


Подгряване на двигателя
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- nicom77
- Мнения: 52
- Регистриран на: Пет 31 дек 2010 0:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: panagiurishte
Подгряване на двигателя
Привет,някои дали не е опитвал да монтира някаква история,която да му даржи с някаква температура двигателя в гараж през зимните месеци? Защото забелязвам при запалване и потегляне при студен двигател разхода докато мине 30/40 градуса 18/20 на 100 и след това спада на 9,10 ... при един и същи начин на каране....Освен 4е се качващ и на сеундата парното ти работи.....Имам приятел които почерпи горчив опит с форд ескорд, сутрин имаше таимер в гаража които включваше духалка,поставена пред колата му...видя му се неефективно да работи 2киловата 40 минути за да вдигне няколко градуса и монтира в картера нагревател мисля от партигрил с термосонда и беше супер яко до момента в които сондата отказа и колата изгоря ... хахахах... та някои да е правил тоз експеримент или подобен в таз посока ??
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Подгряване на двигателя
да не се изкажа неподготвен , но съм чувал, че във Финландия имат някакви устройства по двигателите колите , които се вклчват в ел.мрежата и ти подгрява автомобила.
Другия вариант който си мисля , вероятно е по-добре да се загрее антифриза примерно до 40-50 градуса с някакъв нагревател, но как ще се направи така ,че да циркулира идея си нямам...
Това е само идея , не съм специалист все пак
намерих нещичко
http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=111266.30
Другия вариант който си мисля , вероятно е по-добре да се загрее антифриза примерно до 40-50 градуса с някакъв нагревател, но как ще се направи така ,че да циркулира идея си нямам...
Това е само идея , не съм специалист все пак

намерих нещичко

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=111266.30
- Marto_VN
- Мнения: 517
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Varna
Re: Подгряване на двигателя
Малко смешно
ама дали няма да стане с такъв нагревател, http://bg-pet.com/Fish/Equipment/heater.htm да загрееш антифриза само местенце да му се намери... някак си.
Така поне си сигурен , че няма да прегрее - 100%....
Само проблема ,ще е когато загрее антифриза до 90 градуса , но си мисля ,че може да се предотврати с някакъв "бай-пас" евентуално..

Така поне си сигурен , че няма да прегрее - 100%....
Само проблема ,ще е когато загрее антифриза до 90 градуса , но си мисля ,че може да се предотврати с някакъв "бай-пас" евентуално..
- mimo MS
- Мнения: 173
- Регистриран на: Нед 07 мар 2010 13:22
- Автомобил: Passat 1.9 131hp Passat 1.8 90hp
- Двигател: AVF 2002 RP 1991
- Местоположение: Перник-Горно Сахране
Re: Подгряване на двигателя
има коли с оригинални водни печки Вебасто с таймер 10мин и загрява водата до 70-80градуса
Re: Подгряване на двигателя
В тоя ред на мисли какво ще кажете за http://www.defa.com/en/html/automotive/ ... e_heater/#
тука намерих комплект, който включва подгряване на двигател, зареждачка за акумулатор, духалка за купето и всичко се управлява с таймер. Колата ми е в двора и нищо не ми пречи да и пусна един кабел. Също ако има по-евтин вариант моля споделете.
тука намерих комплект, който включва подгряване на двигател, зареждачка за акумулатор, духалка за купето и всичко се управлява с таймер. Колата ми е в двора и нищо не ми пречи да и пусна един кабел. Също ако има по-евтин вариант моля споделете.
- shotik
- Мнения: 349
- Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
- Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
- Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Подгряване на двигателя
Ето един материал на руски,но с много снимки и мисля ,че е най-евтиния,защото няма други агрегати :
http://myvibe.ru/board/index.php?PHPSES ... pic=9397.0
Ако ви се чете повече търсете тук :
http://nova.rambler.ru/search?query=%D0 ... =1&start=1
http://myvibe.ru/board/index.php?PHPSES ... pic=9397.0
Ако ви се чете повече търсете тук :
http://nova.rambler.ru/search?query=%D0 ... =1&start=1
- krasimir.ds
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 19 мар 2009 23:23
- Автомобил: vw golf 2
- Двигател:
Re: Подгряване на двигателя
Здравейте,според мен най-добрия вариант за подгрев на двигателя е поставянето на водна печка.Един приятел миналата зима си монтира сам такава печка на нисана си и върши идеална работа,има си таймер за включване,моторчето на парното и то е вързано и освен двигателя топли и купето.Недостатъка е че като се пуска няколко дни и пада акомулатора,най-добре е да има втори само за печката.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Подгряване на двигателя
В Аляска почти всички коли са с нагреватели на картерите,маслото остава рядко така,лесно запалва и малко по-бързо загрява...
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Подгряване на двигателя
lion_heart002 написа:В Аляска почти всички коли са с нагреватели на картерите,маслото остава рядко така,лесно запалва и малко по-бързо загрява...
Така е, ама хората си имат разклонители на всяко паркомясто да си включиш колата, тука нали се сещате на съседа сметката каква ще стане ако е така

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Подгряване на двигателя
Прав си,бг елемента не го съобразих...
Re: Подгряване на двигателя
системите са елементарни, зависи какво точно искаш да направиш- далид а топлиш маслото, дали да топлиш антифриза. За антифриза просто се прави един фланец, на него се навива нагревател, става и от кафе машина, слага се термостатче, което да регулира този нагревател, слага и се и още един подсигуряващ на малко по-висока температура, например ако първия държи 50 градуса на водата, втория на 60 да изклучва напълно. Преди нагревателя се слага една помпа, може и от парна инсталация, вади се някъде щепсела и това е- просто се пуска на 220 В. Ако е за картера най-добре е нагревателя да е моломощен, да не може да вдигне повече от 30-40 градуса на маслото, или пък както при антифриза с 2 термостата и така...
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подгряване на двигателя
pakumba написа:системите са елементарни, зависи какво точно искаш да направиш- далид а топлиш маслото, дали да топлиш антифриза. За антифриза просто се прави един фланец, на него се навива нагревател, става и от кафе машина, слага се термостатче, което да регулира този нагревател, слага и се и още един подсигуряващ на малко по-висока температура, например ако първия държи 50 градуса на водата, втория на 60 да изклучва напълно. Преди нагревателя се слага една помпа, може и от парна инсталация, вади се някъде щепсела и това е- просто се пуска на 220 В. Ако е за картера най-добре е нагревателя да е моломощен, да не може да вдигне повече от 30-40 градуса на маслото, или пък както при антифриза с 2 термостата и така...
А не е ли по-лесно фланец от Пежо/Ауди дето се реже маркуча и се нанажда,вместо да правиш фланци и простотия.За Г2 важи от Г4 фланец.А за картера...в България файда огромна няма.По-скоро търси печка за нашият климат.Защото не намирам за нужно да загряваш маслото,пък мотора да стой студен нагоре...
Re: Подгряване на двигателя
абе то най-лесно направо готово всичко да си купи човек, ако това е идеята. Не знам точно за какъв фланец говориш, подоризам, че за тези с подгревните свещи, които са на 12в да се грее от акумулатора. Абе изпълнения може да има поне 10 различни, аз ако тръгна да го правя, ще взема оригинален фланец от някое дърто волво с всичкото на него.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Подгряване на двигателя
Фланец на главата с подгревни свещи на 12в да.Щом колата е в гараж и имаш тея свещи ако я запалиш вътре в гаража и до 1мин предполагам,че ще е стоплила.Моята вдига 40гр за 2-3 максимум минути,а стой навънка с подгрева.Разхода ми падна на газ.Никога не я паля на бензин 

Re: Подгряване на двигателя
mupk0 написа:Фланец на главата с подгревни свещи на 12в да.Щом колата е в гараж и имаш тея свещи ако я запалиш вътре в гаража и до 1мин предполагам,че ще е стоплила.Моята вдига 40гр за 2-3 максимум минути,а стой навънка с подгрева.Разхода ми падна на газ.Никога не я паля на бензин
Аз първо описах за 220В, това е ако имаш двор или гараж, като с гараж смисъла е малко никакъв. Свещите за 12В са друга бира и ги има при много коли, вкл много италиянски, френски, при ауди също има, изпълненията са с от 1 до 3 свещи, но там и ефекта е съвсем различен от този при 220в топлене
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: mironski и 22 госта