

Вярно си е!
Преди няколко седмици си сменях водната помпа на 2Е-то, защото почна да прокапва.
Тогава видях, че е леко омаслено и покрай семеринга на паразитния вал, дето ми върти делкото и маслената помпа и си викам 'Ми що да не го сменя?!'
Е, па смених го! Ама докато го сменях, взех, че измъкнах леко вала и при вкарването явно не уцелих точната посока - задрах вътрешната втулка, на който лагерува този вал

Тази втулка е двуслойна - външна стоманена гривна и вътрешна от 'бабит'. Това е много мека сплав, на основата на олово.
Тааа... бях бутнал бабита



За съжаление този лагер се третира от маслената магистрала наравно с основните лагери на коляновия вал и хлабината, която се получчи (около 0.8мм е дебел слоя бабит) ми подсигури едно стабилно налягане от 0 бара на маслото!!!

И така - картера долу!

Видях парчето - взех да се чудя нов мотор или ремонт.
Смънах главата...
Амиии... на мотор, който със сигурност е минал 500к км да му седи фабричния хонинг

и да не можеш да си омазниш пръста, бъркайки в изпускателния колектор...

Е можеш ли да му откажеш на такова моторче ремонт, сега!?


От тук нататък няма снимки, защото седмица и половина бях до ушите в масло и нагар! Всичко трябва да се лъсне до огледален блясък, за да може после да се мерят хлабини, сгобки и т.н.
Разбира се - щом се смъква главата - шлайф си е задължителен! И на главата, и на блока им пуснах по една стружка

Та тук почвам да изброявам цени на частите вече:
От ПоршеБг:
На практика всички О-пръстени и гумени уплътнения - за термостат + капачката му, за конзолата на масления филтър и масления охладител, за картерната вентилация и т.н. Тук са включени и четерите гумени пръстена, уплътняващи дюзите към всмукателния колектор (4х16лв). В тази фактура е и капака за термостата

Трудно ми е да дам разбивка кое на каква цена е, защото артикулите са по VAG-номер описани.
От ТехКо:
Семеринг за валовете - 3х3.23
Гарнитура картер (гумено-метална) - 23.17
Гумички за клапани - 8х0.48
Страница блок към картер (води се семеринг) - 38.93
Гарнитура изпуск. колектор - 4х1.31
Гарнитура всмукателен колектор - 2.89
Гарнитура глава - 27.83
Гарнитура изпуск. колектор/сакс - 2.89
Изброените цени са без ДДС и с 'нам си колко отстъпка (май около 35%)
Обща сума (с ДДС) 137.37
Отделно след това и термостатче за 11.70лв
От ЕлитКар:
Аксиални шайби комплект (аксиални лагери на колянов вал) - 10.01
Биелни лагери - 29.29
Изпускателни клапани - 4х15.8
Всмукателни клапани - 4х12.56
Лагер паразитен вал заден (гадния виновник за всичко!!!) - 10.9
Лагер паразитен вал преден - 11.18
Водачи за клапани - 8х4.14
На различни документи са - на който му се занимава - да сумира

Евро07:
Сегменти стандартни (82.50мм) - 4х28.84
Допълнителни услуги:
Шлайф глава+блок - 35
Водна проба глава, фрезоване на клапанови легла 55лв
Отделно идва една гарнитура (гумено-метална) за капака на клапаните за 15.10лв, 5-6 скобички за още 6-7лв и 3л антифриз за 21лв.
Или общо за части и външни услуги се обрулих с едни 710,42лв!
Огромни благодарности към vaskoto1 (за кооой ли пореден път!




Та така - това са разходите по пълен ребилд на 2Е, ако не сменяте бутала и валове.
Надявам се отчета да е полезен на хора, които се чудят какво да правят.
Да предупредя, че всички цени са с отстъпки, взети от един приятел със сервиз. За 'краен клиент' предполагам, че цените ще са едно 10-15% нагоре!

А, да!
И пишете 2-седмична надница в минус


Вярно, че някой по-сръчен от мен ще спести някой и друг ден, ама за по-малко от седмица едва ли ще стане
