Дизелов отопляем горивен филтър

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
bisko.
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 19 апр 2012 19:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Дизелов отопляем горивен филтър

Мнениеот bisko. » Нед 07 окт 2012 14:31


Пускам тази тема с надеждата, че ще бъде от полза на някой, който като мен обича да си човърка в колата и да осъществява на практика разни хрумвания, нестандартни за неговия модел автомобил.
Идеята ми възникна преди няколко месеца след като разговарях със собственик на пежо 205 и той ми сподели, че при него горивния филтър се подгрява от охладителната течност и е вързана на малкия кръг.
Тогава ми се загнезди тая идея за такъв отопляем филтър в комбинация със моята печка Webasto и започнах да ровя из форумите да видя дали някой не е присадил такъв филтър на неговата кола за да почерпя информация, тъй като собственика на пежото е минал в нашия отбор със фолксфаген и нямаше как да го огледам.
В крайна сметка не намерих нищо и се наложи на 100% да импровизирам, а с който разговарях по темата ме обявяваше за ненормален, откачен и т.н. като с това предварително се застраховам, че темата за психичното ми състояние е изчерпана, а от друга страна е възможно след обсъждане тук да се установи, че е имало и по добър вариант за изпълнение, който бих приел .
-----------------------------------------
И така, първото нещо което открих е как изглежда въпросния филтър
http://translate.google.bg/translate?hl ... ilters.htm
като този който открих с много мъки и обикаляне е от един пункт за скрап на коли е Lucas Rotodiesel мисля че е от рено 19
Снимка0087 [1280x768].jpg

Следваща стъпка да му намеря място в малкия и претъпкан кош от печки, климатици, интеркулери....
Снимка0084 [1280x768].jpg

и се спрях на мястото над скоростната кутия, като исках да избегна някакви проблеми при евентуален ( недай боже ) разлив на гориво, от друга страна търсех най близкото място за извеждане на антифриза и опасване на коша с маркучи които да се кръстосват със някоя гореща тръба от изходните газове, а и мястото под филтъра на климатика беше вече заето от печката
Снимка0088 [1280x1020].jpg

След това дойде момента да открия читав майстор, който да работи чисто, прецизно и с търсеното от мен отношение към колата ми и то за такава дреболия като стойката на въпросния филтър.На практика за мен не беше трудно да го открия (защото съм работил и друг път с него) отколкото да се вместя във графика му.И така, оставих се на неговата преценка за вида и начина...
Снимка0086 [1280x1020].jpg

Снимка0089 [1280x1020].jpg




bisko.
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 19 апр 2012 19:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Re: Дизелов отопляем горивен филтър

Мнениеот bisko. » Нед 07 окт 2012 16:05


Снимка0090 [1280x1020].jpg

и специални благодарности на Владко
Снимка0091 [1280x1020].jpg

В следващата стъпка разглобих въпросното тяло,почистих и двете камери (за гориво и вода ) и смених филтърния елемент
Снимка0095 [1280x1020].jpg

Снимка0096 [1280x1020].jpg

Снимка0097 [1280x1020].jpg

Като в комплекта на новия филтриращ елемент има само 2 гарнитури и 1 „ О „ пръстенче които са за камерата за гориво, а за камерата през която минава охлаждащата течност на двигателя трябва да се купи отделно. Аз успях да ги открия по отделно, но в последствие се оказа, че голямата гарнитура която намерих не е със същата дебелина и филтъра „сълзи” и върнах старата.
Като боядисах стойката, събрах вече чистите части и новия филтриращ елемент вързах първо „водата”, като за целта ползвах трипътници, които се ползват при газовите уредби за затопляне на изпарителя, като изхождах от същата логика за свързване. Единственото което трябваше да се съобрази в случая беше – кое да е вход, кое изход, тъй като този модел филтри имат на единия щуцер клапан, който е биметална пластина, която така и не разбрах какво отваря и затваря. На практика си мисля че няма голямо значение.


bisko.
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 19 апр 2012 19:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: vidin

Re: Дизелов отопляем горивен филтър

Мнениеот bisko. » Нед 07 окт 2012 16:20


Снимка0098 [1280x1020].jpg

След като покарах няколко дни само на антифриз и се уверих , че няма теч, навързах и горивото , обезвъздуших чрез инжектора, преди да закача маркуча за помпата и вече близо седмица бръмча, и да чукна на дърво – няма проблеми.
Снимка0103 [1280x1020].jpg

А така е вече в завършен вид
Снимка0104 [1280x1020].jpg

След като вече близо месец ровя по темата бих споделил, че открих коментари единствено само за ползи за подгревните филтри особено за хора, които ползват нафта със голямо съдържание на парафин зимата, ползват олио като добавка или основно гориво, за някой бусове и камиони на които горивните филтри са склонни да им замръзва горивото зимата (аз лично имах подобен проблем със един WV -LT )
Освен това, тези филтри разполагат със инжектори за ръчно подкачване на горивото и някой ги предпочитат именно заради тази екстра.
Ми това се сещам за основно, ако има интерес и въпроси ще помагам!


Потребителски аватар
Supawiza
Мнения: 996
Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Дизелов отопляем горивен филтър

Мнениеот Supawiza » Нед 07 окт 2012 16:27


Само да добавя,че филтъра на Рено Меган Сценик 1,9 D също е с подгряване на горивния филтър.


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Дизелов отопляем горивен филтър

Мнениеот bayspiro » Нед 07 окт 2012 17:14


Щуцера с биметалнната пластина е да се предпази от прегряване на нафтата. Температурата и не трябва да превишава 40 градуса, а Т на антифриза е около 90. Температури между 40 и 70 силно износват горивната апаратура, поради усилване миещите свойства на нафтата и рязко намаляване на смазващите. Температури над 70 могат да доведат направо до задиране на помпата или дюзите :012:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта