Идеята е следната:
Генератор о кола VW разбира се свързан с ремък към електромотор с приблизително 3000 оборота. Да може да възбуди акумулатора на кола сутрин когато е много студено. Все едно че някоя кола ти дава ток. Как мислите?



Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Каква е идеята? Да го оставиш на улицата не става, а ако имаш гараж/двор - по добре вечер си го бучни на зарядно и готово. Няма смисъл според мен.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:Каква е идеята? Да го оставиш на улицата не става, а ако имаш гараж/двор - по добре вечер си го бучни на зарядно и готово. Няма смисъл според мен.
Идеята е сутрин за 10-тина мин. да помогне на акумулатора. Двор си имам и дълъг кабел също.
Вместо да давам ток на буса с 4-ката да ползвам ТОВА нещо
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
За 10 мин няма да е достатъчно, особено за дизел. Какъв е проблемът да го включваш на зарядно, има и таймери за контакти даже - пускаш го примерно в 5-6ч да почне да зарежда и в 9 е пушка.
Сетих се и друго - генераторът дава много ампери ток (според модела и оборотите), които разрушават акумулатора, ако няма консумация.
Сетих се и друго - генераторът дава много ампери ток (според модела и оборотите), които разрушават акумулатора, ако няма консумация.
Последна промяна от Cern Swiss на Сря 08 фев 2012 12:47, променено общо 1 път.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:За 10 мин няма да е достатъчно, особено за дизел. Какъв е проблемът да го включваш на зарядно, има и таймери за контакти даже - пускаш го примерно в 5-6ч да почне да зарежда и в 9 е пушка.
При -20 тая сутрин бензиновата кола едвам завъртя и запали. Само като му помогна малко с даване на ток и няма проблем. МНООООО е студено. Акомулатора си е читав, но температурите са брутални особено като има вятър. Та мисля да експериментирам. Нещо като ШОК ток за запалването.
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Нещо не е наред, аз бензинови коли (няколко) при -20 и нагоре ги паля без никакви грижи, а не са първа младост. Според мен идеята не е хубава, НО ако все пак държиш да пробваш - не пускай повече от 10А ток към акумулатора, че ще го съсипеш бързо.
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Има такива стартерни устройства, закачаш ги на акумулатора и то му помага при запалването... Не се занимавай с други глупости според мен по 60-70 лв са тия стартерни 

- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:Нещо не е наред, аз бензинови коли (няколко) при -20 и нагоре ги паля без никакви грижи, а не са първа младост. Според мен идеята не е хубава, НО ако все пак държиш да пробваш - не пускай повече от 10А ток към акумулатора, че ще го съсипеш бързо.
Е добре то генератора на колата колко му пуска? Не съм казал че бензина не пали, но много мудно върти зарад ниските температури. Ама за дизела си трябват обороти. Пробвах и с нов акумулатор, ПАЛИ но пак му е трудно да завърти студения мотор. Като развърти 2-3 пъти нема грижи.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Няма смисъл ток-ел.мотор-движение-генератор-ток
По-добре ток-->ток или зарядно с възможност за старт
По-добре ток-->ток или зарядно с възможност за старт
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Та нека разсъждаваме по направата на въпросното устройство. Който не иска няма да го пробва. Аз лично ще пробвам, ама ми е нужно малко смятане?? КАкъв мотор да използвам какъв заряд ще направи? След малко ще видя генератора който имам какъв е да му постна данните та някой да може да сметне добре.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
L&R написа:Няма смисъл ток-ел.мотор-движение-генератор-ток
По-добре ток-->ток или зарядно с възможност за старт
Става въпрос не за ЗАРЕЖДАНЕ а за помощ при старт. И всичко това за жълти стотинки.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
За старт говоря зарядно с помощ при старт 140А е да речем 220лв. Ако купувам генератор, ел-мотор и "трудовото" няма да ми излезе по-евтино, сега вече ако имаш такива части се пробвай, но няма логика в такава машина.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Точно това казвам, че имам нещата и мисля да пробвам. Иначе съм съгласен че не е рентабилно ако трябва да купуваш компонентите.
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Така, да караме поред:
- ти си мислиш да направиш нещо средно между зарядно и стартерно устройство - няма да стане с генератор (ако държиш ще ти обясня защо);
- щом с нов акумулатор не пали лесно, прегледай си стартера и дали не ти е много гъсто маслото на ДВГ, при мен и при -20 не въртят мудно и палят за 3-5 сек на стартер, акумулаторите са БГ на 2-3г. поне;
- масовите генератори на VW са 70, 90 и 120А. Този ток е при максимални обороти, естествено при по-ниски е доста по-малък (има графики из нета). Та когато ДВГ върти, генераторът произвежда различни ампери ток, НО не трябва да се забравя, че колата (особено бензинова) има доста консумация - за двигател (запалване, електроника и т.н.) и за електрооборудването (всички екстри - реотани, вентилатори, климатик и каквото се сетиш на ток по колата). Та като извадиш цялата консумация на колата, останалото отива за заряд на акумулатора. Колко точно - зависи от много неща, но може да се премери.
- за електромотора - какъвто имаш под ръка, все ще свърши работа, све ще е над 500W предполагам. Хубаво е да е на по-ниски обороти, не 3000 - както каза.
- ти си мислиш да направиш нещо средно между зарядно и стартерно устройство - няма да стане с генератор (ако държиш ще ти обясня защо);
- щом с нов акумулатор не пали лесно, прегледай си стартера и дали не ти е много гъсто маслото на ДВГ, при мен и при -20 не въртят мудно и палят за 3-5 сек на стартер, акумулаторите са БГ на 2-3г. поне;
- масовите генератори на VW са 70, 90 и 120А. Този ток е при максимални обороти, естествено при по-ниски е доста по-малък (има графики из нета). Та когато ДВГ върти, генераторът произвежда различни ампери ток, НО не трябва да се забравя, че колата (особено бензинова) има доста консумация - за двигател (запалване, електроника и т.н.) и за електрооборудването (всички екстри - реотани, вентилатори, климатик и каквото се сетиш на ток по колата). Та като извадиш цялата консумация на колата, останалото отива за заряд на акумулатора. Колко точно - зависи от много неща, но може да се премери.
- за електромотора - какъвто имаш под ръка, все ще свърши работа, све ще е над 500W предполагам. Хубаво е да е на по-ниски обороти, не 3000 - както каза.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:Така, да караме поред:
- ти си мислиш да направиш нещо средно между зарядно и стартерно устройство - няма да стане с генератор (ако държиш ще ти обясня защо);
- щом с нов акумулатор не пали лесно, прегледай си стартераи дали не ти е много гъсто маслото на ДВГ;
- масовите генератори на VW са 70, 90 и 120А. Този ток е при максимални обороти, естествено при по-ниски е доста по-малък (има графики из нета). Та когато ДВГ върти, генераторът произвежда различни ампери ток, НО не трябва да се забравя, че колата (особено бензинова) има доста консумация - за двигател (запалване, електроника и т.н.) и за електрооборудването (всички екстри - реотани, вентилатори, климатик и каквото се сетиш на ток по колата). Та като извадиш цялата консумация на колата, останалото отива за заряд на акумулатора. Колко точно - зависи от много неща, но може да се премери.
- за електромотора - какъвто имаш под ръка, все ще свърши работа, све ще е над 500W предполагам. Хубаво е да е на по-ниски обороти, не 3000 - както каза.
Еми точно за това си мисля че ако завъртя един генератор на 3000 оборота без никаква странична консумация би ми помогнало. Акомулатора е изправен, просто е по-малко ампери та да завърти дизелака в студа. До -15 няма грижи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: kazakstaneca и 13 госта