Схема за подгревни свещи?

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Схема за подгревни свещи?

Мнениеот mupk0 » Чет 01 дек 2011 19:27


Здравейте.Взех си тяло със свещи за антифриз.От Г4 е,но изглежда 1:1 като на 2ката.Та предстой да се монтира.Питането ми е как да го направя да работи.Имам следната идея:

3бр релета по 40А(отделни за всяка една свещ),с по 1 бушон 30А.Сигнал мисля да взема от червеният датчик на тройника на главата(замасява до 60градуса и след 60 прекъсва сигнала).Отделно цялата схема мисля да има цк ключе за вкл/изкл за зимата/лятото.За кабел...мисля нещо от сорта на 2-3кв като гледам оригиналните колко са дебели.


Някаква друга идея?




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот ktamen » Чет 01 дек 2011 19:39


Това, че ще използваш няколко малки вместо едно голямо реле е много добра идея. Желателно е кабелите да са поне 4мм2 (2 или 3 квадрата кабели май няма има 2,5мм2). Не забравяй да сложиш и едно малко бушонче (3А) за бобинките на релетата.
Ти май вече всичко си го намислил как да стане и питаш само за всеки случай да не си пропуснал нещо.
А намислил ли си откъде ще вземеш захранване за да са изключени свещите докато върти стартера, аз бих сложил едно реле с бобинка паралелно свързана на стартера за да се прекъсва захранването на другите релета.
А този датчик на тройника за какво служи (предполагам, че е за подгрев на карбуратора), възможно ли е новия кабел да повлияе на другата верига, може би трябва да сложиш един диод за всеки случай.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19322
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот stefan4o » Чет 01 дек 2011 19:51


Тия свещи с какъв алтернатор мислиш да ги храниш? Със 70А няма ли да дойде нанагорно малко? Плюс това доколкото зная предпазителите са 15А, а не 30, както смяташ ти да го направиш. 60 градуса са прекалено много време за работа на тия свещи. Вземи "сигнал" от датчика, който ти изключва подгрева на колектора. Това само като съвет де, да не помислиш нещо, че наклон ти давам :lol:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот ktamen » Чет 01 дек 2011 20:21


Студените свещи имат съпротивление около 0,5ома, като светнат стават по около 1 ом, натопени в антифриза обаче няма да светнат никога, така, че 30А бушон е идеален.
Алтернатора наистина няма големи шансове да поддържа 13,8В на празен ход и включени свещи и ако караш на къси разстояния може да не ти зарежда акумулатора.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот znainainai » Чет 01 дек 2011 21:05


Аз присадих подгрев на антифриза на пасата и ще си кажа моите виждания.
Всяка свещ я захранвам със 2,5квмм кабел а общият е 6квмм.
Ползвах оригиналният "контролер" за свещите който представлява две релета във общ корпус със вграден предпазител. Включвам ги със копче за сега по натам ще измисля начин да автоматизирам процеса. Като идеята ми е да работи по следният начин:
да работи само и единствено на запален двигател под 5* температура на околната среда, след изключване на другият подгрев (понеже колата ми е дизел) ,да работи до 50* температура на охладителната течност и да има и вариант за изключване.

п.п. генератора ми е 120А


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот mupk0 » Чет 01 дек 2011 21:27


Така да обобщя.Датчика е за подгрева на колектора и работи до 60гр.Колата до 40-50гр държи обороти над 1200.Празният ми ход е 1000,но чак след 60 градуса става толкова.Преди това е по-висок.Значи ще действам :) Плюса мисля да е след контакт и да се прекъсва при въртене(на принципа на фаровете)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19322
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот stefan4o » Чет 01 дек 2011 21:34


Бях останал с впечатлението, че датчикът за подгрева на колектора спира веригата към релето му на около 40 градуса, понеже при мен като достигне края на бялата зона вляво и тогава цъква релето. Или края на бялата зона е 60???? :roll:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот mupk0 » Чет 01 дек 2011 21:56


Аз не говоря за този датчик.Имах предвид червеният на главата.По спомен пишеше 60 на него май.Забравих вече.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19322
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот stefan4o » Чет 01 дек 2011 22:00


Ти си с по-различни датчици. Но все пак и твоят подгрев би трябвало да изключва на подобна температура. При сравнително топъл мотор е безпредметно да работи


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот mupk0 » Чет 01 дек 2011 22:06


Съгласен съм.Еми освен другата седмица ще монтирам.Принципно от 3 свещи само 1 не работи и ще си закупя нова.Останалите ще ги оставя.Идея как да си направя сигнализация за изгоряла свещ...че иначе за да ги пробвам трябва да вадя антифриза :(


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот ktamen » Пет 02 дек 2011 0:40


Проверката е елементарна особено при теб защото няма да ги свързваш паралелно, а ще са с отделни релета.
При изключен двигател, без да си на контакт вземаш парче кабел единия край го закачаш за плюса на акумулатора, а другия край го опираш на изводите на свещите, и на трите извода трябва да дава искри, ако извода на някоя свещ не дава искри значи е изгоряла.
Горното ме подсети, че трябва да измислиш друго място къде да вържеш захранването на свещите, ако свещите тръгват винаги когато дадеш на контакт е достатъчно веднъж да забравиш и да оставиш колата на контакт за няколко минути и после няма да можеш да запалиш защото свещите ще са изпразнили акумулатора.
До свещите трябва да стига ток не като дадеш на контакт, а само когато двигателя ти работи. Знайко май спомена нещо такова, но аз не се усетих. Може би и ти трябва да ги включваш ръчно със самозадържащо реле което да се включва с бутон всеки път когото дадеш на контакт. Така ще е по-трудно да забравиш подгрева при неработещ двигател.
Не бързай да си купуваш трета свещ, монтирай го така и виж как ще се представи алтернатора с две свещи и тогава мисли за трета.


Потребителски аватар
passatfen
Мнения: 976
Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
Автомобил: Vw Golf Mk7
Двигател: CLHA++
Местоположение: Antwerpen
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот passatfen » Пет 02 дек 2011 0:54


mupk0 написа:Така да обобщя.Датчика е за подгрева на колектора и работи до 60гр.Колата до 40-50гр държи обороти над 1200.Празният ми ход е 1000,но чак след 60 градуса става толкова.Преди това е по-висок.Значи ще действам :) Плюса мисля да е след контакт и да се прекъсва при въртене(на принципа на фаровете)


ако бях на твое масто щях да взема плюса от тънкия кабел на алтернатора :wink:


Потребителски аватар
ABSOLUT
Мнения: 4434
Регистриран на: Пет 20 яну 2006 1:14
Автомобил: Passat B4+B7+Golf Mk1+Mk2 Country
Двигател: 1Z + CFGC + JB + 1P
Местоположение: София
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот ABSOLUT » Пет 02 дек 2011 9:33


Има огромна тема по въпроса в Направи си сам, който между впрочем е правилния раздел за такава тема. :)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот mupk0 » Пет 02 дек 2011 10:16


ABSOLUT написа:Има огромна тема по въпроса в Направи си сам, който между впрочем е правилния раздел за такава тема. :)

Тази тема ако не се лъжа спореха с колегата с VR6-тиците,че не е рентабилно да имаш свещи ала бала.Значи освен да остана с 2 свещи както казвате.Хем нма да се набутам за експеримента с парици :) Ще направя инсталация за 3 свещи,а ще свържа 2.Плюса за релетата мога да го свържа през тънкият кабел на алтернатора и на датчика на главата.Когато датчика на главата затвори релето плюс ще отида до другото реле,а когато се подаде ток от алтернатора,тогава ще се затвори и то и воала :) тоест има няма 5 релета :D


Потребителски аватар
kiro rachnata
Мнения: 558
Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
Автомобил: vw
Двигател: бензинов
Местоположение: в средата на България

Re: Схема за подгревни свещи?

Мнениеот kiro rachnata » Пет 02 дек 2011 10:41


Аз съм сложил едно реле 70А.и бушон40А.за три свещи.Релето се пуска от генератора и спира от червения датчик 60гр. в отделен тройник поради липса на такъв+контролна лампа!Сложих на друг автомобил 4 свещи на генератор 70А.и тока падаше точно с 2 волта!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта