Проблемът при включване на DRL модула от L&R при коли с би-ксенон идва от там, че в тези фарове (поне в моите) напрежението подавано към дългите светлини управлява и щоричката, която срязва потока светлина от ксеноновата крушка в режим "къси". Намалената чрез ШИМ мощност, подавана към крушките на дългите светлини в режим DRL ще постави в "деликатно положение" изпълнителния механизъм на би-ксенона. Проблемът би трябвало да се реши с разделяне на веригите. Въпросът е как точно.
Аз постъпих така.
Начин на разделяне на веригите. С реле - идеята е любезно подсказана от L&R.
Начин на реализация. След дълги размишления къде да монтирам релетата, така че да не са подложени на въздействие на влага, прах и т.н. и как да прекарам допълнителни кабели отворих фара и ме осени идеята да монтирам релетата в него. Предимствата на такова решение са че релетата са добре защитени, няма нужда от пускане на допълнителни кабели а и не на последно място реализацията е нетрудоемка. Кой беше казал че мързелът е един от сериозните фактори на техническия прогрес?
Практическо изпълнение. Как се достига до фара. За достъп до левия се сваля пластмасовият капак, покриващ казанчето с течност за хидравликата (захванато е с две щипки, достъпни когато се бръкне отдолу до гърлото на казанчето) , за достъп до десния се сваля капакът покриващ въздушния филтър (захванат е с два самонарезни винта достъпни след сваляне на кръглите капачки) и след това въздуховода пред въздушния филтър (захванат е с три самонарезни винта към предната маска). Достъпът към фаровете е открит. Откопчават се телените закопчалки и се свалят кръглите капаци в задната им част. Фаровете са превзети. Във вътрешността на фара се виждат куп кабели. Нас ни интересуват три от тях: Жълтият - къси светлини, кафявият - маса, единият от двата бели - напрежение към изпълнителния механизъм на щоричката. Естествено е да се използват релета за 12 В. От релето ни е необходим само един нормално отворен контакт. Аз използвах 10 амперови, макар че комутираният през тях ток ще е доста по-малък. Не че релето, китайско производство, на което пише, че е за 10 А може дълго да комутира такъв ток. Намотката на релето включваме между жълтия и кафявия кабел. Прерязваме белия кабел (внимавайте, белите кабели са два, единият отива към крушката за дълги свелини, нашият е другия) и запояваме двата получили се края (може да се наложи да се поудължат) към изводите на нормално отворения контакт на релето. Много добра идея е да се използват клипси за бърза връзка, но аз не успях да намеря такива из бургаските магазини и затова се възползвах от услугите на добрият стар поялник. Изолираме добре всички връзки и закрепваме релето към вътрешната част на фара - аз използвах мека двойнолепяща лента. По този начин при изключени къси светлини веригата за захранване на изпълнителния механизъм на щоричката е прекъсната и той не се "смущава" от работещия DRL. При работещи къси (а те светят и когато сме на дълги) релето сработва и всичко си е както преди интервенцията. Затваряме фара и монтираме свалените карантии.
Останалата част от монтажа на DRL модула на L&R е съгласно описанието му.
Използвам момента да изкажа задоволството си от устройството на L&R както като замисъл и изпълнение, така и като поддръжка т.е. готовност за помощ и съвети от страна на автора. Бъди жив и здрав, колега, и ни радвай с други подобни глезотийки за колите.
Извинявам се за липсата на фотосесия, но мисля, че не е фатално. Нещата са съвсем простички.
DRL от L&R и фабричен (би-)ксенон.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Колега, ако позволиш да пиша в темата ти относно DRL by L&R и работата му с допълнително вграждан ксенон:
Става въпрос за Н4. По мои сметки годишно карам на дълги светлини между 1 и 2 часа. А и обмислях варианта как ще работи DRL - а с ксенон на дългите. Проблема си го реших като си поръчах ксенон с лампи Н4 - 2 (ксенон на късите, халоген за дългите). DRL работи прекрасно в тази комбинация и изпълнява функциите си безотказно. Мога да пусна снимки, но мисля, че e ясно за какво став въпрос.
А относно отзивчивостта на L&R...He's the man!!!
Става въпрос за Н4. По мои сметки годишно карам на дълги светлини между 1 и 2 часа. А и обмислях варианта как ще работи DRL - а с ксенон на дългите. Проблема си го реших като си поръчах ксенон с лампи Н4 - 2 (ксенон на късите, халоген за дългите). DRL работи прекрасно в тази комбинация и изпълнява функциите си безотказно. Мога да пусна снимки, но мисля, че e ясно за какво став въпрос.
А относно отзивчивостта на L&R...He's the man!!!

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Ако интензитета на светенето на ксеноновите крушки можеше да се регулира електрически никой нямаше да си играе да прави механиката за би-ксенон.
Впрочем, знае ли човек, може и да измислят някой ден своеобразен хибрид между ксенонова крушка и радиолампа и с управляващия електрод да регулират интензитета на дъгата
))))
Механизмите на щоричките на би-ксенона едва ли консумират повече от ампер-два, а и в моментите в които те се задействат релето е в статично състояние, т.е. няма опасност от искрене в/у контактите му. Затова се надявам релетата да издържат достатъчно дълго.
Днес монтирах DRL и на колата на колегата - същата е като моята от гаража, но без ксенон.
Малко офф-топик. Ако някой напише инструкция за монтаж на TURNMINATOR-а на Пасат 5.5. ще съм му признателен. По-конкретно ме интересува как най-лесно (с минимум разглобяване) да се включа във веригите за светлина за заден ход и централния контакт на комутатора на мигачите.


Механизмите на щоричките на би-ксенона едва ли консумират повече от ампер-два, а и в моментите в които те се задействат релето е в статично състояние, т.е. няма опасност от искрене в/у контактите му. Затова се надявам релетата да издържат достатъчно дълго.
Днес монтирах DRL и на колата на колегата - същата е като моята от гаража, но без ксенон.
Малко офф-топик. Ако някой напише инструкция за монтаж на TURNMINATOR-а на Пасат 5.5. ще съм му признателен. По-конкретно ме интересува как най-лесно (с минимум разглобяване) да се включа във веригите за светлина за заден ход и централния контакт на комутатора на мигачите.
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
L&R написа:Няма, поздрави на Пловдив
Значи без разпампурване на всички кори и капаци под волана няма да стане

sashot, виждам, че имаш познания по "жички", та може да хвърлиш едно око на схемите на Б5.5 и лесно ще разбереш кой проводник по цвят ти е необходим. Ако не можеш да се оправиш ще ти пусна снимки да видиш аз как съм навързал TURNMINATOR - а. Лошото е, че докато го монтирах не правих снимки, но ако видиш зор ще отварям корите и ще наснимам кабеляците

L&R, поздрави от Пловдив (гепи ниско, майна)

-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Благодаря за готовността за помощ. Познания жичкаджийски имам и електрическите схеми съм изтеглил от руснаците. Мога да се ориентирам в схеми и цветови кодировки на кабели (слава Богу не съм далтонист
). Въпросът е къде по-точно да търся въпросните два кабела и трябва ли за мигаческия кабел да свалям волана или ще се размина само със свалянето на капаците около него, че нещо не ми се ще да прекомутирам кабелите на ербега . Съответно и къде горе-долу из авгиевите обори на подкормилното и надпедално пространство да търся кабела за светлината на заден ход.
Предварително благодаря.

Предварително благодаря.
Последна промяна от sashot на Пон 02 юни 2008 15:20, променено общо 1 път.
- anger
- Мнения: 788
- Регистриран на: Пон 07 мар 2005 18:50
- Автомобил: GTE GMK7 und Tiguan MK2 TDI
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Проводника за реверс се намира зад панела с релетата. Цвета му е син с черна ивица и по спомен е с дебелина 1,5 мм2. Ще ползвам снимки от друг форум, за да ти обясня:
Откъм купето трябва да достигнеш до вътрешната страна на бялата кутийка от снимката. Ето какво има вътре в нея:
На тази снимка се вижда горе - долу къде трябва да търсиш проводника - там, където отива този червения:
Махаш панела с релетата и започваш да търсиш по буксите нужния ти син с черно кабел. При мен имаше кербована свръзка на два такива кабела и не се наложи да оголвам изолация.
Не е нужно да разпампурваш корите около чистачките!!! До кабела се достига само откъм купето!!!

Откъм купето трябва да достигнеш до вътрешната страна на бялата кутийка от снимката. Ето какво има вътре в нея:

На тази снимка се вижда горе - долу къде трябва да търсиш проводника - там, където отива този червения:

Махаш панела с релетата и започваш да търсиш по буксите нужния ти син с черно кабел. При мен имаше кербована свръзка на два такива кабела и не се наложи да оголвам изолация.
Не е нужно да разпампурваш корите около чистачките!!! До кабела се достига само откъм купето!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта