Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19696
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот radotom » Пон 14 ное 2011 11:37


Те хората са казали, че кой каквото си направи - никой друг не може да им го причини :lol: :lol:
Вярно си е!
Преди няколко седмици си сменях водната помпа на 2Е-то, защото почна да прокапва.
Тогава видях, че е леко омаслено и покрай семеринга на паразитния вал, дето ми върти делкото и маслената помпа и си викам 'Ми що да не го сменя?!'
Е, па смених го! Ама докато го сменях, взех, че измъкнах леко вала и при вкарването явно не уцелих точната посока - задрах вътрешната втулка, на който лагерува този вал :(
Тази втулка е двуслойна - външна стоманена гривна и вътрешна от 'бабит'. Това е много мека сплав, на основата на олово.
Тааа... бях бутнал бабита :(
Изображение
Изображение
За съжаление този лагер се третира от маслената магистрала наравно с основните лагери на коляновия вал и хлабината, която се получчи (около 0.8мм е дебел слоя бабит) ми подсигури едно стабилно налягане от 0 бара на маслото!!! :shock

И така - картера долу! :lol:
Видях парчето - взех да се чудя нов мотор или ремонт.
Смънах главата...
Амиии... на мотор, който със сигурност е минал 500к км да му седи фабричния хонинг
Изображение
и да не можеш да си омазниш пръста, бъркайки в изпускателния колектор...
Изображение
Е можеш ли да му откажеш на такова моторче ремонт, сега!? :lol: :lol:

От тук нататък няма снимки, защото седмица и половина бях до ушите в масло и нагар! Всичко трябва да се лъсне до огледален блясък, за да може после да се мерят хлабини, сгобки и т.н.
Разбира се - щом се смъква главата - шлайф си е задължителен! И на главата, и на блока им пуснах по една стружка ;) Главата падна с 0.11мм, а блока с 0.08мм

Та тук почвам да изброявам цени на частите вече:

От ПоршеБг:
На практика всички О-пръстени и гумени уплътнения - за термостат + капачката му, за конзолата на масления филтър и масления охладител, за картерната вентилация и т.н. Тук са включени и четерите гумени пръстена, уплътняващи дюзите към всмукателния колектор (4х16лв). В тази фактура е и капака за термостата ;) Общата сума е 150.83лв.
Трудно ми е да дам разбивка кое на каква цена е, защото артикулите са по VAG-номер описани.

От ТехКо:
Семеринг за валовете - 3х3.23
Гарнитура картер (гумено-метална) - 23.17
Гумички за клапани - 8х0.48
Страница блок към картер (води се семеринг) - 38.93
Гарнитура изпуск. колектор - 4х1.31
Гарнитура всмукателен колектор - 2.89
Гарнитура глава - 27.83
Гарнитура изпуск. колектор/сакс - 2.89

Изброените цени са без ДДС и с 'нам си колко отстъпка (май около 35%)
Обща сума (с ДДС) 137.37
Отделно след това и термостатче за 11.70лв

От ЕлитКар:
Аксиални шайби комплект (аксиални лагери на колянов вал) - 10.01
Биелни лагери - 29.29
Изпускателни клапани - 4х15.8
Всмукателни клапани - 4х12.56
Лагер паразитен вал заден (гадния виновник за всичко!!!) - 10.9
Лагер паразитен вал преден - 11.18
Водачи за клапани - 8х4.14

На различни документи са - на който му се занимава - да сумира :lol:


Евро07:
Сегменти стандартни (82.50мм) - 4х28.84

Допълнителни услуги:
Шлайф глава+блок - 35
Водна проба глава, фрезоване на клапанови легла 55лв

Отделно идва една гарнитура (гумено-метална) за капака на клапаните за 15.10лв, 5-6 скобички за още 6-7лв и 3л антифриз за 21лв.

Или общо за части и външни услуги се обрулих с едни 710,42лв!

Огромни благодарности към vaskoto1 (за кооой ли пореден път! :bowdown :bowdown ) за прекрасния подарък - 4 биели за 2Е, тъй като аз успях да скъсам един от болтовете и да разтегна друг на моите :lol: , както и на naskogolf, който ми достави споменатите биелки едва ли не в хола, пред телевизора mhihi

Та така - това са разходите по пълен ребилд на 2Е, ако не сменяте бутала и валове.
Надявам се отчета да е полезен на хора, които се чудят какво да правят.
Да предупредя, че всички цени са с отстъпки, взети от един приятел със сервиз. За 'краен клиент' предполагам, че цените ще са едно 10-15% нагоре! :?

А, да!
И пишете 2-седмична надница в минус mhihi mhihi
Вярно, че някой по-сръчен от мен ще спести някой и друг ден, ама за по-малко от седмица едва ли ще стане ;)




Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот genov1 » Пон 14 ное 2011 21:39


Браво колега, честито. Сигурно сега мотора е пушка. Ти каза че си шлайфал и блока, значи си свалял и двигателя, задължително ли трябва да се пристъргва и блока. А в какво се изразява тази водна проба на главата? Твоите цилиндри като гледам не са надрани много, значи не си ги стъргал и си се разминал с купуването на нови бутала. А за RP мотора знаеш ли дали може да се стържат цилиндрите ако са надрани, щото съм чувал не можело. И ти водачите на клапаните сам ли си ги избива. В смисъм сваляш старите водачи слагаш новите, вкарваш новите клапани и караш главата на шлайф и там също фрезоват леглата на клапаните да ги напаснат. Сори ако съм казал някаква глупост но все пак да попитам. А ти хидравличните повдигачи не си ги сменял, така ли? А, и сегментите можеш ли да си ги сложиш в домашни условия, не трябваше ли някаква специална скоба или клещи за тях? А защо две седмици, толкова ли бавно става. Оф, доста въпроси станаха май mhihi


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19696
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот radotom » Сря 16 ное 2011 11:57


Цилиндрите ми са напълно запазени. Не са шлайфани. Шлайфано е само челото на блока, отгоре.
Принципно - не е задължително - блока отдава много по-малко от главата, но е хубаво да се заравни и той.
За RP също видях, че се предлагат ремонтни бутала. Така, че няма как да не може да се шлайфат и вътрешно цилиндрите. Не биха се продавали бутала иначе.
Относно сегментите - достатъчна е една ламарина от по-голяма консерва :lol: :lol:
Целта е нещо да свие сегментите, така, че да могат да се плъзнат в цилиндрите. Веднъж влезнал сегмента - няма грижи!
А двете седмици - ами реално аз свалих главата още сутринта на втория ден. За монтажа на всичко след това пак ми трябваха 2 дни.
Цяллото останало време беше за перфектно почистване на всичко!!
След това за наново частично сглобяване, измервания с микрометър, свеки по каталози и поръчване на частите.
Но търкането си отнема седмица.
Перфектен пример за това са точно сегментите. В каналите им винаги има нагар. Няма как да се вкарат новите сегменти, ако преди това каналите не са перфектно почистени. Ама наистина перфектно!
Мъничко петънце да остане някъде - това значи, че или там ще блокира сегмента, или няма да влезне и при опита да се вкара буталото в цилиндъра сегмента ще се счупи.
Измерванията се правят с микрометър - обикновен шублер не дава необходимата точност, защото става дума за стотни от мм. Пример - най-износеното при мен се оказаха биелните шийки на коляновия вал. По каталог допустимата хлабина е от 0.03 до 0.08мм. При мен се получиха на 0.06мм
Шлайфа на главата се извършва когато всичко по нея е свалено - без клапани, без гумички и водачи.
След това се набиват новите водачи, но внимателно, с дорник, защото те работят и чрез периферията си. Припасват се клапаните с шлайф-паста и се проверява. Най-лесно е като се затворят и се сложат всики неща (без повдигачите и вала) да се обърне главата с челото нагоре и да се налее в камерите нафта. Ако не пропуснат клапаните - няма нужда да барате повече леглата ;)

А повигачите сега не ги сменях, защото съм ги сменял преди около 30-40к км. Само ги измих ;)

Забравих 'водната проба' - главата (или блока - зависи какво ще се пробва) се слага на машина, която създава определено налягане (не зная колко е). С вендузки се притиска тя към тестваните отвори и се вдига налягането. Следят за спуквания по това налягане - наблюдава се по манометри. Ако не пада налягането - значи няма спуквания.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот genov1 » Сря 16 ное 2011 12:50


Благодаря ти колега за изчерпателния отговор. Е щом за RP-то има бутала явно и той може да се стърже. А освен лагерите по коляновия вал може ли да се износи и самия вал. Аз за това съм се заканил ако почвам да правя подобно нещо първо да си взема микрометър. Значи за сегментите, слага се сегмента на буталото, вземаш една цилиндрична ламарина, от консерва примерно, режеш я свиваш сегмента и натикваш буталото в цилиндъра, правилно ли съм разбрал? А, и освен болтовете на главата друго стяга ли се с динамометричен ключ, примерно лагерите по коляновия вал. Аз съм чувал че е хубаво да се сменят и буталата понеже стария сегмент като се е въртял в буталото го е поизносил малко и после като се сложи новия няма да уплътнява добре, има ли нещо такова. Ти твоите мотовилки за какво си ги сменял


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот L&R » Сря 16 ное 2011 13:08


Изображение

здрави блокове, много здрави


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19696
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот radotom » Сря 16 ное 2011 21:25


L&R написа:здрави блокове, много здрави

Добре, че когато си сменях сегментите на дизелечето не знаех, че има такъв форум и не съм пускал снимки :lol:
Да видиш здрав, много здрав 1-милиметров ръб в цилиндрите! mhihi
От 12 сегмента работеха само 2 - II на трети цилиндр и масления на четвърти! :eyecrazy
Чистене на каналите, нови сегменти и муш буталата вътре! Даже и лагери не сменях тогава mhihi
И вървеше! :shock
genov1 написа:А освен лагерите по коляновия вал може ли
да се износи и самия вал.
... друго стяга ли се с динамометричен ключ,
Ти твоите мотовилки за какво си ги сменял

Двата по-важни пункта ;)
Да, точно шийките на вала са се износили при мен. Лагерите на практика не бяха мръднали за около 150 000 км, когато бях правил предния ремонт.
На практика всичко се стяга с динамометричен ключ!
Смених не биелите, а болтовете им. По-точно 2 болта. Единия го скъсах, а другия го разтегнах, мъчейки се да ги затегна (на практика) без динамометричен ключ.
Пиша 'на практика', защото аз стягах с динмометричен, ама поради погрешно разчитане на данните в АутоДата-та ги стягах с усилие 63N.m. Това е усилието на шпилките в блока на основните лагери.
По-късно установих, че е трябвало биелните болтове да се стягат с 30N.m. + 90* :dontknow:
На практика всичко се стяга с определен момент.
Например капака на клапаните се стяга с 10Нм, зъбното колело на разпределителния - с 80Нм, болтовете на картера - с 20Нм и така...


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот plamen000000 » Пет 25 ное 2011 22:37


Радо, браво, евалата темата ти е много полезна и ще послужи на сума народ.А колкото до паско най-малко трябва да му се ядосваш защото минимално 500 000 км няма се сетиш за основен, а защо не и 1 000 000км, което ти го желая най-чистосърдечно.


Потребителски аватар
spartak
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 28 юли 2008 13:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот spartak » Пет 25 ное 2011 23:14


Да си го караш безпроблемно още милиони километри


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот bobocamaro » Пет 25 ное 2011 23:26


spartak написа:Да си го караш безпроблемно още милиони километри

Ами ако пак стои хонинга? :D
Браво Радо, със здраве да те радва машината.
Много полезна тема :beer


Потребителски аватар
fly_free
Мнения: 479
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
Автомобил: т5
Двигател: вrr
Местоположение: София
Контакти:

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот fly_free » Нед 27 ное 2011 5:13


От Еврото сегменти -забрави за качество. Някъде на много километри на изток са правени и колко ли ще те изкарат.Само си се набутал за труда.


А вече продават и уред за почистване на каналите на буталата.
Прикачени файлове
Tools_pic (1)-2-1.jpg


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19696
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот radotom » Пон 28 ное 2011 8:44


fly_free написа:А вече продават и уред за почистване на каналите на буталата.

Може, ама аз си нямам :dontknow:
За това пък в събота направих друго:
Изображение
:dance: От ляво е налягането, отдясно - температурката на масълцето ;)
На празен ход.
Скоро ще има и светодиоден Ламбда-контрол, а след това и някакво табълце, че да седи прилично :?


Потребителски аватар
fly_free
Мнения: 479
Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
Автомобил: т5
Двигател: вrr
Местоположение: София
Контакти:

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот fly_free » Пон 28 ное 2011 9:26


Как да ти пратя инфо къде ги продават,като не мога с лично.А този уред ,който си сложил е много ценени много ме кефи.Колко мах налягане ти е давал двигателя,макар че налягането на двигателя е критерии за състоянието на коляно мотовилковите лагери и вала.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот vaskoto1 » Пон 28 ное 2011 10:07


fly_free написа:От Еврото сегменти -забрави за качество. Някъде на много километри на изток са правени и колко ли ще те изкарат.Само си се набутал за труда.



само да вметна-колега, ти колко мотора караш с части от еврото? аз-2. даже, чакай-3 мотора мои са правени с тия части и единия го кара друг човек (и хич не го жали... mhihi ) вече бая километърчета.
така че-не съм адвокат на еврото, ма айде да не говориме глупости, без да сме със собствен опит, м? :applause:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19696
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот radotom » Пон 28 ное 2011 11:25


То за ЕВРО-то... като се сетя, че големите за ОМ-части в България са само 3 - Евро07, Ауто+/Хелп и ЕлитКар - май нямам кой знае какъв избор :lol:
Не, че и други не внасят, но те са най-големите.
А и в дадения момент в Пловдив нямаше другаде налични - ежедневка ми е! Зор ми беше да я пускам на пътя :lol:

Относно наляганията - сутринта, като запалих, температурата беше -3*С на маслото, а налягането на празен ход 5.3 бара. Но с покачване на температурата бързо започна да спада.
При показаните 98* налягането на празен ход беше 0.9-1 бар
За момента нямам много наблюдение - монтирани са тази събота, нищо, че са купени лятото на '98 година! :banghead:
Мързела е велика сила, да знаете! :lol:


azrod
Мнения: 1178
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 22:42
Автомобил: Passat B3 Variant
Двигател: 1.8mi AAM 1993
Местоположение: Асеновград/ Пловдив
Контакти:

Re: Направи си сам... беля! Или ремонт на 2Е - цени

Мнениеот azrod » Пон 28 ное 2011 11:26


radotom написа:
fly_free написа:А вече продават и уред за почистване на каналите на буталата.

Може, ама аз си нямам :dontknow:
За това пък в събота направих друго:
IMG404.jpg


:dance: От ляво е налягането, отдясно - температурката на масълцето ;)
Това при 2 500 оборота, след 27км преход по магистрала (с 90км/ч) днес, при 3*С температура на въздуха ;)
Скоро ще има и светодиоден Ламбда-контрол, а след това и някакво табълце, че да седи прилично :?


Ех това Комеко бе :)))))
А аз се чудех къде изчезна последно време от сбирките mhihi (то на последната и мен ме нямаше, че синузита ми каза не на студеното)
Айде като се видим ще чуем работата ти и ще я оценим :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта