Подгряване на двигателя

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
nicom77
Мнения: 52
Регистриран на: Пет 31 дек 2010 0:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: panagiurishte

Подгряване на двигателя

Мнениеот nicom77 » Чет 12 яну 2012 22:56


Привет,някои дали не е опитвал да монтира някаква история,която да му даржи с някаква температура двигателя в гараж през зимните месеци? Защото забелязвам при запалване и потегляне при студен двигател разхода докато мине 30/40 градуса 18/20 на 100 и след това спада на 9,10 ... при един и същи начин на каране....Освен 4е се качващ и на сеундата парното ти работи.....Имам приятел които почерпи горчив опит с форд ескорд, сутрин имаше таимер в гаража които включваше духалка,поставена пред колата му...видя му се неефективно да работи 2киловата 40 минути за да вдигне няколко градуса и монтира в картера нагревател мисля от партигрил с термосонда и беше супер яко до момента в които сондата отказа и колата изгоря ... хахахах... та някои да е правил тоз експеримент или подобен в таз посока ??




Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот Marto_VN » Чет 12 яну 2012 23:06


да не се изкажа неподготвен , но съм чувал, че във Финландия имат някакви устройства по двигателите колите , които се вклчват в ел.мрежата и ти подгрява автомобила.
Другия вариант който си мисля , вероятно е по-добре да се загрее антифриза примерно до 40-50 градуса с някакъв нагревател, но как ще се направи така ,че да циркулира идея си нямам...
Това е само идея , не съм специалист все пак :)

намерих нещичко :)

http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=111266.30


Потребителски аватар
Marto_VN
Мнения: 517
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 18:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот Marto_VN » Чет 12 яну 2012 23:16


Малко смешно :mrgreen: ама дали няма да стане с такъв нагревател, http://bg-pet.com/Fish/Equipment/heater.htm да загрееш антифриза само местенце да му се намери... някак си.
Така поне си сигурен , че няма да прегрее - 100%....

Само проблема ,ще е когато загрее антифриза до 90 градуса , но си мисля ,че може да се предотврати с някакъв "бай-пас" евентуално..


Потребителски аватар
mimo MS
Мнения: 173
Регистриран на: Нед 07 мар 2010 13:22
Автомобил: Passat 1.9 131hp Passat 1.8 90hp
Двигател: AVF 2002 RP 1991
Местоположение: Перник-Горно Сахране

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот mimo MS » Чет 12 яну 2012 23:27


има коли с оригинални водни печки Вебасто с таймер 10мин и загрява водата до 70-80градуса


Потребителски аватар
wiseman
Мнения: 91
Регистриран на: Пет 14 яну 2011 23:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот wiseman » Пет 13 яну 2012 0:48


В тоя ред на мисли какво ще кажете за http://www.defa.com/en/html/automotive/ ... e_heater/#
тука намерих комплект, който включва подгряване на двигател, зареждачка за акумулатор, духалка за купето и всичко се управлява с таймер. Колата ми е в двора и нищо не ми пречи да и пусна един кабел. Също ако има по-евтин вариант моля споделете.


Потребителски аватар
shotik
Мнения: 349
Регистриран на: Пон 09 юли 2007 21:07
Автомобил: Seat Cordoba Vario 2000
Двигател: ALM 1.6 MPI 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот shotik » Пет 13 яну 2012 10:01


Ето един материал на руски,но с много снимки и мисля ,че е най-евтиния,защото няма други агрегати :


http://myvibe.ru/board/index.php?PHPSES ... pic=9397.0

Ако ви се чете повече търсете тук :

http://nova.rambler.ru/search?query=%D0 ... =1&start=1


Потребителски аватар
krasimir.ds
Мнения: 33
Регистриран на: Чет 19 мар 2009 23:23
Автомобил: vw golf 2
Двигател:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот krasimir.ds » Пет 13 яну 2012 10:21


Здравейте,според мен най-добрия вариант за подгрев на двигателя е поставянето на водна печка.Един приятел миналата зима си монтира сам такава печка на нисана си и върши идеална работа,има си таймер за включване,моторчето на парното и то е вързано и освен двигателя топли и купето.Недостатъка е че като се пуска няколко дни и пада акомулатора,най-добре е да има втори само за печката.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот lion_heart002 » Пет 13 яну 2012 10:57


В Аляска почти всички коли са с нагреватели на картерите,маслото остава рядко така,лесно запалва и малко по-бързо загрява...


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот nokiangage » Пет 13 яну 2012 11:04


lion_heart002 написа:В Аляска почти всички коли са с нагреватели на картерите,маслото остава рядко така,лесно запалва и малко по-бързо загрява...

Така е, ама хората си имат разклонители на всяко паркомясто да си включиш колата, тука нали се сещате на съседа сметката каква ще стане ако е така :Mr Green Fun - всеки ще гърби другия . Дали се продават готови такива пакети за други региони примерно или всичките са монтирани фабрично?


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот lion_heart002 » Пет 13 яну 2012 11:07


Прав си,бг елемента не го съобразих...


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот pakumba » Пет 13 яну 2012 15:07


системите са елементарни, зависи какво точно искаш да направиш- далид а топлиш маслото, дали да топлиш антифриза. За антифриза просто се прави един фланец, на него се навива нагревател, става и от кафе машина, слага се термостатче, което да регулира този нагревател, слага и се и още един подсигуряващ на малко по-висока температура, например ако първия държи 50 градуса на водата, втория на 60 да изклучва напълно. Преди нагревателя се слага една помпа, може и от парна инсталация, вади се някъде щепсела и това е- просто се пуска на 220 В. Ако е за картера най-добре е нагревателя да е моломощен, да не може да вдигне повече от 30-40 градуса на маслото, или пък както при антифриза с 2 термостата и така...


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот mupk0 » Пет 13 яну 2012 15:14


pakumba написа:системите са елементарни, зависи какво точно искаш да направиш- далид а топлиш маслото, дали да топлиш антифриза. За антифриза просто се прави един фланец, на него се навива нагревател, става и от кафе машина, слага се термостатче, което да регулира този нагревател, слага и се и още един подсигуряващ на малко по-висока температура, например ако първия държи 50 градуса на водата, втория на 60 да изклучва напълно. Преди нагревателя се слага една помпа, може и от парна инсталация, вади се някъде щепсела и това е- просто се пуска на 220 В. Ако е за картера най-добре е нагревателя да е моломощен, да не може да вдигне повече от 30-40 градуса на маслото, или пък както при антифриза с 2 термостата и така...

А не е ли по-лесно фланец от Пежо/Ауди дето се реже маркуча и се нанажда,вместо да правиш фланци и простотия.За Г2 важи от Г4 фланец.А за картера...в България файда огромна няма.По-скоро търси печка за нашият климат.Защото не намирам за нужно да загряваш маслото,пък мотора да стой студен нагоре...


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот pakumba » Пет 13 яну 2012 16:18


абе то най-лесно направо готово всичко да си купи човек, ако това е идеята. Не знам точно за какъв фланец говориш, подоризам, че за тези с подгревните свещи, които са на 12в да се грее от акумулатора. Абе изпълнения може да има поне 10 различни, аз ако тръгна да го правя, ще взема оригинален фланец от някое дърто волво с всичкото на него.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот mupk0 » Пет 13 яну 2012 16:24


Фланец на главата с подгревни свещи на 12в да.Щом колата е в гараж и имаш тея свещи ако я запалиш вътре в гаража и до 1мин предполагам,че ще е стоплила.Моята вдига 40гр за 2-3 максимум минути,а стой навънка с подгрева.Разхода ми падна на газ.Никога не я паля на бензин :D


pakumba
Мнения: 1053
Регистриран на: Вто 01 фев 2005 17:25
Автомобил:
Двигател:

Re: Подгряване на двигателя

Мнениеот pakumba » Пет 13 яну 2012 17:36


mupk0 написа:Фланец на главата с подгревни свещи на 12в да.Щом колата е в гараж и имаш тея свещи ако я запалиш вътре в гаража и до 1мин предполагам,че ще е стоплила.Моята вдига 40гр за 2-3 максимум минути,а стой навънка с подгрева.Разхода ми падна на газ.Никога не я паля на бензин :D

Аз първо описах за 220В, това е ако имаш двор или гараж, като с гараж смисъла е малко никакъв. Свещите за 12В са друга бира и ги има при много коли, вкл много италиянски, френски, при ауди също има, изпълненията са с от 1 до 3 свещи, но там и ефекта е съвсем различен от този при 220в топлене



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 9 госта