Вапрос за термотроник!!!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Вапрос за термотроник!!!
Колеги кажете ми моля ви може ли да си сложа сам термотроник или нещо от сорта ас съм само с духалка 'сиреч парно'' искам да си имам такова нещо да ми подаржа топлото рез зимата!!!
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Вапрос за термотроник!!!
Може но е доста скъпо
- analplanet
- Мнения: 264
- Регистриран на: Сря 16 мар 2011 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Левски
Re: Вапрос за термотроник!!!
е за някав винтилатор доста скъпо!!!
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Вапрос за термотроник!!!
Едно термореле, което да управлява вентилатора би ти свършило работа.
Обърни внимание на правилното изписване на думите!
Обърни внимание на правилното изписване на думите!
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вапрос за термотроник!!!
Термотроник как засукано звучи
лошото е обаче че само с терморегулатор на вентилатора няма да стане,понеже като се стопли купето и даже да изключиш вентилатора пак е прекалено топло и се налага да се намаля и от врътката за топло/студено.Иначе може да се направи само вента да се управлява пък като стане прекалено топло да се намаля ръчно още,но както и в другата тема за тоя термотроник
основния проблем е къде да бъде датчика за терморелето.


- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Вапрос за термотроник!!!
Някой знае ли въобще какво представлява термотроникът като го коментирате?
Термо троникът има датчик на входа т.е. преди вентилатора за да знае температурата на входящият въздух, мотор позиционер за клапата за топло и студено,датчик за температурата във купето със вентилаторче (като при климатроник)
Те така изглежда на заден план

Има си мини компче зад врътката за топло студено
Термо троникът има датчик на входа т.е. преди вентилатора за да знае температурата на входящият въздух, мотор позиционер за клапата за топло и студено,датчик за температурата във купето със вентилаторче (като при климатроник)
Те така изглежда на заден план
Има си мини компче зад врътката за топло студено

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Вапрос за термотроник!!!
на кола с оригинален климатик съм добавил термотроник и работи много добре при това.
не е нещо сложно да се монтира термотроник на кола която го няма.
колегата преди мен е обяснил каква е идеята на работа и усройството.
ако някой има смислен въпрос, ще му отговоря разбира се.
не е нещо сложно да се монтира термотроник на кола която го няма.
колегата преди мен е обяснил каква е идеята на работа и усройството.
ако някой има смислен въпрос, ще му отговоря разбира се.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вапрос за термотроник!!!
Ама чакайте малко това работи само на коли с климатик които си имат съответните клапи и управления на същите.Вече ако има чалъм да се смени целия панел с врътките и тая чудесия отзад и да заработи plug&play ще е чудно. 

- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Вапрос за термотроник!!!
fox_vt написа:Ама чакайте малко това работи само на коли с климатик които си имат съответните клапи и управления на същите.
чакам малко, но трябва да разочаровам, нещата въобще не са така както си мислиш.
колите с термотроник нямат климатик. просто клапата за топло и студено не се управлява от жило, а от електромотор, а как се управлява този електромотор-к олегата знай... Петко си е направил труда да го обясни подробно, не виждам какво в случая мога да добавя, освен да го повторя.
в случая няма преработки по тялото с клапите, само добавяне на въпросното електормоторче. Както и блока за управление дето е на врътките и двата датчкика. За да бачка съвместно с климатик, датчика за външната Т не ми е пред вентилатора, а след двата радиатора(за парното и климатичния), непосредствено преди клапата за топъл/студен въздух.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вапрос за термотроник!!!
Еее това мойто беше по скоро предположение
та доколкото съм разбрал ми трябва само модула който се монтира над механизма на клапите(как кой да ти обади той си знай)и се зацепва към зъбното колело на клапата за топло и студено.Като при това докато работи моторчето се мърда и самата врътка отпред за естетически вид явно
но идеята ми беше как аджеба да го намеря тоя модул и външно като се гледат врътките как да се разбере че го има.


- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Вапрос за термотроник!!!
не не...
управлението е монтирано на самия панел със врътките. На снимката на задната страна на панела е показан въпросния блок за управление. Тази дето е за топло/студено няма обаче жила, а представлява примерно някакъв потенциометър(блока за управление на съм го отварял незнам как е реализирано технически, но не е и важно, ясен ми е принципа на работа). Блока за управлние, въз основа на зададените градуси(панела на врътките е разграфен в градуси иси задаваш колкото искаш), на Т на въздуха в купето(единия датчик) и на Т на външния въздух(другия Тдатчик) подава определено напрежение към елмоторчето на клапата за топло/студено и по този начин управлява самата клапа, съответно и температура.
Има го на по-луксозните изпълнения на колите(от по-старото поколение разбира се) предимно за по-северните страни дето климатик не слагат и е един вид лек ъбгрейт на обикновено парно- автоматично регулира Т в купето. Ясно е че това бачка само в режим на отопление, в жега няма как да ти направи студено.
управлението е монтирано на самия панел със врътките. На снимката на задната страна на панела е показан въпросния блок за управление. Тази дето е за топло/студено няма обаче жила, а представлява примерно някакъв потенциометър(блока за управление на съм го отварял незнам как е реализирано технически, но не е и важно, ясен ми е принципа на работа). Блока за управлние, въз основа на зададените градуси(панела на врътките е разграфен в градуси иси задаваш колкото искаш), на Т на въздуха в купето(единия датчик) и на Т на външния въздух(другия Тдатчик) подава определено напрежение към елмоторчето на клапата за топло/студено и по този начин управлява самата клапа, съответно и температура.
Има го на по-луксозните изпълнения на колите(от по-старото поколение разбира се) предимно за по-северните страни дето климатик не слагат и е един вид лек ъбгрейт на обикновено парно- автоматично регулира Т в купето. Ясно е че това бачка само в режим на отопление, в жега няма как да ти направи студено.
- zdravko555
- Мнения: 642
- Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Видин
Re: Вапрос за термотроник!!!
термотроник да си направиш е наистина трудно и скъпо би излязло, но може да си направиш нещо тип направи
си сам, както аз направих http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=231452
си сам, както аз направих http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=231452
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Вапрос за термотроник!!!
излиза скъпо да направиш термотроник ли
не ми се мисли ако решиш да си монтираш климатик или ел джамове примерно какво ще правиш, голямо проектиране и изработка ще падне
е защо да го правиш, като серийно се вгражда- просто вземаш такъв от кола дето го има и си готов?
и зависи от продавача, но смятам че целия термотроник едва ли ще се върже на повече от 50-60лв втора ръка
погледнах това което си направил, не смятам въобще че идеята е добра. регулировката на Т трябва да се извършва с клапата топло/студено, а не с това на каква степен духа вентилатора
въобще се изумявам от странните решения(да не ползвам по-груба дума) които намирате за осъществяване на дадена идея.
и с климатик, термотроника работи толкова прецизно колкото и без климатик.



не ми се мисли ако решиш да си монтираш климатик или ел джамове примерно какво ще правиш, голямо проектиране и изработка ще падне

е защо да го правиш, като серийно се вгражда- просто вземаш такъв от кола дето го има и си готов?
и зависи от продавача, но смятам че целия термотроник едва ли ще се върже на повече от 50-60лв втора ръка
погледнах това което си направил, не смятам въобще че идеята е добра. регулировката на Т трябва да се извършва с клапата топло/студено, а не с това на каква степен духа вентилатора

въобще се изумявам от странните решения(да не ползвам по-груба дума) които намирате за осъществяване на дадена идея.
и с климатик, термотроника работи толкова прецизно колкото и без климатик.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Вапрос за термотроник!!!
Мдам щом такава била работата принципно няма да е проблем да се намери модула но ще е проблем да се монтира мотор позиционера (стъпковото моторче казано на по прост език)на клапата за топло и студено която е някъде дет не огрява слънцето нейде из таблото.А като се знае колко е интересно да се смъкне цялото табло такова нещо би могло да се направи при смяна на радиаторчето на парното например.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Вапрос за термотроник!!!
Колега във голяма грешка си може да се монтира мотор позиционера на място ама е малко голям
. И все пак е възможно за целта се маха барчето, и въздуховоът за обдухване във краката. Като ги няма се открива достатъчно място за работа а отворите за винтовете за закрепване на мотор позиционера са предварително заработени
На моя пасат имах проблем със мотор позиционер на климатроника за 10мин беше свален,подменен и монтиран обратно. На 15-тата минута колата беше на пистата 



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта