Работа по купето - молба за съвети, материали, техники

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
inoi
Мнения: 493
Регистриран на: Пон 14 юни 2004 8:03
Автомобил: VW Golf III
Двигател: AFT 1996
Местоположение: София
Контакти:

Работа по купето - молба за съвети, материали, техники

Мнениеот inoi » Сря 06 апр 2011 15:22


Промених малко плана на работата по колата.
Ще започна от най-трудната част - работа под колата без подемник :077: .
Става въпрос за възстановяване на покритието на дъното.
Към момента почти всичко е свалено.
При първоначалния оглед открих някои проблемни места, които с оглед на възрастта на колата според мен са нормални, но love.vw
Така, че трябва да го направя.

Говорим за следното:
- преди почистване проблемните места изглеждат така:
Изображение

- след отстранявяне на покритието до здраво се открива тази гледка.
Изображение

И какви всъщност са ми въпросите:
- стъпка 1 "почистване" - с ръчна телена четка или с четка на бормашина или флекс според мен не се изчиства добре. Другия вариант за който се сещам е флекс със диск за шлайф, но дали не е опасно да не се прекали. А и на някои места достъпа ще е труден. Въпрос: какъв е най-ефикасния начин?

- стъпка 2 "нанасяне на защитно покритие" - според мена стъпките трябва да са следните:
1/ръждопреобразувател - има ли значение какъв ще се използва
2/някакъв грунд - какъв е подходящ за тези места?
3/Нанасяне на ново защитно покритие на обработените места след отстраняване на всички тези места по дъното - освен "Боди" друго не познавам, но дали това е най доброто?
4/Цялостно боядисване на дъното - нещо което да наподобява оригиналното, но какво?


Това е старата част от темата, но все още актуална.


Меко казано съм лаик в сферата на бояджийста професия :roll:
Но пък имам желание :D
Реших да се пробвам с мястото, което не изисква идеално прави повърхности, а именно двигателния отсек.
Всичко ми е ясно до отстраняване на всичко под предния капак
От там натам се нуждая от съвети
Като начало искам да премахна някаква грапава изолация /като гума/ която е нанесена оригинално на някои места - около бомбетата на амортесьорите например.
С какво ще е най лесно и добре?
След това искам да запълня някои излишни отвори по коша - какви са възможностите - виждах някъде го правят със стъкломат и епоксидна смола, но незанам със времето дали няма да се напука кита, който трябва да се нанесе след смолата за заглаждане. Другия вариант за който се сещам е заваряване /или наваряване на малките отвори/.
Идва време за сваляне, до необходимото, на старата боя - какви шкурки да ползвам - грапавини и тип /водна май трябва да е?/.
Следва кита - какъв да бъде и той - ако може и марки да препоръчате.
Да кажем, че всичко това е направено - каква трябва да е основата за боята - на места ще съм стигнал и до метал т.е ще съм свалил оригиналното антикорозионно покритие. Преди основата за боята нанася ли се шприц кит /мисля, че трябва да е така/ или отгоре :roll:

Като стигна до боядисване ще продължа с въпросите.

Ще има снимки и описание на процесите.

Като цяло мисля, че ще са полезни тези съвети и за други колеги.

Колата е Джета 90г.

Благодаря на всички отзовали се.

Последна промяна от inoi на Вто 01 ное 2011 22:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
karrlito
Мнения: 86
Регистриран на: Съб 01 май 2010 22:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Боядисване на двигателния отсек - съвети, материали, техники

Мнениеот karrlito » Чет 07 апр 2011 17:31


Основа за под боята е шприц кита. Върху голия метал може шприц кит направо и после боя. За шкурките първо ползваш по едра и после по ситна (водна) зависи колко искаш да е гладко. Важно е боята да се матира преди боя или кит. За по големи (дълбоки) места за заглаждане с кит се ползва полиестерен кит мисля че се казва а за по малки места фин кит. За дупките е най хубаво да се заварят ако толкова искаш да ги няма, а другия вариант е с кит да се измажат хубаво. Старата грапава изолация както я наричаш може да я изстържеш с нож например.

Последна промяна от karrlito на Чет 07 апр 2011 21:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Боядисване на двигателния отсек - съвети, материали, техники

Мнениеот Ivan4u » Чет 07 апр 2011 19:50


Купи си сух лед - това е възможно най-интелигентния и безпроблемен метод за махане на тези изолации . Ако се отлепя лесно няма смисъл , но ако е залепнала и не иска да напуска коша или нямаш много средства - рапидни ножовки , флексове , телени четки , ритници ... Пълни с кит всички големи дупки и ти гарантирам 2-3 седмици след като пуснеш мотора и почнеш да караш , ще се напука като на дърт негър петите mhihi Изчуквай или заваряй колкото е възможно повече /по принцип , не само за коша / . Колкото по-малко кит /какъвто и да е/ , толкова по-добре . Шкурки - не падай под 100-150 и не скачай над 800-1000 водна /по-добра адхезия / . Грунд -> 'Вюрт' имат много добър цинков спрей - запечатва много добре и при правилна предварителна обработка след нанасянето не позволява на метала да ръждясва .Много е подходящ за моментално запечатване - заваряш , режеш ,кърпиш нещо , и веднага пръскаш - държи на много висока температура /и колектори съм пръскал с него няма проблем / и не 'пуска' нова ръжда . Едно спрейче е около 20-тина лева , но е качествено . Ръждопреобразувател - от 60 стотинки за 300 грама до 80 лева за литър . Преобразувателя на Вюрт също силно ти го препоръчвам , но цената е доста сериозна - около 80-90 лева/литър . В някои градове се продава наливно - преливат ти от голямата разфасофка ,просто не продават малки разфасофки ... , но като спомен имам само Русе . За шприц кита колегата ти обясни . За пръскането /боядисването/ не мога да ти помогна , нека някой колега бояджия да даде акъл :beer

P.S.Забравих - не прави моята , а предполагам и на доста хора , грешката да купиш евтин кит /пример - Боди Универсален - едвам се трие и много лесно се напуква /



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта