Здравейте.Взех си тяло със свещи за антифриз.От Г4 е,но изглежда 1:1 като на 2ката.Та предстой да се монтира.Питането ми е как да го направя да работи.Имам следната идея:
3бр релета по 40А(отделни за всяка една свещ),с по 1 бушон 30А.Сигнал мисля да взема от червеният датчик на тройника на главата(замасява до 60градуса и след 60 прекъсва сигнала).Отделно цялата схема мисля да има цк ключе за вкл/изкл за зимата/лятото.За кабел...мисля нещо от сорта на 2-3кв като гледам оригиналните колко са дебели.
Някаква друга идея?



Схема за подгревни свещи?
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема за подгревни свещи?
Това, че ще използваш няколко малки вместо едно голямо реле е много добра идея. Желателно е кабелите да са поне 4мм2 (2 или 3 квадрата кабели май няма има 2,5мм2). Не забравяй да сложиш и едно малко бушонче (3А) за бобинките на релетата.
Ти май вече всичко си го намислил как да стане и питаш само за всеки случай да не си пропуснал нещо.
А намислил ли си откъде ще вземеш захранване за да са изключени свещите докато върти стартера, аз бих сложил едно реле с бобинка паралелно свързана на стартера за да се прекъсва захранването на другите релета.
А този датчик на тройника за какво служи (предполагам, че е за подгрев на карбуратора), възможно ли е новия кабел да повлияе на другата верига, може би трябва да сложиш един диод за всеки случай.
Ти май вече всичко си го намислил как да стане и питаш само за всеки случай да не си пропуснал нещо.
А намислил ли си откъде ще вземеш захранване за да са изключени свещите докато върти стартера, аз бих сложил едно реле с бобинка паралелно свързана на стартера за да се прекъсва захранването на другите релета.
А този датчик на тройника за какво служи (предполагам, че е за подгрев на карбуратора), възможно ли е новия кабел да повлияе на другата верига, може би трябва да сложиш един диод за всеки случай.
- stefan4o
- Мнения: 19323
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
Тия свещи с какъв алтернатор мислиш да ги храниш? Със 70А няма ли да дойде нанагорно малко? Плюс това доколкото зная предпазителите са 15А, а не 30, както смяташ ти да го направиш. 60 градуса са прекалено много време за работа на тия свещи. Вземи "сигнал" от датчика, който ти изключва подгрева на колектора. Това само като съвет де, да не помислиш нещо, че наклон ти давам 

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема за подгревни свещи?
Студените свещи имат съпротивление около 0,5ома, като светнат стават по около 1 ом, натопени в антифриза обаче няма да светнат никога, така, че 30А бушон е идеален.
Алтернатора наистина няма големи шансове да поддържа 13,8В на празен ход и включени свещи и ако караш на къси разстояния може да не ти зарежда акумулатора.
Алтернатора наистина няма големи шансове да поддържа 13,8В на празен ход и включени свещи и ако караш на къси разстояния може да не ти зарежда акумулатора.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Схема за подгревни свещи?
Аз присадих подгрев на антифриза на пасата и ще си кажа моите виждания.
Всяка свещ я захранвам със 2,5квмм кабел а общият е 6квмм.
Ползвах оригиналният "контролер" за свещите който представлява две релета във общ корпус със вграден предпазител. Включвам ги със копче за сега по натам ще измисля начин да автоматизирам процеса. Като идеята ми е да работи по следният начин:
да работи само и единствено на запален двигател под 5* температура на околната среда, след изключване на другият подгрев (понеже колата ми е дизел) ,да работи до 50* температура на охладителната течност и да има и вариант за изключване.
п.п. генератора ми е 120А
Всяка свещ я захранвам със 2,5квмм кабел а общият е 6квмм.
Ползвах оригиналният "контролер" за свещите който представлява две релета във общ корпус със вграден предпазител. Включвам ги със копче за сега по натам ще измисля начин да автоматизирам процеса. Като идеята ми е да работи по следният начин:
да работи само и единствено на запален двигател под 5* температура на околната среда, след изключване на другият подгрев (понеже колата ми е дизел) ,да работи до 50* температура на охладителната течност и да има и вариант за изключване.
п.п. генератора ми е 120А
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
Така да обобщя.Датчика е за подгрева на колектора и работи до 60гр.Колата до 40-50гр държи обороти над 1200.Празният ми ход е 1000,но чак след 60 градуса става толкова.Преди това е по-висок.Значи ще действам
Плюса мисля да е след контакт и да се прекъсва при въртене(на принципа на фаровете)

- stefan4o
- Мнения: 19323
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
Бях останал с впечатлението, че датчикът за подгрева на колектора спира веригата към релето му на около 40 градуса, понеже при мен като достигне края на бялата зона вляво и тогава цъква релето. Или края на бялата зона е 60???? 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
Аз не говоря за този датчик.Имах предвид червеният на главата.По спомен пишеше 60 на него май.Забравих вече.
- stefan4o
- Мнения: 19323
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
Ти си с по-различни датчици. Но все пак и твоят подгрев би трябвало да изключва на подобна температура. При сравнително топъл мотор е безпредметно да работи
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
Съгласен съм.Еми освен другата седмица ще монтирам.Принципно от 3 свещи само 1 не работи и ще си закупя нова.Останалите ще ги оставя.Идея как да си направя сигнализация за изгоряла свещ...че иначе за да ги пробвам трябва да вадя антифриза 

- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Схема за подгревни свещи?
Проверката е елементарна особено при теб защото няма да ги свързваш паралелно, а ще са с отделни релета.
При изключен двигател, без да си на контакт вземаш парче кабел единия край го закачаш за плюса на акумулатора, а другия край го опираш на изводите на свещите, и на трите извода трябва да дава искри, ако извода на някоя свещ не дава искри значи е изгоряла.
Горното ме подсети, че трябва да измислиш друго място къде да вържеш захранването на свещите, ако свещите тръгват винаги когато дадеш на контакт е достатъчно веднъж да забравиш и да оставиш колата на контакт за няколко минути и после няма да можеш да запалиш защото свещите ще са изпразнили акумулатора.
До свещите трябва да стига ток не като дадеш на контакт, а само когато двигателя ти работи. Знайко май спомена нещо такова, но аз не се усетих. Може би и ти трябва да ги включваш ръчно със самозадържащо реле което да се включва с бутон всеки път когото дадеш на контакт. Така ще е по-трудно да забравиш подгрева при неработещ двигател.
Не бързай да си купуваш трета свещ, монтирай го така и виж как ще се представи алтернатора с две свещи и тогава мисли за трета.
При изключен двигател, без да си на контакт вземаш парче кабел единия край го закачаш за плюса на акумулатора, а другия край го опираш на изводите на свещите, и на трите извода трябва да дава искри, ако извода на някоя свещ не дава искри значи е изгоряла.
Горното ме подсети, че трябва да измислиш друго място къде да вържеш захранването на свещите, ако свещите тръгват винаги когато дадеш на контакт е достатъчно веднъж да забравиш и да оставиш колата на контакт за няколко минути и после няма да можеш да запалиш защото свещите ще са изпразнили акумулатора.
До свещите трябва да стига ток не като дадеш на контакт, а само когато двигателя ти работи. Знайко май спомена нещо такова, но аз не се усетих. Може би и ти трябва да ги включваш ръчно със самозадържащо реле което да се включва с бутон всеки път когото дадеш на контакт. Така ще е по-трудно да забравиш подгрева при неработещ двигател.
Не бързай да си купуваш трета свещ, монтирай го така и виж как ще се представи алтернатора с две свещи и тогава мисли за трета.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
mupk0 написа:Така да обобщя.Датчика е за подгрева на колектора и работи до 60гр.Колата до 40-50гр държи обороти над 1200.Празният ми ход е 1000,но чак след 60 градуса става толкова.Преди това е по-висок.Значи ще действамПлюса мисля да е след контакт и да се прекъсва при въртене(на принципа на фаровете)
ако бях на твое масто щях да взема плюса от тънкия кабел на алтернатора

- ABSOLUT
- Мнения: 4434
- Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
- Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
- Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
Има огромна тема по въпроса в Направи си сам, който между впрочем е правилния раздел за такава тема. 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Схема за подгревни свещи?
ABSOLUT написа:Има огромна тема по въпроса в Направи си сам, който между впрочем е правилния раздел за такава тема.
Тази тема ако не се лъжа спореха с колегата с VR6-тиците,че не е рентабилно да имаш свещи ала бала.Значи освен да остана с 2 свещи както казвате.Хем нма да се набутам за експеримента с парици



- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Схема за подгревни свещи?
Аз съм сложил едно реле 70А.и бушон40А.за три свещи.Релето се пуска от генератора и спира от червения датчик 60гр. в отделен тройник поради липса на такъв+контролна лампа!Сложих на друг автомобил 4 свещи на генератор 70А.и тока падаше точно с 2 волта!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта