


буренцето се казва кондензоловител.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот martineli » Пет 22 яну 2010 19:47


да това е решение ама за жалост е временно.на мен всяка зима ми се случва това и този маркуч който си показал се скъса и беше заменен с тройник .и вчера ми го направи пак този номер но този път бяха доста по-големи поражениата щото заради студа изби маслото и през щеката и през семеринга на коляновия вал и ми осра ремъка.и понеже трябваше да сменя семеринга а и ремъка рахвърлих всичко смених и семеринга на разпр. вал и ремъка и водната помпа прочистих маркучите на вентилацията и туй буре и всичко запалих колата и се прибрах от работа и тази сутрин слизам отварям капака паля и хоп пак дигна щеката.и неска пак ги чистих ама сега оставих маркуча тънкия където влиза в капака на клапаните откачен и карам така.обмислям някво по трайно решение и понеже целия проблем идва от тънкия маркуч защото той байпасира газовете когато колата е на празен ход понеже когато е на оборот този клапан е затворен от вакуума и газовете не минават през бурето а само през тънкия маркуч и когато и той се запуши и хвърля маслата.та си мисля дали да не увелича сечението на тънкия маркуч всмисъл да сменя тройника и да сложа по-голям маркуч .или за зимата да го откачам и горе на капака на клапаните да сложа ено от онея малките филтърчета къде са за картерни газове.


kLeX
Мнения: 8
Регистриран на: Вто 26 авг 2008 12:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот kLeX » Нед 24 яну 2010 16:16


martineli,

Ако откача този маркуч "ама сега оставих маркуча тънкия където влиза в капака на клапаните откачен и карам така." и след като загрее колата, мислиш ли, че ще се оправи проблема след като се разтопи замръзналото местенце?

А и какви са недостатъците на този метод, чрез откачане на този маркуч и кога мога да го поставя обратно?

А и може ли да се размрази по друг начин, без развинтване на частите?

Че нещо не ги разбирам тези, кое къде се намира, а и много студено.
Пък като намеря време ще го покажа на някой, който ги разбира тези му неща

Благодаря много


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот martineli » Нед 24 яну 2010 16:29


ами по друг начин освен да се свали нз дали става да се размрази.а за недостаъците нз сега карам все едно че е лада нали знаеш как са един маркуч да духа в въздуха и тва е .и всяка сутрин преди да тръгна за работа порветрявам кво става че нали писах че за 2 дни 2 пъти ми го напрай тоя номер.просто така с откачен маркуч вероятността да хвърли маслото е по-малка ако се е запушил тройника.просто мисля по добър вариянт и такъв дет няма да имам проблем следващата зима.


rosen1212
Мнения: 93
Регистриран на: Вто 18 авг 2009 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот rosen1212 » Вто 26 яну 2010 10:48


golfmk1 написа::applause: браво Петко.много добре си обяснил за какво иде реч .а не като повечето псевдо майстори(за основен ремонт е колата :beat_butt2 ) :idea:


а защо замръзват тогава:))) да не би в Германия да е по топъл климата :)))
при мен замръзва и с махнат филтър
не казвам че дебита на картерните газове е определящ фактор за ремонта на ДВГ


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот martineli » Вто 26 яну 2010 19:12


замръзва тъпия тройник.просто ханс от волвсбург не го е доизмислил май.филтъра и той замръзва ама при него трябва повечко време ето днеска свалях моя и въздуха минаваше свободно ама като го стръсках малко и падаха ледове.нз защо но този мотор ораави изключителен конденз в картерните газове.за един ден и капачката на масото побелява отдолу.може би защото всички газове са в затворен кръг всмисъл всичко е в мотора а на като при другите маркуча в филтъра или като при ладите най-често пуснат да виси в атмосверата.
неска се заиграх и си направих зимен "кит" за да избегна тоя проблем
съкртих тройника под той буре
Изображение
вече е с трабичка.
и си преправих капака на клапаните като увеличих диаметъра на отдушника
е не стана като оригинално ама се надявам да върши работа
Изображение
Изображение
Изображение
вече боядисано
Изображение
и на колата с временен(до утре)маркуч като на лада да не ми цапа
Изображение

а утре ще ми дойде "тюнинг" филтърчето за картерни газове.ама ше е с малко по големи размери не като тея по снимките на тунингованите коли.даже ме съмнява че ше дойде филтър за ITB ама ще видим.
ще пускам снимки утре.
а за лятото може да си го приведа в оргиналния вид само че вече с по голям маркуч за капака на клапаните даже ми се струва че това може да реши и зимния приблем-като се увеличи диаметъра на оня тънък маркуч ама само си мисля


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19167
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот stefan4o » Вто 26 яну 2010 22:58


Искам да попитам по-запознатите колеги защо това се получава само при мотори 1.3 и 1.6 (абу). Знам само, че конструктивно са почти 1:1, но защо примерно този д/ефект го няма при големите блокове 1.6(ЕЗ, ПН), 1.8, 2.0. Предполагам имат някаква конструктивна разлика, каква е тя. По-точно къде е разликата в системата им за отвеждане на картерните газове. Може и да бъркам, но такъв сепаратор при 1.8 да не би да е някак направен вътре в блока, понеже имам спомен, че там една тръбичка излиза отпред под свещите и отива във възд.филтър.


Потребителски аватар
martineli
Мнения: 1469
Регистриран на: Пет 23 ное 2007 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Хвърли маслото зимата 1.3,1.4,1.6(ABU) Решение на Проблема

Мнениеот martineli » Вто 26 яну 2010 23:31


хм ами 8 клапановите имат един маркуч на капака на клапаните който отива в възд.филтър.и там няма кво да се запуши всмисъл маркуча е с по-голям диаметър а и таа цедчица е в капака на клапаните а не е отделно като при 1.3-то.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта