Караш си колата и когато най-малко очакваш изпушва отпред почва да мига лампата на маслото ако е над 2000об/мин и зумера писва. Съответно се изправяш на спирачките слизаш отваряш капака и там всичко е в масло
![Shocked :shock](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Ужас :horror:](./images/smilies/horror_1.gif)
Ето и решението на този VW Феномен както му казвам аз защото това се дължи на недомислица от страна на някой "мозък"
Пациентът:
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525225.jpg)
МК2 1.3i NZ Digijet
Диагнозата:
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525190.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525191.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525194.jpg)
Повръща масло през гарнитурата на капака на клапаните и щеката на маслото
![Shocked :shock](./images/smilies/icon_eek.gif)
Решението:
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525197.jpg)
Сваля се този маркуч м-у дебитомера и смукателя на дроселната клапа. Има всичко на всичко 3 скоби да се развият (при моното няма датчик на маркуча)
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525198.jpg)
Продължаваме надолу трябва да се стигне до отдушника.
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525206.jpg)
Развиваме и маркучето на капака на клапаните
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525207.jpg)
Или това буре замръзва или белажията под него при мен беше вторият
![Evil :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525209.jpg)
Бурето се държи на един 8мм болт ( за ключ 13 ) и маркуча под него като трябва да де развие скобата от към отдушника на картерните газове
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525227.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525231.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525233.jpg)
Ето тук се вкарва маркуча това е зад мотора
Това е въпросният отдушник на картерните газове на малките блокове
![казах ли ви :012:](./images/smilies/a045.gif)
Всичкото масло което се вижда е двигателно долях 2л
![Shocked :shock](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Ужас :horror:](./images/smilies/horror_1.gif)
Следващите снимки са със лошо качество за което се извинявам но се вижда как блести леда
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525213.jpg)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525212.jpg)
Буцата лед беше във този маркуч
Извадих лед за едно уиски от вътре
![:banghead:](./images/smilies/banghead[1].gif)
![Изображение](http://media.snimka.bg/5135/016525214.jpg)
Той влиза от едната страна в отдушника на картера а от другата в бурето а тънкото маркучле е за капака на клапаните
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Монтаж по обратният ред
Необходими инструменти: гедоре(малко)
от него се ползват камъни 6,7,10 и 13
6 и 7 за скобите
10 за 3-те болта на капака на клапаните
13 за стойката на бурето
Това е не слушайте разни разбиратели които ви карат да правите основен ремонт за нищо. Двигателя хвърля маслото зашото се образува налягане в картера и тъй като отдушника е запушен. А налягането трябва да излезе от някъде. И избива през щеката и гарнитурата на капака на клапаните
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
п.п. СМЕНЕТЕ и гарнитурата на капака на клапаните смених я но не съм снимал понеже навън е -6 и гледах да оправя голфа че бях само по една рубашка
![:003:](./images/smilies/a014.gif)