Караш си колата и когато най-малко очакваш изпушва отпред почва да мига лампата на маслото ако е над 2000об/мин и зумера писва. Съответно се изправяш на спирачките слизаш отваряш капака и там всичко е в масло


Ето и решението на този VW Феномен както му казвам аз защото това се дължи на недомислица от страна на някой "мозък"
Пациентът:

МК2 1.3i NZ Digijet
Диагнозата:



Повръща масло през гарнитурата на капака на клапаните и щеката на маслото

Решението:

Сваля се този маркуч м-у дебитомера и смукателя на дроселната клапа. Има всичко на всичко 3 скоби да се развият (при моното няма датчик на маркуча)


Продължаваме надолу трябва да се стигне до отдушника.

Развиваме и маркучето на капака на клапаните

Или това буре замръзва или белажията под него при мен беше вторият


Бурето се държи на един 8мм болт ( за ключ 13 ) и маркуча под него като трябва да де развие скобата от към отдушника на картерните газове




Ето тук се вкарва маркуча това е зад мотора
Това е въпросният отдушник на картерните газове на малките блокове

Всичкото масло което се вижда е двигателно долях 2л


Следващите снимки са със лошо качество за което се извинявам но се вижда как блести леда





Буцата лед беше във този маркуч
Извадих лед за едно уиски от вътре


Той влиза от едната страна в отдушника на картера а от другата в бурето а тънкото маркучле е за капака на клапаните

Монтаж по обратният ред
Необходими инструменти: гедоре(малко)
от него се ползват камъни 6,7,10 и 13
6 и 7 за скобите
10 за 3-те болта на капака на клапаните
13 за стойката на бурето
Това е не слушайте разни разбиратели които ви карат да правите основен ремонт за нищо. Двигателя хвърля маслото зашото се образува налягане в картера и тъй като отдушника е запушен. А налягането трябва да излезе от някъде. И избива през щеката и гарнитурата на капака на клапаните

п.п. СМЕНЕТЕ и гарнитурата на капака на клапаните смених я но не съм снимал понеже навън е -6 и гледах да оправя голфа че бях само по една рубашка
