DRL от L&R и фабричен (би-)ксенон.

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

DRL от L&R и фабричен (би-)ксенон.

Мнениеот sashot » Чет 29 май 2008 19:51


Проблемът при включване на DRL модула от L&R при коли с би-ксенон идва от там, че в тези фарове (поне в моите) напрежението подавано към дългите светлини управлява и щоричката, която срязва потока светлина от ксеноновата крушка в режим "къси". Намалената чрез ШИМ мощност, подавана към крушките на дългите светлини в режим DRL ще постави в "деликатно положение" изпълнителния механизъм на би-ксенона. Проблемът би трябвало да се реши с разделяне на веригите. Въпросът е как точно.
Аз постъпих така.
Начин на разделяне на веригите. С реле - идеята е любезно подсказана от L&R.
Начин на реализация. След дълги размишления къде да монтирам релетата, така че да не са подложени на въздействие на влага, прах и т.н. и как да прекарам допълнителни кабели отворих фара и ме осени идеята да монтирам релетата в него. Предимствата на такова решение са че релетата са добре защитени, няма нужда от пускане на допълнителни кабели а и не на последно място реализацията е нетрудоемка. Кой беше казал че мързелът е един от сериозните фактори на техническия прогрес?
Практическо изпълнение. Как се достига до фара. За достъп до левия се сваля пластмасовият капак, покриващ казанчето с течност за хидравликата (захванато е с две щипки, достъпни когато се бръкне отдолу до гърлото на казанчето) , за достъп до десния се сваля капакът покриващ въздушния филтър (захванат е с два самонарезни винта достъпни след сваляне на кръглите капачки) и след това въздуховода пред въздушния филтър (захванат е с три самонарезни винта към предната маска). Достъпът към фаровете е открит. Откопчават се телените закопчалки и се свалят кръглите капаци в задната им част. Фаровете са превзети. Във вътрешността на фара се виждат куп кабели. Нас ни интересуват три от тях: Жълтият - къси светлини, кафявият - маса, единият от двата бели - напрежение към изпълнителния механизъм на щоричката. Естествено е да се използват релета за 12 В. От релето ни е необходим само един нормално отворен контакт. Аз използвах 10 амперови, макар че комутираният през тях ток ще е доста по-малък. Не че релето, китайско производство, на което пише, че е за 10 А може дълго да комутира такъв ток. Намотката на релето включваме между жълтия и кафявия кабел. Прерязваме белия кабел (внимавайте, белите кабели са два, единият отива към крушката за дълги свелини, нашият е другия) и запояваме двата получили се края (може да се наложи да се поудължат) към изводите на нормално отворения контакт на релето. Много добра идея е да се използват клипси за бърза връзка, но аз не успях да намеря такива из бургаските магазини и затова се възползвах от услугите на добрият стар поялник. Изолираме добре всички връзки и закрепваме релето към вътрешната част на фара - аз използвах мека двойнолепяща лента. По този начин при изключени къси светлини веригата за захранване на изпълнителния механизъм на щоричката е прекъсната и той не се "смущава" от работещия DRL. При работещи къси (а те светят и когато сме на дълги) релето сработва и всичко си е както преди интервенцията. Затваряме фара и монтираме свалените карантии.
Останалата част от монтажа на DRL модула на L&R е съгласно описанието му.
Използвам момента да изкажа задоволството си от устройството на L&R както като замисъл и изпълнение, така и като поддръжка т.е. готовност за помощ и съвети от страна на автора. Бъди жив и здрав, колега, и ни радвай с други подобни глезотийки за колите.
Извинявам се за липсата на фотосесия, но мисля, че не е фатално. Нещата са съвсем простички.




Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Чет 29 май 2008 22:16


Колега, ако позволиш да пиша в темата ти относно DRL by L&R и работата му с допълнително вграждан ксенон:
Става въпрос за Н4. По мои сметки годишно карам на дълги светлини между 1 и 2 часа. А и обмислях варианта как ще работи DRL - а с ксенон на дългите. Проблема си го реших като си поръчах ксенон с лампи Н4 - 2 (ксенон на късите, халоген за дългите). DRL работи прекрасно в тази комбинация и изпълнява функциите си безотказно. Мога да пусна снимки, но мисля, че e ясно за какво став въпрос.
А относно отзивчивостта на L&R...He's the man!!! :twisted:


Потребителски аватар
didodi
Мнения: 1133
Регистриран на: Сря 23 юни 2004 15:09
Автомобил: Amarok DOUBLE cab
Двигател: CSHA 2014
Местоположение: PB
Контакти:

Мнениеот didodi » Чет 29 май 2008 22:27


[quote="anger"]... А и обмислях варианта как ще работи DRL - а с ксенон на дългите. Проблема си го реших като си поръчах ксенон с лампи Н4 - 2 (ксенон на късите, халоген за дългите)....quote] Май това е единствения вариянт , иначе ксенона се шашка от ДРЛ-то, ако някой го е излъгал да се похвали :roll:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 30 май 2008 8:30


didodi написа: :roll:


Това няма как да стане, така че спри да очакваш :lol:




Поздравления за колегата, който има желание нищо не може да го спре да се ъпгрейдне с DRL.

Само релетата ме съмняват , такива за 10А слагам за 3А постоянна консумация.


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Пет 30 май 2008 11:10


Ако интензитета на светенето на ксеноновите крушки можеше да се регулира електрически никой нямаше да си играе да прави механиката за би-ксенон. :) Впрочем, знае ли човек, може и да измислят някой ден своеобразен хибрид между ксенонова крушка и радиолампа и с управляващия електрод да регулират интензитета на дъгата :)))))

Механизмите на щоричките на би-ксенона едва ли консумират повече от ампер-два, а и в моментите в които те се задействат релето е в статично състояние, т.е. няма опасност от искрене в/у контактите му. Затова се надявам релетата да издържат достатъчно дълго.

Днес монтирах DRL и на колата на колегата - същата е като моята от гаража, но без ксенон.

Малко офф-топик. Ако някой напише инструкция за монтаж на TURNMINATOR-а на Пасат 5.5. ще съм му признателен. По-конкретно ме интересува как най-лесно (с минимум разглобяване) да се включа във веригите за светлина за заден ход и централния контакт на комутатора на мигачите.


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Нед 01 юни 2008 14:04


Мога да ти опиша как е на Бората - предполагам няма разлика :) Даже и снимки мога да нащракам, ако искаш.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Нед 01 юни 2008 15:40


anger написа:Мога да ти опиша как е на Бората - предполагам няма разлика :) Даже и снимки мога да нащракам, ако искаш.


Няма, поздрави на Пловдив :wink:


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Нед 01 юни 2008 16:10


L&R написа:Няма, поздрави на Пловдив :wink:

Значи без разпампурване на всички кори и капаци под волана няма да стане :) Проводника за реверс е наврян на бабината си ... но с много смелост и търпение ще стане.
sashot, виждам, че имаш познания по "жички", та може да хвърлиш едно око на схемите на Б5.5 и лесно ще разбереш кой проводник по цвят ти е необходим. Ако не можеш да се оправиш ще ти пусна снимки да видиш аз как съм навързал TURNMINATOR - а. Лошото е, че докато го монтирах не правих снимки, но ако видиш зор ще отварям корите и ще наснимам кабеляците :)

L&R, поздрави от Пловдив (гепи ниско, майна) :ahoy


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Пон 02 юни 2008 8:37


Благодаря за готовността за помощ. Познания жичкаджийски имам и електрическите схеми съм изтеглил от руснаците. Мога да се ориентирам в схеми и цветови кодировки на кабели (слава Богу не съм далтонист :) ). Въпросът е къде по-точно да търся въпросните два кабела и трябва ли за мигаческия кабел да свалям волана или ще се размина само със свалянето на капаците около него, че нещо не ми се ще да прекомутирам кабелите на ербега . Съответно и къде горе-долу из авгиевите обори на подкормилното и надпедално пространство да търся кабела за светлината на заден ход.
Предварително благодаря.

Последна промяна от sashot на Пон 02 юни 2008 15:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 02 юни 2008 8:41


Без реверса всичко трябва да го има като сигнали на буксата за релето/бутона на аварийните, така че волана не го пипайте.


Потребителски аватар
anger
Мнения: 788
Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот anger » Пон 02 юни 2008 12:04


Проводника за реверс се намира зад панела с релетата. Цвета му е син с черна ивица и по спомен е с дебелина 1,5 мм2. Ще ползвам снимки от друг форум, за да ти обясня:

Изображение

Откъм купето трябва да достигнеш до вътрешната страна на бялата кутийка от снимката. Ето какво има вътре в нея:

Изображение

На тази снимка се вижда горе - долу къде трябва да търсиш проводника - там, където отива този червения:

Изображение

Махаш панела с релетата и започваш да търсиш по буксите нужния ти син с черно кабел. При мен имаше кербована свръзка на два такива кабела и не се наложи да оголвам изолация.
Не е нужно да разпампурваш корите около чистачките!!! До кабела се достига само откъм купето!!!


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот sashot » Пон 02 юни 2008 15:16


Сърдечно благодаря, утре вероятно ще почна ровенето, стискайте палци. :)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта