


Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Идеята е следната:
Генератор о кола VW разбира се свързан с ремък към електромотор с приблизително 3000 оборота. Да може да възбуди акумулатора на кола сутрин когато е много студено. Все едно че някоя кола ти дава ток. Как мислите?
Генератор о кола VW разбира се свързан с ремък към електромотор с приблизително 3000 оборота. Да може да възбуди акумулатора на кола сутрин когато е много студено. Все едно че някоя кола ти дава ток. Как мислите?
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Каква е идеята? Да го оставиш на улицата не става, а ако имаш гараж/двор - по добре вечер си го бучни на зарядно и готово. Няма смисъл според мен.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:Каква е идеята? Да го оставиш на улицата не става, а ако имаш гараж/двор - по добре вечер си го бучни на зарядно и готово. Няма смисъл според мен.
Идеята е сутрин за 10-тина мин. да помогне на акумулатора. Двор си имам и дълъг кабел също.
Вместо да давам ток на буса с 4-ката да ползвам ТОВА нещо
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
За 10 мин няма да е достатъчно, особено за дизел. Какъв е проблемът да го включваш на зарядно, има и таймери за контакти даже - пускаш го примерно в 5-6ч да почне да зарежда и в 9 е пушка.
Сетих се и друго - генераторът дава много ампери ток (според модела и оборотите), които разрушават акумулатора, ако няма консумация.
Сетих се и друго - генераторът дава много ампери ток (според модела и оборотите), които разрушават акумулатора, ако няма консумация.
Последна промяна от Cern Swiss на Сря 08 фев 2012 12:47, променено общо 1 път.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:За 10 мин няма да е достатъчно, особено за дизел. Какъв е проблемът да го включваш на зарядно, има и таймери за контакти даже - пускаш го примерно в 5-6ч да почне да зарежда и в 9 е пушка.
При -20 тая сутрин бензиновата кола едвам завъртя и запали. Само като му помогна малко с даване на ток и няма проблем. МНООООО е студено. Акомулатора си е читав, но температурите са брутални особено като има вятър. Та мисля да експериментирам. Нещо като ШОК ток за запалването.
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Нещо не е наред, аз бензинови коли (няколко) при -20 и нагоре ги паля без никакви грижи, а не са първа младост. Според мен идеята не е хубава, НО ако все пак държиш да пробваш - не пускай повече от 10А ток към акумулатора, че ще го съсипеш бързо.
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Има такива стартерни устройства, закачаш ги на акумулатора и то му помага при запалването... Не се занимавай с други глупости според мен по 60-70 лв са тия стартерни 

- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:Нещо не е наред, аз бензинови коли (няколко) при -20 и нагоре ги паля без никакви грижи, а не са първа младост. Според мен идеята не е хубава, НО ако все пак държиш да пробваш - не пускай повече от 10А ток към акумулатора, че ще го съсипеш бързо.
Е добре то генератора на колата колко му пуска? Не съм казал че бензина не пали, но много мудно върти зарад ниските температури. Ама за дизела си трябват обороти. Пробвах и с нов акумулатор, ПАЛИ но пак му е трудно да завърти студения мотор. Като развърти 2-3 пъти нема грижи.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Няма смисъл ток-ел.мотор-движение-генератор-ток
По-добре ток-->ток или зарядно с възможност за старт
По-добре ток-->ток или зарядно с възможност за старт
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Та нека разсъждаваме по направата на въпросното устройство. Който не иска няма да го пробва. Аз лично ще пробвам, ама ми е нужно малко смятане?? КАкъв мотор да използвам какъв заряд ще направи? След малко ще видя генератора който имам какъв е да му постна данните та някой да може да сметне добре.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
L&R написа:Няма смисъл ток-ел.мотор-движение-генератор-ток
По-добре ток-->ток или зарядно с възможност за старт
Става въпрос не за ЗАРЕЖДАНЕ а за помощ при старт. И всичко това за жълти стотинки.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
За старт говоря зарядно с помощ при старт 140А е да речем 220лв. Ако купувам генератор, ел-мотор и "трудовото" няма да ми излезе по-евтино, сега вече ако имаш такива части се пробвай, но няма логика в такава машина.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Точно това казвам, че имам нещата и мисля да пробвам. Иначе съм съгласен че не е рентабилно ако трябва да купуваш компонентите.
- Cern Swiss
- Мнения: 397
- Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Така, да караме поред:
- ти си мислиш да направиш нещо средно между зарядно и стартерно устройство - няма да стане с генератор (ако държиш ще ти обясня защо);
- щом с нов акумулатор не пали лесно, прегледай си стартера и дали не ти е много гъсто маслото на ДВГ, при мен и при -20 не въртят мудно и палят за 3-5 сек на стартер, акумулаторите са БГ на 2-3г. поне;
- масовите генератори на VW са 70, 90 и 120А. Този ток е при максимални обороти, естествено при по-ниски е доста по-малък (има графики из нета). Та когато ДВГ върти, генераторът произвежда различни ампери ток, НО не трябва да се забравя, че колата (особено бензинова) има доста консумация - за двигател (запалване, електроника и т.н.) и за електрооборудването (всички екстри - реотани, вентилатори, климатик и каквото се сетиш на ток по колата). Та като извадиш цялата консумация на колата, останалото отива за заряд на акумулатора. Колко точно - зависи от много неща, но може да се премери.
- за електромотора - какъвто имаш под ръка, все ще свърши работа, све ще е над 500W предполагам. Хубаво е да е на по-ниски обороти, не 3000 - както каза.
- ти си мислиш да направиш нещо средно между зарядно и стартерно устройство - няма да стане с генератор (ако държиш ще ти обясня защо);
- щом с нов акумулатор не пали лесно, прегледай си стартера и дали не ти е много гъсто маслото на ДВГ, при мен и при -20 не въртят мудно и палят за 3-5 сек на стартер, акумулаторите са БГ на 2-3г. поне;
- масовите генератори на VW са 70, 90 и 120А. Този ток е при максимални обороти, естествено при по-ниски е доста по-малък (има графики из нета). Та когато ДВГ върти, генераторът произвежда различни ампери ток, НО не трябва да се забравя, че колата (особено бензинова) има доста консумация - за двигател (запалване, електроника и т.н.) и за електрооборудването (всички екстри - реотани, вентилатори, климатик и каквото се сетиш на ток по колата). Та като извадиш цялата консумация на колата, останалото отива за заряд на акумулатора. Колко точно - зависи от много неща, но може да се премери.
- за електромотора - какъвто имаш под ръка, все ще свърши работа, све ще е над 500W предполагам. Хубаво е да е на по-ниски обороти, не 3000 - както каза.
- leonardo_vd
- Мнения: 3022
- Регистриран на: Съб 07 апр 2007 17:04
- Автомобил: Golf mk1 VR6 TURBO
- Двигател: AAA
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Генератор на ТОК за възбуждане на акумулатор
Cern Swiss написа:Така, да караме поред:
- ти си мислиш да направиш нещо средно между зарядно и стартерно устройство - няма да стане с генератор (ако държиш ще ти обясня защо);
- щом с нов акумулатор не пали лесно, прегледай си стартераи дали не ти е много гъсто маслото на ДВГ;
- масовите генератори на VW са 70, 90 и 120А. Този ток е при максимални обороти, естествено при по-ниски е доста по-малък (има графики из нета). Та когато ДВГ върти, генераторът произвежда различни ампери ток, НО не трябва да се забравя, че колата (особено бензинова) има доста консумация - за двигател (запалване, електроника и т.н.) и за електрооборудването (всички екстри - реотани, вентилатори, климатик и каквото се сетиш на ток по колата). Та като извадиш цялата консумация на колата, останалото отива за заряд на акумулатора. Колко точно - зависи от много неща, но може да се премери.
- за електромотора - какъвто имаш под ръка, все ще свърши работа, све ще е над 500W предполагам. Хубаво е да е на по-ниски обороти, не 3000 - както каза.
Еми точно за това си мисля че ако завъртя един генератор на 3000 оборота без никаква странична консумация би ми помогнало. Акомулатора е изправен, просто е по-малко ампери та да завърти дизелака в студа. До -15 няма грижи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта